Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Andre som har fått mail frå trendybaby?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-08, 00:16   #21
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Andre som har fått mail frå trendybaby?

at en nettadresse har .no i adressen sin er ikke det samme som at de er norske.
(det fikk min mann erfare for ent id tilbake)

Gammel 03-04-08, 00:16   #22
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Det hørtes rart ut. Jeg tror ikke jeg hadde betalt. Mailen kom ikke første april da....

Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 00:20   #23
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde aldri betalt!

Gammel 03-04-08, 06:47   #24
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Det er jo de som har gjort en feil, prisene i nettbutikken har vært uten moms. Så jeg synes ikke du skal betale uten å undersøke nærmere. Det blir jo nesten det samme om du skulle fått en telefon fra Vero Moda, 2 måneder etter, at blusen du kjøpte ikke hadde riktig pris. Nesten ihvertfall.

Lykke til, håper du får svar fra Forbrukerrådet.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 06:48   #25
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror Trendybaby håper bare at flest mulig betaler uten å tenke mer over det.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 09:40   #26
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Hvis det som er trekt fra visakortet stemmer overens med bestillingsbekreftelsen som er sendt per mail kan de da ikke ha mye å fare med skulle man tro? Hvis derimot bestillingsbekreftelsen viser en sum som er større enn det som er trekt fra kortet (slik at det kan se ut som de har glemt å trekke momsen), så synes jeg nok kanskje de bør ha mulighet for å gjøre dette.

Som jeg skrev over så har jeg fått en tydelig bestillingsbekreftelse som viser hvor mye varen koster, hvor mye som er moms, og totalpris inkl. porto. Da skal de ikke kunne komme å kreve noe i ettertid på dette, skulle jeg mene.

Gammel 03-04-08, 09:46   #27
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres veldig rart ut. Jeg er ekstremt skeptisk til mail av typen "klikk på denne linken og vi trekker fra kredittkortet ditt". Det lyser ofte svindel. Vent, i hvert fall, og få en annen type beskjed fra dem.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 13:36   #28
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skjevo, her.

Jeg har ikke fått den mailen. Handlet der samtidig med at nettstedet ble lansert.

Og der fikk jeg også mail fra Trendybabys Christina. Skylder visst 227,26 kr.

Gammel 03-04-08, 13:51   #29
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke betal!

En ting er at butikken kan skylde seg selv når de svimer slik, en annen sak er at dette er en klassisk fremgangsmåte for svindlere. Jeg regner med at du/dere som har kontaktet forbrukerrådet publiserer svaret her, og med mindre det svaret eksplisitt anbefaler å betale, hadde jeg aldri i verden gjort det selv.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 14:01   #30
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er en nettbutikk som er momspliktig (norsk), kan ikke jeg skjønne annet enn at det eneste som skjer er at selskapet har tapt endel penger på grunn av dårlig avanse.

Når dere betaler er beløpet iberegnet 25% moms allerede, da det ikke er anledning til å selge slike varer momsfritt til privatpersoner i Norge. At de har glemt å fakturere riktig sum betyr bare at utgangsprisen til kunde ble SÅ utrolig mye bedre.

Forutsetter at dette ikke er svindel.

Gammel 03-04-08, 15:09   #31
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Litt mystisk, er det ikke, at på ordrebekreftelsen jeg fikk fra Trendybaby står det et annet momsbeløp enn det jeg blir krevd nå ...?

Mystefistisk!

Sist redigert av Canisa : 03-04-08 kl 17:53.
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 15:10   #32
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Vel, nettsida heiter www.trendybaby.no
Da forutsetter eg at den er norsk. Særleg når prisane er oppgitt i NOK og det er brukt norsk i tekst.

En liten digresjon;

Kan man handle klær for over 200 nok fra den norske trendybabysiden uten å måtte betale toll?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 15:12   #33
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Litt mystisk, er det ikke, at på ordrebekreftelsen jeg fikk fra Trendy Baby 21 januar står det en totalsum som inkluderer moms på 118,52, mens på kravet jeg fikk i går står det at jeg skylder 140,77 i moms ...

Mystefistisk!

Som flere har sagt her, det kan jo dreie seg om en svindel også.

Den linken til trendybaby, går den dit, i virkeligheten? Om man holder musepekeren over linken, stemmer det overens?

Gammel 03-04-08, 15:12   #34
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

En liten digresjon;

Kan man handle klær for over 200 nok fra den norske trendybabysiden uten å måtte betale toll?

Ja, der er norsk moms inkludert i prisen, eller SKAL være det.

Gammel 03-04-08, 15:13   #35
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Den linken til trendybaby, går den dit, i virkeligheten? Om man holder musepekeren over linken, stemmer det overens?

Ja, det er en Trendy Baby-adresse!

Gammel 03-04-08, 15:16   #36
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Ja, der er norsk moms inkludert i prisen, eller SKAL være det.

Takk for svar. Tror neppe jeg kommer til å handle mer der uansett.

Jeg sendte trendybaby linken til denne tråden.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 15:16   #37
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er en Trendy Baby-adresse!

Da er det nok TrendyBaby som har tullet altså. Selvfølgelig kan de ikke komme med etterkrav på den måten der.

Gammel 03-04-08, 17:07   #38
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Har fått svar:

Takk for henvendelsen

----
Vi gjør oppmerksom på at vår e-post svartjeneste er ment å være en kortfattet
rådgivningstjeneste, slik at vi av den grunn ikke kan konkludere i din sak,
men gi deg innledende råd og veiledning. Vårt syn er basert på din
fremstilling av saksforholdet, andre opplysninger vi eventuelt ikke kjenner
til og som kan være relevante, vil kunne medføre et annet resultat.
----

Når en selger rettet seg mot norske forbrukere er det norsk lov som gjelder.
En pris gitt til forbrukere skal alltid inkludere moms, og selger kan ikke
komme i ettertid og kreve deg for dette. Ta kontakt med selger og opplys dem
om dette, samt at du ikke tenker betale for momsen. Som de selv sier er dette
en feil de har gjort, og det bærer de selv risikoen for

Eg har sjølvsagt informert Trendy Baby om svaret via mail i dag.

Sist redigert av Bergensis : 03-04-08 kl 17:13.
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 17:50   #39
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det følger jo oftest med en følgeseddel da hvor det står om varen er betalt eller ikke. Står det at den er det, så hadde jeg aldri i livet betalt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 18:18   #40
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå kommer jeg jo lovlig sent inn her, men selvfølgelig kan de ikke komme og kreve mva senere. Den skal være inkl., hvis ikke skal det opplyses om det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:27.