Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan starter du dagen din?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-08, 07:55   #1
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan starter du dagen din?

Med et sukk halv seks; "skal du ikke sove lenger i dag heller ..." Eventulet sier jeg "åååÅÅÅÅÅ!" fordi jeg er møkka lei av å høre på den frydefulle hvininga hennes så innmari tidlig.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 07:54   #2
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er alltid en smule gretten når jeg våkner,og ønsker å være mest mulig i fred mens jeg får på meg klærne,sminken og drukket et glass juice. DA kan folk snakke til meg

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 08:41   #3
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blir vekket av poden. Plasserer han foran tv med en brødskive og litt drikke (dårligmorTM) mens jeg selv dusjer. Gjør meg stortsett helt ferdig på badet og drikker en kopp te og spiser kanskje litt, før jeg går å kler på poden og vi drar avgårde. De dagene jeg skal lese hjemme dropper jeg badet til han er levert i barnehagen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 08:52   #4
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg står opp etter å snoozet et par-ti ganger. Ungene har sin egen vekkerklokke og står opp like etter meg. Jeg hopper i treningsklær og lar ungene kle seg selv samtidig på badet. Hjelper jentungen med håret mens far lager frokost og niste. Ungene og far spiser frokost, jeg stikker av på sykkelen og dusjer etter en liten halvtimes rask sykkeltur. Frokost på jobb.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 09:04   #5
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

River meg opp av sengen i 7-tiden. Gir lille mat og steller han mens eldste ser barnetv og spiser enkel frokost. Så lager jeg meg en kopp kaffe og kler meg før jeg steller og kler eldste. Så spiser jeg frokost mens jeg slapper av litt foran data. Deretter starter påkledning, også er vi ute av døren ca 9-9.30.
Tar oss god tid om morningen nå som vi har muligheten til det. Morningene nå er litt preget av at jeg er i koma etter kun 3-5 timer søvn om nettene.

Gammel 17-03-08, 09:09   #6
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg står opp først ca. 06.30, steller meg på badet, og går på kjøkkenet for å setter over kaffen. Vekker ungene, finner fram klær, hjelper lillesøster med å våkne/stå opp (hun er svært trøtt om morgenen), lager frokost til ungene, hiver i meg kaffe og et par brødskiver, også er det tannpuss før jeg drar av gårde på jobb. Mannen får ungene av sted til skolen og leverer lillesøster i barnehagen de dagene jeg begynner tidlig (og det er stort sett hver dag).

Gammel 17-03-08, 09:29   #7
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vekkerklokken ringer kl. 0550 og mannen står opp. Hvis mannen har endt opp hos den unge mannen så står jeg opp og lister meg inn på rommet til barnet for å vekke mannen og forhåpentligvis ikke vekke barnet (men som regel våkner barnet eller så er han allerede våken). Så går jeg og legger meg igjen mens mannen sørger for at barnet er aktivisert lenge nok til at han kan dusje. Når mannen er ren & pen så vekkes jeg ca. kl. 0610 og når jeg er ren, pen & påkledd så får jeg frokost på sengen kl. 0635 som jeg spiser mens jeg atter en gang ligger under dynen ( ) og får med meg de viktigste nettnyhetene. Så går jeg ned i 1. etasje kl. 0645 og da er det meningen at jeg skal kle på barnet som kanskje også har spist litt frokost, men ikke alltid (han spiser også i barnehagen) og pusse tennene på ham. Mannen har i mellomtiden laget matpakker til barnet og meg. Vi skal være ute av døren kl. 0710 og det er alltid jeg som får kjeft hvis vi ikke klarer det.

Gammel 17-03-08, 09:53   #8
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

De dagene vi kan sove lenge vekker ungene meg klokken 06 og lurer på om det er lenge til det er mat og barnetv. De dagene vi må ut av døren må jeg slite to trøtte og sure unger opp av sengen.
Så er vi tre stykker inne på badet som er 5 kvm og de ligger på gulvet og vil ikke vaske seg og vil ikke kle på seg. Klok av skade vet jeg at det var lurt at jeg dusjet kvelden før, og kaster litt kaldt vann i ansiktet.
Så spiser jeg havregryn med melk mens jeg ser på hvor mye lillesøster griser med maten. Så tvinger jeg dem til tannpuss. Deretter maser jeg dem inn i yttertøyet og vi drar. Hvis vi er heldige slipper jeg å skrape en halvmeter is av bilen.

Gammel 17-03-08, 10:00   #9
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Våkner hver morgen av en av ungene, gjerne i 06.30 tiden. Da er det pupp i senga før vi drar oss inn på badet. Steller ungene, sender de inn på storebror sitt rom for å leke. Så kan jeg stelle meg og ordner deretter på rommene vi har sovet i. Frokost ca 1 time etter vi har våknet.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 10:07   #10
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg spretter opp av senga i ett eneste stort byks, stiller meg midt i leiligheten og hyler: HER BLIR DET LIV -RAI RAI! Da våkner mannen og begynner på første vers: "Endelig vart det helg/ har findressen klar og ei nyvaska skjort/ Her e inga tid å mest'/ om uka går seint så går helga alt for fort."

Vi har øvet inn en dans til sangen, som innebærer påkledning, smøring av frokost og matpakker og vekking og stell av minsten. Når sangen er ferdig og alle er påkledd, mette og gode har vi en lang, varm gruppeklem før han går på jobb og jeg drar til barnehagen, så skole.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 10:31   #11
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Dagene starter som regel med at jeg åpner det ene øyelokket for å se om det stemmer at Lille er våken. De siste dagene har klokka vært ca. 6.30 og jeg er i koma. Hun løftes opp av sin seng og enten får hun pupp med en gang eller så legges hun ned ved siden av meg og jeg håper hun kan sove litt til. Av og til gjør hun det og av og til ikke. Da er det bare å stå opp, ta morgenstellet på henne. Legger henne på teppet hennes så hun kan leke, går så på badet for å vaske meg selv. Lager og spiser frokost mens jeg leser FP. Etter det tar vi dagen som den kommer med pupping, soving, trilleturer, leking og besøk. Ganske deilig å være i permisjon

Gammel 18-03-08, 20:26   #12
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stort sett starter dagen med sms fra folk på jobben som melder seg syke.
Det starter opp rundt 6, og da starter dagen for meg. Har bare meg selv å ta hånd om så jeg har det forholdsvis enkelt, da.

Forleden fikk jeg sms kl 03:45 om en som var syk. Ekstra tidlig start på dagen.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 00:50   #13
Tulip
Rather Unfriendly

Tulip sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Tulip har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Stort sett starter dagen med sms fra folk på jobben som melder seg syke.
Det starter opp rundt 6, og da starter dagen for meg. Har bare meg selv å ta hånd om så jeg har det forholdsvis enkelt, da.

Forleden fikk jeg sms kl 03:45 om en som var syk. Ekstra tidlig start på dagen.

Hva i all verden??? Sender de sms til deg fordi du skal finne vikar for dem da...? Aldri hørt om SMS som tillatt sykemeldings middel før .

Gammel 17-03-08, 09:46   #14
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er jeg i permisjon, og det muliggjør litt latere morgener. Men jeg synes jeg fortjener det når jeg ammer om natta.

Står vanligvis opp når Knerten ikke vil ligge lenger. Skifter på ham og gir ham som regel grøt før jeg dusjer. Så er det frokost på meg.

Om et par måneder er det tilbake til den gamle rutinen:
Klokka ringer, mannen sier "Fadese, klokka er halv sju", klokka ringer igjen og jeg kryper ut senga. Lillemor spretter som regel opp og vi to tar en dusj sammen.
Hun og pappaen spiser frokost mens jeg sminker og kler på meg. Hun pusser tennene, jeg smører matpakke og så drar vi. Noen ganger går jeg, ofte sykler jeg og noen ganger kjører mannen meg.

Når jeg begynner å jobbe igjen, blir det en vesentlig forskjell: Knerten skal ordnes til barnehagelevering. Jeg tror vi satser på frokost i barnehagen da.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 09:56   #15
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Uten mann hjemme:

Klokken ringer 0600, jeg står opp, går på do, dusjer, tørker meg, greier håret, pusser tenner, legger mascara.

Vekker mini, kler på ham, vekker storebror, han kler seg selv.

Lager frokost og matpakker, spiser og leser avisen, kler oss og går ca 0725.

Mann hjemme:
Klokken ringer 0600, jeg står opp, går på do, dusjer, tørker meg, greier håret, pusser tenner, legger mascara.

Lager frokost og matpakker, spiser og leser avisen, kler oss og går ca 0720.

Når mann er hjemme begynner jeg på jobb 0730 og når han er borte begynner jeg 0800.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 10:05   #16
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Klokken ringer 06.00, jeg snoozer. Klokken ringer 06.10, jeg snoozer igjen. Klokka på mobilen ringer 06.15, jeg snoozer den også. Klokka ringer 06.20, jeg drar meg ut av senga. Vakler bort til kjøkkenbenken og skrur på radio på full guffe, og vannkoker, og drar meg mot badet. På veien stopper jeg innom rommet til jentene, skrur på lyset, og sier de må stå opp. Kaster litt vann i trynet, og sjekker om håret tålte at jeg la meg med det vått i kvelden før. Sjekker at jentene er oppe(lillemor ligger nå vanligvis på badegulvet), og tar på meg det jeg la frem kvelden før. Hjelper Lillemor med det hun trenger hjelp med, og fikser så frokost til dem. Lager også er kopp te til meg selv, som jeg tar med ut på badet. Sminker meg, fikser litt på håret(les:grer det og setter evt i en strikk om det ser skikkelig sov'ete ut), pusser tenner, sjekker at Storemor har lagt matboksen i sekken, og tatt med seg en flaske vann. Så fikser jeg håret til Lillemor, og pusser tennene hennes, mens Storemor klarer seg noenlunde selv. Storemor er ute av døren 7.30 for å rekke de andre jentene, Lillemor og jeg kan drøye 10 min til. Disse 10 min brukes vanligvis til å sjekke at katten har mat og vann, lage latte til min fantastiske thermoopp, og få på oss ytterklær. 07.40 er vi ute av døren, trøtte i trynet.

Gammel 17-03-08, 10:06   #17
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pang sier det i rommet. Da går smokken i gulvet, og klokken er ca 07.00.
Jeg våkner og snur meg veeeldig sakte for å ikke gjøre lillebror oppmerksom på at jeg er våken, og så gjennomfører jeg et strekkerituale for å få muskler og ledd i gang. Så står jeg opp og løfter opp poden, og forsøker meg på om han er i humør til å ligge litt i sengen og kose med oss. Det har han vært mye i det siste, og det er så kos! Og så står vi opp, går på badet og tar av pysjen og bleien og setter ham på potten og meg på do. Så mens han sitter på potten, så vasker jeg meg og kler på meg (etter jeg fikk nøstebarn-nattkjolen, så er det bare stillongs og sokker i tillegg til den). Så kler jeg på og vasker lillebror mens vi prater og pludrer og koser oss og bruker god tid før vi går inn i stuen. Der leker lillebror mens jeg går i gang med å lage koke grøt til storebror, og så kommer storebror og sier god morgen og jeg prøver å få ham til å ta på seg ullundertøyet i det minste mens jeg lager ferdig hans grøt og lillebrors grøt. Så serveres de frokost, og mens jeg mater lillebror så maser jeg på at storebror må huske å spise (prater og leker i stedet). Så sørger jeg for at storebror får klær på seg og pusser tenner og får på dress og sko til han skal ut døren og gå på skolen. I mellomtiden har mannen stått opp og laget nistepakker til ungene og frokost til meg, og så kler han på lillebror og kjører ham til barnehagen. Da klokken ca 09.00 og det er det min tur. Da spiser jeg frokost og koser meg litt på nett samtidig. Og så går jeg i dusjen.

Gammel 17-03-08, 10:16   #18
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

rajraj:

Gammel 17-03-08, 10:35   #19
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

rajraj: Mer! Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan resten av livet i en DDE-musikal arter seg.

For å svare HI: Jeg kommer til meg selv litt over åtte, da sitter jeg på sykkelen og er så godt som framme på jobb. Alt før det er heller uklart, og jeg tar intet ansvar for hva som kan ha skjedd. :morgenstund hører ingensteds hjemme i grunn:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 10:39   #20
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

rajraj: Mer! Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan resten av livet i en DDE-musikal arter seg.

Å, du vet. Vi kjører E6 og diverse.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:40.