|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
*_*
|
![]() Sv: Hva folk kan få seg til å si?Folk sier de merkeligste ting når de blir vippet av pinnen og konfrontert med en tragedie som dette. Men det er ingen unnskyldning for å si noe så ufølsomt og tåpelig.
![]() |
![]() |
#22 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva folk kan få seg til å si?Herregud, NEI, det er virkelig ikke vanlig å mene (langt mindre SI HØYT) noe slikt. Med mindre man er helt nazi. Hitler kunne vel ment det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva folk kan få seg til å si?Helt forferdelig. Kan ikke fatte hvordan noen mennesker tenker, for ikke å snakke om sier høyt.
![]() |
![]() |
#26 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() Sv: Hva folk kan få seg til å si?Jeg blir helt rystet og lei meg på dine vegne, Superior!!
![]() |
#27 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Hva folk kan få seg til å si?Jeg tror den personen du snakket med ble så satt ut at h*n ikke visste hva h*n skulle si. Da kommer det fort dumme ting ut. Jeg skjønner at du ble lei deg! Ikke sikkert at vedkommende mente det h*n sa, men prøvde å komme med noen trøstende ord? Som ble helt feil, riktignok, men likevel. Det er ikke lett å uforberedt få innblikk i andres sorg. Det kan få utslag i form av et lite gjennomtenkt utsagn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hva folk kan få seg til å si?Noen mennesker mener mye rart, og har dessverre ikke evnen til å holde slike latterlige/teite/hårreisende meninger for seg selv.
![]() |
#30 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hva folk kan få seg til å si?
Det var det jeg også skulle si.
![]() |
#31 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva folk kan få seg til å si?Det tror jeg må være noe av det styggeste jeg har hørt! |
![]() |
![]() |
#33 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hva folk kan få seg til å si?Dette var virkelig stygt. Vedkommende skulle hatt grisebank. Jeg er helt rystet over at det er mulig å mangle sosiale antenner sånn til de grader.
![]() |
#34 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva folk kan få seg til å si?Fy, det var slemt å si. Håper virkelig at det ikke er mange som tenker sånn, nei.
![]() |
#37 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva folk kan få seg til å si?Det var en fryktelig ting å si, men jeg hører nok også til dem som tolker det dithen at vedkommende ble vippet av pinnen og klarte å lire av seg noe dumt. Det hadde vært langt bedre å la være å si noe som helst. Mange synes det er vanskelig å møte folk som er åpne og sårbare, og tror at det forventes at de sier noe klokt. Som kjent er det som regel lite klokt å si, dermed blir det bare dumt og leit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva folk kan få seg til å si?Hva får noen mennesker til å si sånt? De må jo fullstendig mangle alt som kalles sosiale antenner, og medfølelse for andre mennesker. *dypt sjokkert*
![]() |
#39 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva folk kan få seg til å si?Det var utrolig klønete sagt. Jeg håper iallefall at det kun var en misforstått trøstende kommentar som kom helt feil ut og at det ikke er meningen til denne personen om barn som dør. Jeg ville forresten tatt det ille opp om noen hadde gitt en sånn kommentar om jeg hadde abortert også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hva folk kan få seg til å si?Dessverre så er det mange som lirer av seg ubetenksomme ting som kan virke ekstremt krenkende. Jeg velger å tro at de ikke gjør det av ondskap, men av dumskap og/eller ubetenksomhet. I ditt tilfelle kan det jo hende at det ble sagt som et forsøk på trøst - at det ikke var din feil, at det var ment å være sånn. Jeg vet ikke. Helt forferdelig å si noe sånt, uansett.
![]() |
|
|