Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem er ditt forbilde?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-08, 20:27   #21
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem er ditt forbilde?

Pappaen min. Han er dessverre død nå, men det hender jeg spør meg selv hva han ville rådet meg til. Han var en fornuftig mann og meget viljesterk. Da han var 6 månder ble han alvorlig syk, men overlevde. Det gjorde at han ikke tok livet for gitt, samtidig som han ikke lot sporene fra sykdomen hindre ham i å komme videre i livet. Man tror ikke at noen er så uheldige i livet at alvorlige sykdommer rammer en gang til, men i hans tilfelle skjedde det. I en alder av 56 år døde han av kreft.

Jeg er utrolig glad for å få lov til å oppleve han i de årene jeg fikk med han. Han har lært meg utrolig mye om rett og galt, om respekt, moral og etikk. Han er mye av grunnen til at jeg er den jeg er i dag.

Gammel 08-03-08, 20:41   #22
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg beundrer enn viss type mennesker tror jeg. De som står på, er tro mot seg selv, og kommer seg frem i verden, - og samtidig tar vare på sine nærmeste.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 20:55   #23
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal denne tråden bli interessant må man jo si hvem som er ens forbilde, så det så.

Det er mange mennesker som inspirerer og imponerer meg, og på den måten blir de vel forbilder.
Som mange andre nevner er det forskjellige mennesker på forskjellige områder som inspirerer meg. Tom Andersen er mitt forbilde innenfor familieterapien, måten han jobbet på og ikke ikke minst den respekten han hadde for sine klienter er imponerende. Det er ikke bare store navn og stjerner som er forbilder, men egenskaper ved mennesker jeg kjenner privat og på nett inspirerer og imponerer meg stadig. Min gode kollega er et av de roligste og nydeligste menneskene jeg vet om, måten hun møter mennesker på og den tillit hun da får gjør henne til min hverdagshelt og forbilde.
Det er mennesker her inne også som er til stor inspirasjon for meg. Skilpadda for eksempel, hennes formuleringer og evne til å se de forskjellige perspektivene i diskusjoner er uten sidestykke. Jeg blir glad og opplyst av å lese det hun skriver (og høre på det hun sier). Andre har mot, visdom og en evne til refleksjon som er til stor inspirasjon for meg. Her må aC og Albertine nevnes.
Jeg kunne nok ha ramset opp mange flere inspirerende mennesker, jeg må bare tenke meg litt om.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 21:31   #24
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmmm, jeg tror ikke jeg har noe forbilde. Men jeg har en del anti-forbilder kjenner jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.