Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spiser ungene sen middag sammen med de voksne i helgene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-08, 07:07   #21
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Spiser ungene sen middag sammen med de voksne i helgene?

Nå er ungene bare hjemme annhver helg så når dem er hjemme så spiser dem sammens med oss, dem spiser også sammens med faren når dem er hos han.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 07:11   #22
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi spiser middag samlet hele uka. Lenge holdt vi på sen middag utene ungene på lørdagskveldene, men nå er ungene så store at de sjelden er i seng før nærmere ni i helgene. Da blir det for sent å spise etter at de har lagt seg, synes jeg

Fredag spiser vi vanlig middag når vi kommer hjem fra jobb. Lørdag spiser hele familien samlet før barne-tv (noen ganger litt senere). Da blir det ofte taco, pizza o.l. Ungene er ikke spesielt glad i sånn mat så de hadde nok satt minst like mye pris på fiskeboller eller fiskegrateng

Gammel 10-03-08, 07:23   #23
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi spiser middag rundt 17.00 hver dag. På lørdagene er det grøt, og så lager jeg og mannen noen godt sammen i 21.00 tiden og da er barna i seng.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 07:34   #24
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Mini spiser aldri med oss om kveldene i helgene, men storepoden på 9 gjør stort sett det.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 09:04   #25
B@mbi
Aktiv

B@mbi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
B@mbi er litt kul
Standard

Da guttene var mindre spiste ofte vi voksne middag senere på lørdager. Da gjerne noe som de ikke ville ha likevel. Nå den siste tiden har vi spist rett før barnetv-tid. Likevel hender det ofte at vi ikke spiser det samme Har to bestemte herremenn som ikke spiser alt mulig. Men det blir bedre og bedre etter som de vokser til!

Gammel 10-03-08, 09:07   #26
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Fredag er ungene litt lenger oppe og me et som regel pizza.
Lørdag lager eg og mannen noe godt etter ungane er lagt, ofte noko dei ikkje likar. Graut tidlig middag lørdag.

Gammel 10-03-08, 09:11   #27
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi spiser i 18-19-tiden i helgen, og da spiser vi sammen alle tre. Det er veldig sjelden jeg lager middag til bare meg og mannen hvis Vesla er hjemme.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 09:28   #28
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Spiser ungene sen middag sammen med de voksne i helgene?

Ja, vi spiser alltid sammen.
Alle her setter pris på helgemiddagene som mannen som regel bruker god tid på å lage, og vi har så mye tid vi vil rundt bordet.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 09:51   #29
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Vi spiser middag samme tid hele uken. Ungene er så vandte med å legge seg tidlig. Så det hadde bare blitt tull og vas.

Gammel 10-03-08, 10:03   #30
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Vi spiser middag sammen i helgen også. Vi voksne har ofte ost, spekemat og vin eller ale om kvelden, men ikke egen voksenmiddag.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 10:06   #31
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Ja. Eldstemann er alltid med i helgene. NOEN ganger minsten også, men hun er stort sett så kveldstrøtt at hun ikke orker.

Gammel 10-03-08, 10:11   #32
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Vi spiser middag sammen hver dag, hele uken. Jeg har faktisk ikke samvittighet til å lage ordentlig god mat etter at ungene er i seng, de liker da god mat de også. De helgene vi ikke har ungene lager vi noe de minste ikke tåler.

Gammel 10-03-08, 11:20   #33
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi spiser alle former for måltid sammen. Vi har sjelden noe som ikke alle liker. Da har vi i så fall noe godt de liker også. Ungene legger seg som regel i 20.30-21.30 tida. Vi har sjelden middag senere enn 18.

Sist redigert av Dronningen : 10-03-08 kl 15:26.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 11:24   #34
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Fredag bruker vi ofte å ha middag i vanlig tid, turbo er ikke bestandig sulten,med at de ofte er på tur fredager.
men mann er bestandig utsultete.
Men har ofte pizza,hamburger eller karbonade i pitabrød.

Lørdager er det hips om haps.Skal vi eks ha biff eller taco lages det etter at turbo er lagt,så han får ofte da lasagne og sånt til barnetv.
Turbo er ikke noe taco spiser,verken med krydder på kjøttdeige eller ikke.Da spiser han bare tortillaene og mais og tomat.Og agurk da.
Og er sulten igjen 15 min etter at han er mett.

Snoopy spiser bestandig før mann og turbo kommer hjem fra jobb/bhg

Gammel 10-03-08, 11:38   #35
Moria
Aktiv

Moria sin avatar

Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

På lørdag spiser vi gjerne etter barne Tv og da legger vi minsten, men storesøster spiser sammen med oss. Hun synes det er veldig stas å spise i stua.

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 12:30   #36
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

PÅ fredager spiser vi til vanlig middagstid, normalt sett på lørdager spiser vi rundt barnetv og søndag spiser vi litt tidligere enn hverdager. Skrev normalt sett på lørdager, for det hender at jeg og mannen spiser etter de er lagt. Og de gangene nyyyter jeg maten i stillhet og ro. Da har de gjerne vært hos besteforeldrene og spist der, eller at de har fått hvert sitt middagsglass tidligere på dagen. :av og til lat på lørdager:

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 12:34   #37
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Ja. Altså, det hadde vært veldig deilig å ha et rolig og romantisk måltid bare for oss voksne, men jeg tror barna også setter pris på et litt bedre måltid der familien sitter sammen og har litt bedre tid enn ellers.

Signerer. Dessuten syns jeg det er veldig deilig å få middagen unna til de 2 yngste er i seng, for da rett og slett å nyte kvelden videre (uten kjøkkenarbeide).

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 12:56   #38
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror aldri det kunne falt meg inn å få dårlig samvittighet av å lage en deilig middag til bare meg og mannen etter Veslas leggetid. Vi er da mennesker med behov for egentid og egenpleie, for ikke å snakke om pleie av parforholdet. Det er da en fin investering i hverdagen at vi gjør litt stas på oss voksne en gang i blant. Veslas behov surrer det jo alltid tanker om, og veldig mye av det vi driver med på fritiden er lagt opp for å inkludere henne og glede henne. Men jeg kan heldigvis glede meg selv (og mannen) uten å få dårlig samvittighet ovefor Vesla også.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 12:59   #39
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg tror aldri det kunne falt meg inn å få dårlig samvittighet av å lage en deilig middag til bare meg og mannen etter Veslas leggetid. Vi er da mennesker med behov for egentid og egenpleie, for ikke å snakke om pleie av parforholdet. Det er da en fin investering i hverdagen at vi gjør litt stas på oss voksne en gang i blant. Veslas behov surrer det jo alltid tanker om, og veldig mye av det vi driver med på fritiden er lagt opp for å inkludere henne og glede henne. Men jeg kan heldigvis glede meg selv (og mannen) uten å få dårlig samvittighet ovefor Vesla også.

Samme her. Eg og mannen koser oss veldig med "vår" mat kvar lørdagskveld. Vår kosekveld. Ungane får sin yndlingsrett på dagen så ikkje synd på dei.

Gammel 10-03-08, 13:04   #40
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

m

Føler den var myntet på meg. Jeg mener da ikke at andre skal få dårlig samvittighet for det, jeg sier at jeg får det. Her er ihvertfall to av ungene veldig glad i det jeg betegner som god mat og jeg syns de skal få kose seg med den maten de også syns er ekstra god på lik linje med meg og gubben. For meg er det ikke noe mer kos å spise alene med gubben enn det er å spise sammen med ungene. Min 12 åring kan fint utrykke at hun blir fornærma hvis vi har spist noe godt etter at ho er i seng (noe som ikke skjer siden ho legger seg etter oss).

For meg er mat noe kroppen trenger, ikke en nødvendighet for å kose seg. Jeg koser meg med gubben på mange måter som ikke inkluderer mat. Vi har også fri annenhver helg når ungene er hos faren sin så om vi hadde hatt behov for å spise mat alene så hadde vi nok fått dekt det de helgene.

Jeg skjønner bedre behovet hos de som har veldig små barn. Min minste nærmer seg 5 år og klarer å oppføre seg veldig bra med matbordet. For noen år siden var det nok mer kos å spise uten han.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:01.