Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan starter du dagen din?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-08, 23:56   #1
Tulip
Rather Unfriendly

Tulip sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Tulip har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvordan starter du dagen din?

For meg er mitt faste morgenenrituale et must, uten kjenner jeg at noe vesentlig mangler resten av dagen...

Her er mitt hellige morgenrituale ;
Det aller første jeg gjør når jeg kommer ut på badet, er å ta på radioen på kanal 24 . Jeg drikker et glass kaldt vann, før jeg tar en vaaaarm dusj. Så rusler jeg ut på kjøkkenet, trykker på min uunnværlige Nespresso maskin (mine utvilsomt best anvendte penger de siste 5 år !) og får servert en rykende fersk espresso med nydelig brunt skum på toppen. Denne nytes på badet . Etter ansiktskrem gjennomfører jeg en enkel yogaøvelse, Soltilbedelse - man kan simpelthen føle hvordan blodomløpet får seg en kickstart etterpå. Når sminken er på og den lille espresso er tom, går turen til minstens morgenstell før det bærer av gårde til jobb. Mannen tar seg av eldstedattera, så sant han er hjemme da.

Hvordan ser din morgen ut???

Gammel 16-03-08, 23:58   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan starter du dagen din?

Jeg står opp, klæsser litt kaldt vann i trynet og tenker "ja, ja, sånn går det med oss alle", og så steller jeg unger. Deretter kaster jeg alt som har med unger å gjøre ut av badet, for å gå på do, vaske og kle på meg.

Gammel 16-03-08, 23:59   #3
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øh, ikke like mange elegante detaljer hos meg .

Alternativ 1, når jeg ikke leverer: Våkner forhåpentligvis ikke så mye før klokka ringer kvart på seks. Roer ned og leker litt påfugl eller oter med S hvis han alt er våken. Dusjer, kler på meg, spiser mine to knekkebrød med makrell i tomat med melk til, mens jeg ser gjennom avisen. Tannpuss, sminke og avgårde mellom kvart på syv og syv.

Alternativ 2: Oppvåkning som Alternativ 1. Lenger leking påfugl og oter. Dusj. Påkledning av S. Diverse dealing rundt neste gjøremål, som bare en 3-åring kan deale. Frokost, med S hvis han vil. Matpakkesmøring. Barnehagefølging. Jobb.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 00:10   #4
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanligvis slik: Våkner av vekkeklokken, står opp straks og går på do for å tisse. Så går jeg i dusjen. Når jeg er ren og pen, innsmurt og påkledd vekker jeg enern og toern - og helten om han ikke har stått opp ennå. Så finner jeg frem klær til toern før jeg går ned og fikser frokost og matpakker.
Det handler stort sett om å få andre klare, innser jeg.

Gammel 17-03-08, 00:12   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg står opp, klæsser litt kaldt vann i trynet og tenker "ja, ja, sånn går det med oss alle

Gammel 17-03-08, 00:20   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg har morgenvakt, så starter dagen med å sette på havregrøt til alle tre; mens denne koker opp, finner jeg frem matbokser og brød og grøtskåler og slikt (og tømmer kanskje oppvaskmaskinen). Når den koker, skrur jeg ned varmen og går og vekker Poden hvis han sover, eller går en snartur på badet hvis han er oppe. Serverer så ham, finner frem klær til meg og ham (hvis jeg ikke var lur nok til å gjøre det kvelden før), spør ham hva han skal ha i matpakken, tar evt. en kjapp dusj, kler på meg, spiser grøt selv; ber Poden kle på seg (gjentas med ett minutts mellomrom til han har gjort det), smører matpakken hans og pakker sekken hans og min, pusser tenner på oss begge, ber ham ta på yttertøy (må ofte mase her også), tar på eget yttertøy og går, stort sett ca. en time etter at jeg stod opp. T-bane til Majorstuen og trikk til barnehagen tar mellom 20 og 30 minutter, avlevering tar et par minutter, så trikker jeg tilbake til Majorstuen og tar banen til jobb. (Mannen står opp, spiser, dusjer, kler på seg og drar på jobb litt sånn parallelt med oss; vi hilser pent, men snakker lite sammen om morgenen, og greier stort sett la være å gå i veien for hverandre.)

Hvis jeg ikke har morgenvakt, står jeg oftest ikke opp før mannen og Poden er på vei ut eller allerede har gått; jeg forsyner meg av grøten, dusjer og kler på meg, pakker sekken og går. Har jeg flaks med banen, er jeg på jobb under et kvarter etter at jeg går ut døren hjemme.

Gammel 17-03-08, 00:26   #7
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Jeg gjemmer meg under dyna og håper jeg klarer å være usynlig lenge nok til at mannen rekker å stelle ungene mens han smører matpakker. Men som regel kommer det en aldeles sjarmerende liten toåring hoppende og skal "kosa mamma" og jeg ender som regel med å stå opp for å redde siste restene av mobiltelefonen som blir kost til døde i samme slengen. Så stolprer jeg meg på badet, tisser og pusser tennene mens jeg lurer på om jeg klarer å gjemme meg lenge nok til at mannen rekker å stelle ungene. Så virrer jeg rundet og leiter etter klær, mens mannen smører frokost og lager te til meg. Hvis ungene har gått på badet i mellomtiden, så skygger jeg banen, slik at mannen skal få lov å stelle dem i fred. Jeg spiser frokostknekkebrød så stille jeg bare merker, slik at jeg ikke skal forstyrre mannen mens han steller ungene, og etterpå sniker jeg meg på badet slik at jeg får sminket og gredd meg etter beste evne. Når mannen er ferdig med matpakkene, kler jeg (han) på ungene, mens jeg løper rundt og leiter etter pcen som jeg skal ha med på jobb. Så følger jeg ungene til barnehagen, før jeg tusler ned til parkeringsplassen hvor mannen liksom skal hente meg. Men tror dere han rekker å være der i tide, den sløvsekken? :roll:

I morgen har jeg ferie. Det blir godt for meg (han).

Gammel 17-03-08, 00:26   #8
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg starter dagen med å snozze vekkerklokka et par ganger, før jeg tvinger meg ut av senga og går på badet. Tisser, pusser tenner og dusjer - i den rekkefølgen. Får på meg klær, kremer og sånt, sminker meg og ordner håret. Med mindre jeg har snoozet en gang for mye, da får nemlig håret pent lufttørke. Så går jeg ned på kjøkkenet, der mannen har satt på kaffe og tømt oppvaskmaskina før sin dusj på badet nede. Jeg drikker kaffe i total stillhet mens jeg våkner helt, og så er det full rulle med to unger som skal vekkes, stelles og kles. Noen ganger går det helt av seg selv, andre ganger må man være tøyelig for å bevare morgenhumøret. Mannen smører matpakker mens jeg koker havregrøt og spiser frokost med ungene foran Hannah Montana. Så tuller vi oss ut i bilen. Mannen slipper av eldstefrøkna og meg, og leverer så minsten i barnehagen.

Ingen yoga og espresso her i gården, altså.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 00:29   #9
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Våkner av Aj en gang mellom 0730-0900. Så går vi på badet og ordner oss for dagen, kattevasken
Spiser frokost sammen, og bare sitter og prater.
Så blir enten AJ hentet av min pappa, eller jeg kjører han selv opp til mine foreldre.

Gammel 17-03-08, 00:32   #10
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Morgenen er travel her i huset.
Klokka ringer 7 om jeg har seinvakt, 6.30 om jeg skal på dagvakt.
Får liv i mannen, det krever sin kvinne, det kan jeg skrive under på ! Han er virkelig ekstremt vanskelig å vekke.
Eldstemann er stort sett våken, jeg vekker de minste og tar dem med meg ned. Lager frokost til ungene og meg. Får på ungene klærne som jeg la frem kvelden før (smører også matpakker om kvelden)
Tannpuss, fletting av hår og så er ungene klare.
Jeg rekker en kattevask, dropper sminke om jeg ikke skal på jobb og hopper i treningstøyet før jeg kjører i barnehagen.
Morgenritualer for meg selv ? langt i fra ! Derimot kan få ting endre kl 14 ritualet mitt med cappucino og avisa i ro og mak før turbogjengen kommer hjem eller jeg skal på jobb.

Gammel 17-03-08, 00:33   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vesla våkner i 8.00-tiden og står opp, jeg sover ofte en halvtime lenger mens hun ser på tegnefilmer, står opp ca. 8.30. Så smører jeg frokost til henne mens jeg går på badet og steller meg. Finner frem klærne hun skal ha på seg, vasker, steller og kler på henne. Så spiser jeg frokost og vi prater og koser oss litt før vi kler på oss og går ut dørene rundt 9.20 og spaserer til barnehagen.

Gammel 17-03-08, 05:23   #12
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Akkurat nå om dagene er den veldig deilig iom at jeg er i permisjon;
Står opp mens barna enda sover, tar en dusj, går så inn på soverommet, henter eldstemann, evt gir minsten mat hvis han er våken. Eldstemann vaskes og stelles, før hun settes foran nrk3 super med skive og melk, henter så minsten, steller ham, går så opp, skive nr 2 til eldstemann skal lages + frokost til meg selv. Barna kles på, så meg, også er vi på vei til barnehagen, da er kl rundt 9.30-10.00

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 06:54   #13
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er alltid en smule gretten når jeg våkner,og ønsker å være mest mulig i fred mens jeg får på meg klærne,sminken og drukket et glass juice. DA kan folk snakke til meg

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 06:55   #14
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Med et sukk halv seks; "skal du ikke sove lenger i dag heller ..." Eventulet sier jeg "åååÅÅÅÅÅ!" fordi jeg er møkka lei av å høre på den frydefulle hvininga hennes så innmari tidlig.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 07:29   #15
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Vanligvis slik: Våkner av vekkeklokken, står opp straks og går på do for å tisse. Så går jeg i dusjen. Når jeg er ren og pen, innsmurt og påkledd vekker jeg enern og toern - og helten om han ikke har stått opp ennå. Så finner jeg frem klær til toern før jeg går ned og fikser frokost og matpakker.
Det handler stort sett om å få andre klare, innser jeg.

Det hørtes kjent ut. Men jeg har som regel med meg minsten på badet. Han er en skikkelig morgenfugl.
Nestminste pleier våkne når pappaen gjør det. De to eldste vekkes kl. 0730 og klarer seg selv. Matpakke har vi laget.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 07:41   #16
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blir vekket av poden. Plasserer han foran tv med en brødskive og litt drikke (dårligmorTM) mens jeg selv dusjer. Gjør meg stortsett helt ferdig på badet og drikker en kopp te og spiser kanskje litt, før jeg går å kler på poden og vi drar avgårde. De dagene jeg skal lese hjemme dropper jeg badet til han er levert i barnehagen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 07:52   #17
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg står opp etter å snoozet et par-ti ganger. Ungene har sin egen vekkerklokke og står opp like etter meg. Jeg hopper i treningsklær og lar ungene kle seg selv samtidig på badet. Hjelper jentungen med håret mens far lager frokost og niste. Ungene og far spiser frokost, jeg stikker av på sykkelen og dusjer etter en liten halvtimes rask sykkeltur. Frokost på jobb.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 08:04   #18
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

River meg opp av sengen i 7-tiden. Gir lille mat og steller han mens eldste ser barnetv og spiser enkel frokost. Så lager jeg meg en kopp kaffe og kler meg før jeg steller og kler eldste. Så spiser jeg frokost mens jeg slapper av litt foran data. Deretter starter påkledning, også er vi ute av døren ca 9-9.30.
Tar oss god tid om morningen nå som vi har muligheten til det. Morningene nå er litt preget av at jeg er i koma etter kun 3-5 timer søvn om nettene.

Gammel 17-03-08, 08:09   #19
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg står opp først ca. 06.30, steller meg på badet, og går på kjøkkenet for å setter over kaffen. Vekker ungene, finner fram klær, hjelper lillesøster med å våkne/stå opp (hun er svært trøtt om morgenen), lager frokost til ungene, hiver i meg kaffe og et par brødskiver, også er det tannpuss før jeg drar av gårde på jobb. Mannen får ungene av sted til skolen og leverer lillesøster i barnehagen de dagene jeg begynner tidlig (og det er stort sett hver dag).

Gammel 17-03-08, 08:29   #20
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vekkerklokken ringer kl. 0550 og mannen står opp. Hvis mannen har endt opp hos den unge mannen så står jeg opp og lister meg inn på rommet til barnet for å vekke mannen og forhåpentligvis ikke vekke barnet (men som regel våkner barnet eller så er han allerede våken). Så går jeg og legger meg igjen mens mannen sørger for at barnet er aktivisert lenge nok til at han kan dusje. Når mannen er ren & pen så vekkes jeg ca. kl. 0610 og når jeg er ren, pen & påkledd så får jeg frokost på sengen kl. 0635 som jeg spiser mens jeg atter en gang ligger under dynen ( ) og får med meg de viktigste nettnyhetene. Så går jeg ned i 1. etasje kl. 0645 og da er det meningen at jeg skal kle på barnet som kanskje også har spist litt frokost, men ikke alltid (han spiser også i barnehagen) og pusse tennene på ham. Mannen har i mellomtiden laget matpakker til barnet og meg. Vi skal være ute av døren kl. 0710 og det er alltid jeg som får kjeft hvis vi ikke klarer det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.