Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Kinosirkel: Sweeney Todd, diskusjonstråd

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-08, 10:09   #21
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kinosirkel: Sweeney Todd, diskusjonstråd

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

jeg tror jeg fikk mye større effekt av Mrs. Lovett fordi jeg forsto så seint at hun hadde lurt ST.

Jeg skjønte det ganske tidlig, men jeg hadde likevel stor sympati for henne. The things we do for love, osv.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 10:09   #22
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)

AvivA sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Filmen får nok ikke noen 6'er hos meg men jeg liker Tim Burton, jhonny depp og helena bonham carter er noen av favorittskuespillerne mine. Jeg er også en sucker for musicaler. Nei jeg likte den.

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 10:11   #23
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)

AvivA sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sweeney Todd, han er jo et veldig forståelig monster.

faktisk bare ekstremt lekker i denne rollen... ekstremt...

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 11:00   #24
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Kinosirkel: Sweeney Todd, diskusjonstråd

Som Glitter sier, var fargebruken i filmen en nytelse, rødt på svart, grått og snusbrunt, og fantastisk humoristisk brukt i scenene der Mrs. Lovett drømmer om at hun og Sweeney Todd skal dra på en hyggelig ferie ved sjøen. De to gustenmørke kjellermenneskene i postkort-fargerike Brighton, med Depps dystre, hevngrublende («brooding» er ordet jeg leter etter) oppsyn som skjærende disharmoni i alle bildene. Nydelig.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick

Ja, feriedrømmene var fantastiske! Spesielt bryllupet, den litt lute, stive rygen til Depp, med armene litt ut fra siden.

Ja, det fungerte så bra, det var ustyrtelig festlig

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 11:03   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en ganske ny opplevelse å være så i utakt med folk jeg vanligvis deler filmsmak med. Litt spennende.

(og i motsetning til når folk ikke liker LiT og sånn, så tenker jeg tanken på at det kan være meg som tar feil. Den blir fort slått ned, altså, men den har vært der. )

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 16:34   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Men bedre lykke neste gang, Tim. :setter på Sleepy Hollow i stedet:

Haha, Sleepy Hollow er den TIm Burton-filmen jeg liker dårligst.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tror på en måte aldri Edward Scissorhands ville blitt det, selv om han lignet, visuelt (og med barberkniven i utstrakt hånd: "Finally my arm is complete again!").

Jeg tror heller ikke Edward Scissorhands har evnen til å bli så hatefull og sulten på hevn, men hadde han hatt det i seg, hadde han nok blitt Sweeney Todd.

og så sa jeg visst "næmmen!" høyt da plutselig Anthony Head (Giles fra "Buffy") dukket opp i en halvannen sekunds cameo.

Haha, sambo og jeg også! I kor pekte vi på skjermen og sa haha!

I likhet med Tinetoff skjønte heller ikke jeg at Mrs. Lovett hadde lurt Todd, men jeg skjønte hvem den skabbete dama var rundt når hun begynte å gå inn på caféen, tror jeg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 17:55   #27
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Og Sacha Baron Cohen var fantastisk, ja - og så sa jeg visst "næmmen!" høyt da plutselig Anthony Head (Giles fra "Buffy") dukket opp i en halvannen sekunds cameo.

Er Giles med da må jeg nesten få sett filmen jeg og.

Gammel 19-03-08, 23:07   #28
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat ute fra filmen, og med en klump i magen. Jeg må tenke litt, men magefølelsen var da altså klumpete. Jeg er litt sart og tander i forhold til blod, og selv om jeg skjønte at det ikke var på ordentlig, satt jeg med genseren over hodet hver gang noen satte seg i barberstolen.

Det ble forferdelig mørkt og dystert. Burton er jo litt dyster (hva var det du kalte ham Scarlett?), men nå synes jeg det tok overhånd.

Det var masse bra, bevares. Selvfølgelig. Alle de flinke menneskenene. Men... ja.

LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 23:10   #29
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er veldig synlig at Burton har begynt å lage film i Europa istedet for USA.

Gammel 20-03-08, 08:55   #30
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor synes du det?

Gammel 20-03-08, 09:37   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Det er litt vanskelig å sette fingeren på, men han våger på en måte å dra det litt lenger, han tør å bare være slem, ikke ha happy ending og ikke være så finpusset. Alt blodet er veldig "uamerikansk" også, selv om amerikanere elsker gore og splat.

Svar

Emneord
film, johnny depp, kinosirkel, sweeney todd, tim burton

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.