Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Kalendergaver

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-06, 19:18   #1
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Jeg har kjøpt en del kalendergaver på www.alveslottet.no under Små skatter.

Og vips var 22 kalendergaver innkjøpt. Genialt tips!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 11:13   #2
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Her var det mange gode tips.

Gammel 29-11-08, 16:11   #3
Left
Passiv

Standard

I år har jeg kjøpt Rorri med masse biler og figurer, og delt opp slik at de får en bil hver en dag, og så en figur hver f.eks neste dag. Det fulgte med en cd også i den pakka, så den ligger også i en pakke. Den må vi se på sammen.
Månetoppen billedlotto er delt opp i pakker, hvor platene kommer først, og så en ny pakke med brikker/bilder påfølgende dager.
Har også kjøpt ulvangsokker, litt godteri, og har planer om et spill til storebror og en film til lillebror på julaften. Har også kjøpt kjøleskapsmagneter.
Er ikke helt ferdig enda, så resten skal fylles på underveis. Alle posene er klare og henges opp sånn at det er klart til 1 desember, men alt innholdet er ikke på plass enda. Skal legge i noen aktivitetslapper også som pepperkakebaking, lage julepynt osv.

Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 13:31   #4
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg lurer på om jeg klarer å få mine barn med på å gi bort ting istedenfor å få. På en eller annen måte.

Jeg har laget kalendere til dem, og oppi putter jeg ofte lapper om hva vi skal gjøre osv. Lurer på om det noen av lappene skal stå av vi skal finne leker fra hver av dem/klær evt. å samle i en pakke vi til slutt gir til Fretex eller noe...

Har så lyst til å få inn at jula ikke bare handler om å få og få jeg da...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 14:11   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er så koselig å pusle med kalendergavene. Vesla har arvet en julekalender som min oldemor broderte til min pappa i sin tid. Jeg hadde den også da jeg var liten, og det er så koselig å ta den frem til Vesla nå. Hun fikk pakker på den for første gang i fjor.

Jeg prøvde å få inn litt nyttige ting i pakkene og det ble alt fra sokker, truser, strømpebukse, tannbørste til penner, tape, sprettball, klistremerker, hårspenner, armbånd, kjede og godteri på lørdag. Lille julaften fikk hun to nisser, og jeg tenkte å pakke inn julepynt på lille julaften i år også. Hun elsker å pynte på rommet sitt.

Gleder meg til å begynne på dette nå!

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 14:15   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julepynt, ja, det hadde jeg litt av i kalenderen i fjor. Noen små nisser av ulike slag som han fikk henge på juletreet.

Gammel 31-10-06, 14:41   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden får julepynt hvert år, en fin liten glasskule som jeg kjøper på Julehuset i Drøbak hver sommer. Han får en hver jul, så når han blir stor gutt med eget juletre kan han ha masse fin pynt!

I julekalenderen har jeg tenkt på fargeblyanter, kritt til tavledøren, en bil eller to, noen kule sokker (med biler på f.eks.) og et eller annet han kan mekke med.

Gammel 31-10-06, 15:12   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Poden får julepynt hvert år, en fin liten glasskule som jeg kjøper på Julehuset i Drøbak hver sommer. Han får en hver jul, så når han blir stor gutt med eget juletre kan han ha masse fin pynt!

I julekalenderen har jeg tenkt på fargeblyanter, kritt til tavledøren, en bil eller to, noen kule sokker (med biler på f.eks.) og et eller annet han kan mekke med.

Denne ideen fikk jeg også av en eller annen på NM. (Deg?), og falt pladask. De har hver sin eske med julepynt, og får en litt ekstra flott ting hver i julekalenderen. I tillegg til småting de har fått ellers, blant annet noen danske nydelige gullting som de fikk til lillesøster sin dåp.

Gammel 31-10-06, 15:21   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Denne ideen fikk jeg også av en eller annen på NM. (Deg?), og falt pladask. De har hver sin eske med julepynt, og får en litt ekstra flott ting hver i julekalenderen. I tillegg til småting de har fått ellers, blant annet noen danske nydelige gullting som de fikk til lillesøster sin dåp.

Jeg synes det er fin tradisjon, og det er jo mye bedre å kjøpe noe ordentlig fint enn plastikkdritten man får rundt om kring.
Og på Julehuset i Drøbak har de julekule-biler!

Gammel 31-10-06, 15:31   #10
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Så koselig! Kjempegod ide!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 15:22   #11
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

En tråd verd å abonnere på!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 20:32   #12
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Vi kommer nok til å kjøpe en stor legoeske og dele opp i 24 biter. Jeg orker ikke tanken på 24 mer eller mindre unyttige greier.

Ungene får også sin egen julekule. I år har jeg kjøpt denne fra Unicef:

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 13:32   #13
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

En liten stabel mynter til sparegrisen

Vi har sparebøsse hjemme. Iblant gir jeg vesla noen mynter hun kan putte på. Rett som det er er svaret "nei takk" til pengene.
Hun har ikke helt forstått the value of money, tror jeg...

tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 13:37   #14
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Datteren vår fikk "Den sorte dame" til bursdagen sin. Vi har kjøpt flere Sabeltann-figurer til henne, og de skal brukes i kalenderen.
Ellers: Ørevarmere som blinker - 20 kroner hos Europris.

tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 15:11   #15
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Inspirert av Kasias kunstboktråd, og siden tiden begynner å renne ut, kanskje et lite fotoalbum i kortstørrelse og 24 kunstkort fra museumsbutikker kan være en overkommelig i-siste-liten løsning?

Det er forresten også viktig at alle husker Fars Julekalender. Den skal, som alltid, bestå av: En Kasse Pils.

Ben "gift wrap optional" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 21:19   #16
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det er forresten også viktig at alle husker Fars Julekalender. Den skal, som alltid, bestå av: En Kasse Pils.

Eeh. Kan mor få det samme?

Gammel 20-11-06, 21:32   #17
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Eeh. Kan mor få det samme?

Selvfølgelig

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 19:03   #18
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Siden jeg har 3 barn og alle 3 får en litan pakke hverdag, innrmmer jeg at det blir litt godt i kalenderen.
De får stooort sett det samme alle 3 også.
Men det er både luer og ullfleece sokker som havner i den også.

På pepperkakebakingsdagen får minsten kjevl og noen former. De to største skal få en Griseflax lodd hver.

Høydepunktet blir nok i år som i fjor en svipptur til Danmark (gratisturer vi har fått) I fjor var det med gratisbiletter til Stena Line fra Isbilen, (uten minsten)
I år er det med billetter mamam og pappa har fått på Colorline. Minsten skal vøre med men ikke mannen min. Men skal ha med foreldrene mine da.
(må inrømme at jeg er litt selvpiner når jeg tar med meg ungene og foreldrene mine på båttur uten å a gubben ed)

Gammel 20-11-06, 21:16   #19
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har snakket en stund om at guttungen skal få Lego (duplo)- dyrehagen i julegave. Han elsker å leke med den i barnehagen i den grad han slipper til. Så foreldra mine og vi spleisa, og han får en figur i julekalenderen hver dag, og resten innpakket i den store esken på julaften. Det blir den dyre gaven han får i år.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 22:03   #20
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Vi har stort sett bare hatt sjokoladekalendere vi til unga, og en som de åpner til nrk barne-tv, og til det som går på tv-2.

Ifjor fikk jentene Prinsessekalendere av mormor, og gutta hadde en annen type.

I år kunne jeg tenkt meg legokalendere til gutta, de driver masse med lego.

Kunne tenkt meg Bratz eller lignende til jenten.
Men det finnes kanskje ikke?

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:40.