|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rather Unfriendly
Medlem siden: Dec 2007
![]() |
![]() Hvordan starter du dagen din?For meg er mitt faste morgenenrituale et must, uten kjenner jeg at noe vesentlig mangler resten av dagen...
![]() |
#2 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Jeg står opp, klæsser litt kaldt vann i trynet og tenker "ja, ja, sånn går det med oss alle", og så steller jeg unger. Deretter kaster jeg alt som har med unger å gjøre ut av badet, for å gå på do, vaske og kle på meg.
![]() |
#3 |
I mål
|
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Øh, ikke like mange elegante detaljer hos meg |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Vanligvis slik: Våkner av vekkeklokken, står opp straks og går på do for å tisse. Så går jeg i dusjen. Når jeg er ren og pen, innsmurt og påkledd vekker jeg enern og toern - og helten om han ikke har stått opp ennå. Så finner jeg frem klær til toern før jeg går ned og fikser frokost og matpakker.
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?
![]() |
#6 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Hvis jeg har morgenvakt, så starter dagen med å sette på havregrøt til alle tre; mens denne koker opp, finner jeg frem matbokser og brød og grøtskåler og slikt (og tømmer kanskje oppvaskmaskinen). Når den koker, skrur jeg ned varmen og går og vekker Poden hvis han sover, eller går en snartur på badet hvis han er oppe. Serverer så ham, finner frem klær til meg og ham (hvis jeg ikke var lur nok til å gjøre det kvelden før), spør ham hva han skal ha i matpakken, tar evt. en kjapp dusj, kler på meg, spiser grøt selv; ber Poden kle på seg (gjentas med ett minutts mellomrom til han har gjort det), smører matpakken hans og pakker sekken hans og min, pusser tenner på oss begge, ber ham ta på yttertøy (må ofte mase her også), tar på eget yttertøy og går, stort sett ca. en time etter at jeg stod opp. T-bane til Majorstuen og trikk til barnehagen tar mellom 20 og 30 minutter, avlevering tar et par minutter, så trikker jeg tilbake til Majorstuen og tar banen til jobb. (Mannen står opp, spiser, dusjer, kler på seg og drar på jobb litt sånn parallelt med oss; vi hilser pent, men snakker lite sammen om morgenen, og greier stort sett la være å gå i veien for hverandre.)
![]() |
#7 |
Egenial
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Jeg gjemmer meg under dyna og håper jeg klarer å være usynlig lenge nok til at mannen rekker å stelle ungene mens han smører matpakker. Men som regel kommer det en aldeles sjarmerende liten toåring hoppende og skal "kosa mamma" og jeg ender som regel med å stå opp for å redde siste restene av mobiltelefonen som blir kost til døde i samme slengen. Så stolprer jeg meg på badet, tisser og pusser tennene mens jeg lurer på om jeg klarer å gjemme meg lenge nok til at mannen rekker å stelle ungene. Så virrer jeg rundet og leiter etter klær, mens mannen smører frokost og lager te til meg. Hvis ungene har gått på badet i mellomtiden, så skygger jeg banen, slik at mannen skal få lov å stelle dem i fred. Jeg spiser frokostknekkebrød så stille jeg bare merker, slik at jeg ikke skal forstyrre mannen mens han steller ungene, og etterpå sniker jeg meg på badet slik at jeg får sminket og gredd meg etter beste evne. Når mannen er ferdig med matpakkene, kler jeg (han) på ungene, mens jeg løper rundt og leiter etter pcen som jeg skal ha med på jobb. Så følger jeg ungene til barnehagen, før jeg tusler ned til parkeringsplassen hvor mannen liksom skal hente meg. Men tror dere han rekker å være der i tide, den sløvsekken? :roll:
![]() |
#8 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Jeg starter dagen med å snozze vekkerklokka et par ganger, før jeg tvinger meg ut av senga og går på badet. Tisser, pusser tenner og dusjer - i den rekkefølgen. Får på meg klær, kremer og sånt, sminker meg og ordner håret. Med mindre jeg har snoozet en gang for mye, da får nemlig håret pent lufttørke. Så går jeg ned på kjøkkenet, der mannen har satt på kaffe og tømt oppvaskmaskina før sin dusj på badet nede. Jeg drikker kaffe i total stillhet mens jeg våkner helt, og så er det full rulle med to unger som skal vekkes, stelles og kles. Noen ganger går det helt av seg selv, andre ganger må man være tøyelig for å bevare morgenhumøret. Mannen smører matpakker mens jeg koker havregrøt og spiser frokost med ungene foran Hannah Montana. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ssscccuphersfantassschisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Våkner av Aj en gang mellom 0730-0900. Så går vi på badet og ordner oss for dagen, kattevasken
![]() |
#10 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Morgenen er travel her i huset.
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Vesla våkner i 8.00-tiden og står opp, jeg sover ofte en halvtime lenger mens hun ser på tegnefilmer, står opp ca. 8.30. Så smører jeg frokost til henne mens jeg går på badet og steller meg. Finner frem klærne hun skal ha på seg, vasker, steller og kler på henne. Så spiser jeg frokost og vi prater og koser oss litt før vi kler på oss og går ut dørene rundt 9.20 og spaserer til barnehagen.
![]() |
#12 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Akkurat nå om dagene er den veldig deilig iom at jeg er i permisjon; |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Jeg er alltid en smule gretten når jeg våkner,og ønsker å være mest mulig i fred mens jeg får på meg klærne,sminken og drukket et glass juice. DA kan folk snakke til meg |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Med et sukk halv seks; "skal du ikke sove lenger i dag heller ..." Eventulet sier jeg "åååÅÅÅÅÅ!" fordi jeg er møkka lei av å høre på den frydefulle hvininga hennes så innmari tidlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?
Det hørtes kjent ut. Men jeg har som regel med meg minsten på badet. Han er en skikkelig morgenfugl. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Blir vekket av poden. Plasserer han foran tv med en brødskive og litt drikke (dårligmorTM) mens jeg selv dusjer. Gjør meg stortsett helt ferdig på badet og drikker en kopp te og spiser kanskje litt, før jeg går å kler på poden og vi drar avgårde. De dagene jeg skal lese hjemme dropper jeg badet til han er levert i barnehagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Jeg står opp etter å snoozet et par-ti ganger. Ungene har sin egen vekkerklokke og står opp like etter meg. Jeg hopper i treningsklær og lar ungene kle seg selv samtidig på badet. Hjelper jentungen med håret mens far lager frokost og niste. Ungene og far spiser frokost, jeg stikker av på sykkelen og dusjer etter en liten halvtimes rask sykkeltur. Frokost på jobb.
![]() |
![]() |
#18 |
Tankefull
|
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?River meg opp av sengen i 7-tiden. Gir lille mat og steller han mens eldste ser barnetv og spiser enkel frokost. Så lager jeg meg en kopp kaffe og kler meg før jeg steller og kler eldste. Så spiser jeg frokost mens jeg slapper av litt foran data. Deretter starter påkledning, også er vi ute av døren ca 9-9.30.
![]() |
#19 |
både her og der
|
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Jeg står opp først ca. 06.30, steller meg på badet, og går på kjøkkenet for å setter over kaffen. Vekker ungene, finner fram klær, hjelper lillesøster med å våkne/stå opp (hun er svært trøtt om morgenen), lager frokost til ungene, hiver i meg kaffe og et par brødskiver, også er det tannpuss før jeg drar av gårde på jobb. Mannen får ungene av sted til skolen og leverer lillesøster i barnehagen de dagene jeg begynner tidlig (og det er stort sett hver dag).
![]() |
#20 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Vekkerklokken ringer kl. 0550 og mannen står opp. Hvis mannen har endt opp hos den unge mannen så står jeg opp og lister meg inn på rommet til barnet for å vekke mannen og forhåpentligvis ikke vekke barnet (men som regel våkner barnet eller så er han allerede våken). Så går jeg og legger meg igjen mens mannen sørger for at barnet er aktivisert lenge nok til at han kan dusje. Når mannen er ren & pen så vekkes jeg ca. kl. 0610 og når jeg er ren, pen & påkledd så får jeg frokost på sengen kl. 0635 som jeg spiser mens jeg atter en gang ligger under dynen (
![]() |
|
|