|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg ville ikke gjort det, men dere må jo gjøre det som er best for dere. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Når ungene er to og fire vil hagen være gull verd. Her brukes hagen hele året, men selvsagt mest om sommeren. Terrassedøren står åpen hele dagen og ungene springer ut og inn som de vil.
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg setter stor pris på hagen vår. Den er stor, koselig og blir brukt hele året av store og små. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Juba Juba
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?
Vanskelig å svare på, synes jeg. Men her går i alle fall 2. klassingen til og fra skolen alene, han låser seg inn med nøkkel selv og er ute sammen med venner om ettermiddagen. Jeg kan ikke skjønne at det kan være så mye farligere i byen (bortsett fra trafikken, som vi da er nødt til å øve på). Jeg tenker at det må være en gradvis overgang, men at fra skolealder, litt avhengig av barnet også.
Storebror 2000 Lillebror 2003 Sist redigert av Kaz : 08-03-08 kl 13:30. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Ok, for en bra bakgård så skulle jeg overlevd. Vi har en helt inngjerdet hage som er ganske så stor, så ungen har lekt der "alene" siden han var gangbar. Men om det er snakk om å ha 3 m2 plen, så ser jeg ikke helt at det skal være bedre enn for eksempel en flott veranda eller ikke minst en klassisk bakgård med unger i andre leiligheter. For selv om vi har flott hage så er det ikke akkurat flust av unger i nærmiljøet. Og det teller jo og en del.
|
|
|
#28 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg ville beholdt hageflekken.
|
|
|
#29 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg hadde aldri vurdert å kvitte meg med hagen engang. Guri så deilig det er å åpne døra og slippe ut barna i hagen - i grunn hele året.
|
|
|
#30 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?*har ikke lest svar*
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Kvitt dere med den!
|
|
|
#32 |
|
Einsam
|
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg kunne ikke tenkt meg å bytte bort den friheten vi har, ved å bo usentralt, ikke en nabo i sikte, stor hage, store friområder ellers. Likevel ikke langt til butikk, skole og barnehage og grenda hvor det foregår mange aktiviteter for både store og små. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg savner ikke hage. Vi bor i 4-roms i koselige trehus med et tun med gress og lekeplass i midten, mange barnefamilier på samme plass, så ungene leker sammen ute, og mammaene og pappaene sosialiserer med hverandre. I tillegg er det to minutter å gå til parken, med flere lekeplass-områder, uten å måtte krysse en vei. Vi bor også ganske sentralt i Oslo, og jeg tror det er i alle fall en leilighet på vei ut på markedet her, så send meg en PM hvis du vil vite mer
|
|
|
#34 |
|
Glamorøs
|
De fleste foreldrene jeg kjenner i det strøket du ønsker å flytte til lar ungene begynne å leke ute alene i 8-9 årsalderen.
|
|
|
#35 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Et liv uten hage? |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Come what may...
|
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Ja det er galskap. Man kan grille, ungene kan bade, sole seg, barna kan lage snømann, telte, plante jordbær ol., ha hageselskap. Ja man kan finne på mye å gjøre med/i/på hagen sin!
|
|
|
#38 |
|
Flax
Hvor: Bergen
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Vi har ikke stor hage, men jeg hadde ikke byttet mot leilighet med veranda. Hagen brukes året rundt.
|
|
|
#39 |
|
I farta!!
|
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Me har store hage men eg kunne ikkje tenkt meg å bu utan hage uansett om den hadde vore liten. Ungane elskar å kunne gå ut når dei vil og leike ute. Sommar som vinter. Dei er ute aleine fra 2-3 årsalderen. (har gjerde). Om sommaren står ytterdøra oppe omtrent heile tida. Ut og inn.
|
|
|
#40 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg hadde aldri byttet. Vi bodde først i leilihet i 3.etg (før vi fikk barn) så kjøpte vi tomannsbolig med liten hageflekk, og for 5 år siden enebolig med svær hage og veranda.
|
![]() |
|
|