|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Magneter til vaskemaskin
Men det er ikke sikkert de voksne setter like stor pris på det. Blir jo litt ekstra jobb med slikt |
|
|
|
|
|
#2 |
|
inn i dimman
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Magneter til vaskemaskinDet er en grunn til at Zalo ikke er miljømerket, så har sluttet med det. Gallesåpe på flekker fungerer helt utmerket. Vi har gått over til å bruke vaskenøtter i stedet for vaskepulver og vi er kjempefornøyde
|
|
|
#3 |
|
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Magneter til vaskemaskinHar vurdert vaskenøtter, men jeg så for meg et enda bedre alternativ, sånn rent miljømessig, da jeg hørte om disse magnetene. Eli den lettlurte og litt dumme?
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Magneter til vaskemaskinVi har brukt Zalo på fettflekker også, det trikset har jeg lært meg. Jeg husker bare på jobb hvor noen hadde sprutet inn et par-tre spruter med zalo inn i oppvaskmaskinen for å gjøre den ren inni eller noe. Det ble noe aldeles med mengder med skum altså.
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg er ikke noen flekkfjerningsguru altså, men har brukt zalo på tranflekker på klær til barnet. Det fjerner jo fett og derfor har jeg brukt sånn ullkur på ullklær etterpå.
|
|
|
#7 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
Sv: Magneter til vaskemaskinJeg bruker det ikke i oppvaskmaskinen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Egenial
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Magneter til vaskemaskinMagneter, Zalo og et realt Abrakadabra må jo gjøre underverker for tranflekker?
|
|
|
#11 |
|
Egenial
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Ikke sånn finfølt vestlandsbanning nei, men jeg tipper nordlendingene hverken bruker såpe eller vann når de rengjør klær.
|
|
|
#12 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Sv: Magneter til vaskemaskinJeg gnir blå Zalo på flekker. Lar det ligge litt. Vasker det så i vaskemaskina. Genialt!
|
|
|
#15 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Magneter til vaskemaskin[fjas]
|
|
|
#16 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Magneter til vaskemaskinNå snakket jeg akkurat med faren min, kjemikeren. Han har, i likhet med Vimsens mann, ikke særlig tro på dette. En annen ting er at mange av oss trolig kan redusere såpemengden. Men jeg vil ikke tro at det blir mer rent av magneter i trommelen.
|
|
|
#17 |
|
saftig
|
Blå Zalo er bakteriedrepende? Den burde ikke vært i salg. Velg grønn neste gang.
|
|
|
#18 |
|
inn i dimman
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I følge denne artikkelen bør man bruke miljømerkede produkter, altså ikke Zalo uanstt farge.
|
|
|
#19 |
|
saftig
|
Ja, det står det også, og det er jeg selvsagt enig i. Hovedpoenget var dog at bakteriedrepende produkter forurenser MER.
|
|
|
#20 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Jeg har prøvd med grønn zalo. Det funker ikke like godt. Det er sjelden jeg har behov for zalo som flekkfjerner. Funker blå, så bruker jeg blå. Men takk for tipset.
|
![]() |
|
|