|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?
Vanskelig å svare på, synes jeg. Men her går i alle fall 2. klassingen til og fra skolen alene, han låser seg inn med nøkkel selv og er ute sammen med venner om ettermiddagen. Jeg kan ikke skjønne at det kan være så mye farligere i byen (bortsett fra trafikken, som vi da er nødt til å øve på). Jeg tenker at det må være en gradvis overgang, men at fra skolealder, litt avhengig av barnet også.
Storebror 2000 Lillebror 2003 Sist redigert av Kaz : 08-03-08 kl 13:30. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tja, hadde vi bodd i byen vil jeg tro mine unger ville vært rundt 18 år når de fikk leke alene ute.
|
|
|
#3 |
|
Ute på tur
|
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Vi bor i leilighet og den skal byttes ut med et rekkehus/enebolig med LITEN hage i løpet av det neste året. Grunnen til dette er mye av det Scarlett skriver i sitt innlegg, om at det er mye pes å måtte planlegge alle uteaktiviteter og ikke bare kunne åpne døren ut til egen hage. Vi skal uansett bo såpass nærme Oslo at vi fortsatt kan treffe venner på løkka en lørdagsformiddag.*fortsatt litt urban*
|
|
|
#4 |
|
Stabilt ustabil...
|
Dette synes jeg høres fornuftig ut! På den måten vil dere få litt ekstra tid til å vurdere hva dere gjør!!
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Min nestenfemåring ser på meg med store øyne og sier "Mamma, jeg skulle ønske vi hadde hage." Så ja, litt galskap er det, men man må jo veie fordeler og ulemper opp mot hverandre. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?For å svare med ei lett omskriving: Men hagen min får du aldri.
|
|
|
#7 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tosse- dette var det første som falt meg inn da jeg leste overskriften på denne tråden!!!!!
|
|
|
|
#8 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg ville ikke gjort det, men dere må jo gjøre det som er best for dere. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Når ungene er to og fire vil hagen være gull verd. Her brukes hagen hele året, men selvsagt mest om sommeren. Terrassedøren står åpen hele dagen og ungene springer ut og inn som de vil.
|
|
|
#12 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Ok, for en bra bakgård så skulle jeg overlevd. Vi har en helt inngjerdet hage som er ganske så stor, så ungen har lekt der "alene" siden han var gangbar. Men om det er snakk om å ha 3 m2 plen, så ser jeg ikke helt at det skal være bedre enn for eksempel en flott veranda eller ikke minst en klassisk bakgård med unger i andre leiligheter. For selv om vi har flott hage så er det ikke akkurat flust av unger i nærmiljøet. Og det teller jo og en del.
|
|
|
#13 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg ville beholdt hageflekken.
|
|
|
#14 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg hadde aldri vurdert å kvitte meg med hagen engang. Guri så deilig det er å åpne døra og slippe ut barna i hagen - i grunn hele året.
|
|
|
#15 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?*har ikke lest svar*
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Kvitt dere med den!
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
De fleste foreldrene jeg kjenner i det strøket du ønsker å flytte til lar ungene begynne å leke ute alene i 8-9 årsalderen.
|
|
|
#18 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Come what may...
|
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Ja det er galskap. Man kan grille, ungene kan bade, sole seg, barna kan lage snømann, telte, plante jordbær ol., ha hageselskap. Ja man kan finne på mye å gjøre med/i/på hagen sin!
|
|
|
#20 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg er den nest mest urbane MinaX kjenner (
|
![]() |
|
|