Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva folk kan få seg til å si?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-08, 20:09   #21
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva folk kan få seg til å si?

Folk sier de merkeligste ting når de blir vippet av pinnen og konfrontert med en tragedie som dette. Men det er ingen unnskyldning for å si noe så ufølsomt og tåpelig. Da er det kanskje bedre om de er åpne nok til å si som sant er: at de faktisk ikke vet hva de skal si?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 20:12   #22
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Herregud, NEI, det er virkelig ikke vanlig å mene (langt mindre SI HØYT) noe slikt. Med mindre man er helt nazi. Hitler kunne vel ment det.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 20:17   #23
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var grusomt sagt. Og jeg kan ikke tenke meg at mange mener slikt.

Gammel 20-03-08, 20:18   #24
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Helt forferdelig. Kan ikke fatte hvordan noen mennesker tenker, for ikke å snakke om sier høyt.

Gammel 20-03-08, 20:19   #25
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Det var jo grusomt, tåpelig og skikkelig idiotisk å si noe sånt. Jeg kan ikke tenke meg at det er en holdning mange har.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 20:21   #26
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Jeg blir helt rystet og lei meg på dine vegne, Superior!! Slik går da virkelig ikke an!
Han vil for alltid være gutten din, selv om han ikke er her mer. Å si at det ikke var meningen er meningsløst.
Nei nå ble jeg ordentlig sinna! Sånne folk får jeg lyst til å banke opp, altså!

Gammel 20-03-08, 20:22   #27
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg tror den personen du snakket med ble så satt ut at h*n ikke visste hva h*n skulle si. Da kommer det fort dumme ting ut. Jeg skjønner at du ble lei deg! Ikke sikkert at vedkommende mente det h*n sa, men prøvde å komme med noen trøstende ord? Som ble helt feil, riktignok, men likevel. Det er ikke lett å uforberedt få innblikk i andres sorg. Det kan få utslag i form av et lite gjennomtenkt utsagn.

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 20:23   #28
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Noen mennesker mener mye rart, og har dessverre ikke evnen til å holde slike latterlige/teite/hårreisende meninger for seg selv.
Hadde man enda kunne kalt det et forsøk på å trøste (tror no mange kommer med noen veldig uheldige uttalelser der også), men dette var jo nesten mer for å såre en trøste i mine øyne.

Gammel 20-03-08, 20:24   #29
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var virkelig en fryktelig ting å si.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 20:25   #30
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Jeg tror den personen du snakket med ble så satt ut at h*n ikke visste hva h*n skulle si. Da kommer det fort dumme ting ut. Jeg skjønner at du ble lei deg! Ikke sikkert at vedkommende mente det h*n sa, men prøvde å komme med noen trøstende ord? Som ble helt feil, riktignok, men likevel. Det er ikke lett å uforberedt få innblikk i andres sorg. Det kan få utslag i form av et lite gjennomtenkt utsagn.

Det var det jeg også skulle si.

Vedkommende snublet nok litt i situasjonen og er flau selv.

Gammel 20-03-08, 20:29   #31
Left
Passiv

Standard

Det tror jeg må være noe av det styggeste jeg har hørt!
Enn å si at en sånn liten søtnos ikke er ment å skulle være til?? Jeg kjenner jeg blir skikkelig provosert over hvor hjernedøde enkelte kan være!

Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 20:48   #32
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg er sjokkert over hva enkelte kan få seg til å si, uansett hvor overrumplet vedkommende måtte være.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 20:49   #33
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Dette var virkelig stygt. Vedkommende skulle hatt grisebank. Jeg er helt rystet over at det er mulig å mangle sosiale antenner sånn til de grader.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 21:00   #34
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Fy, det var slemt å si. Håper virkelig at det ikke er mange som tenker sånn, nei.

Gammel 21-03-08, 08:54   #35
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei hallo. Det er virkelig ikke normalt. Regner med det bare var ubetenksomhet og ikke ren ondskapsfullhet.

Gammel 21-03-08, 09:21   #36
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

NEI! Det er ikke normalt.
Noen folk burde hatt munnkurv og veiledning før de fikk åpne opp munnen..

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 09:22   #37
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Det var en fryktelig ting å si, men jeg hører nok også til dem som tolker det dithen at vedkommende ble vippet av pinnen og klarte å lire av seg noe dumt. Det hadde vært langt bedre å la være å si noe som helst. Mange synes det er vanskelig å møte folk som er åpne og sårbare, og tror at det forventes at de sier noe klokt. Som kjent er det som regel lite klokt å si, dermed blir det bare dumt og leit.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 09:36   #38
Kate

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Hva får noen mennesker til å si sånt? De må jo fullstendig mangle alt som kalles sosiale antenner, og medfølelse for andre mennesker. *dypt sjokkert*

Gammel 21-03-08, 09:48   #39
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det var utrolig klønete sagt. Jeg håper iallefall at det kun var en misforstått trøstende kommentar som kom helt feil ut og at det ikke er meningen til denne personen om barn som dør. Jeg ville forresten tatt det ille opp om noen hadde gitt en sånn kommentar om jeg hadde abortert også.

Jeg tror de fleste mennesker føler hva de ikke kan si i lignende situasjoner, selv om det ofte kan være vanskelig å vite hva en kan si.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 09:54   #40
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dessverre så er det mange som lirer av seg ubetenksomme ting som kan virke ekstremt krenkende. Jeg velger å tro at de ikke gjør det av ondskap, men av dumskap og/eller ubetenksomhet. I ditt tilfelle kan det jo hende at det ble sagt som et forsøk på trøst - at det ikke var din feil, at det var ment å være sånn. Jeg vet ikke. Helt forferdelig å si noe sånt, uansett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:46.