|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Designerbleier? Spring 2008-kolleksjon?Det Glitter og Scarlett sier er riktig nok, men det var ikke helt det jeg ville ha fokus på. Jeg ville ha fokus på den unødige bruken av penger og ressurser i et marked hvor jeg mener det ikke er behov for det.
![]() |
#22 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Designerbleier? Spring 2008-kolleksjon?Da tror jeg ikke vi er helt enig i hvordan markedet fungerer. Det koster helt sikkert veldig mye mer å utvikle nye bleier enn å hyre en designer til å leke seg litt. Hvis Libero øker markedsandelen sin world wide med 2 % pga. dette, er det snakk om helt andre summer. Det er en andel av denne profitten som pløyes tilbake til forskning og utvikling. Markedsføringsbudsjettet er et piss i havet.
![]() |
#23 |
Vaklende
|
![]() Sv: Designerbleier? Spring 2008-kolleksjon?Jeg puster egentlig bare lettet ut over at årets bleier ikke ser ut til å ha like kvalmende symbolbruk som fjorårets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Designerbleier? Spring 2008-kolleksjon?Enig med Scarlettah igjen. Konkurransen på bleiemarkedet er så hard at man kan ikke overleve ved å bare ha en litt lekrere bleie enn konkurrenten en gang i året, bleiene må fungere også. Derfor bruker både Libero og Pampers mest penger på å faktisk utvikle funksjonaliteten. Det de håper på ved slike stunt som dette er at folk av nysgjerrighet skal kjøpe disse bleiene en gang, like funksjonaliteten bedre enn konkurrenten, for å så bli faste brukere.
![]() |
#25 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Designerbleier? Spring 2008-kolleksjon?
Den er god!
![]() |
#26 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skjønte ikke den, jeg. Mynt + kirsebær = ?
![]() |
#27 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Designerbleier? Spring 2008-kolleksjon?Nå har jeg tittet på de nye bleiene, og jeg må innrømme at jeg syns de var veldig fine! Og et stort steg fram fra de grusomme, harry blingbling-bleiene fra i fjor.
![]() |
#28 |
Glamorøs
|
Jeg regner med at hun tenker på at på engelsk så er "cherry" et slangutrykk for jomfrudom. To pop someones cherry betyr å ta jomfrudommen deres.
![]() |
#29 |
Vaklende
|
Jepp, jeg tenkte på uttrykkket pop the cherry. Angående utfolde fantasien sa de vel at det var betrakteren som skulle utfolde fantasien, ikke barna? Jeg er klar over at det ble sagt i forbindelse med årets design, men jeg synes ikke når det ble sagt har noe med poenget mitt å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Har bakt søte kaker
|
Det er jeg helt enig i! Det blingbling-greiene fra i fjor var grusomt. Heldigvis var knerten for liten til at det i det hele tatt var aktuelt. Jeg hadde aldri kjøpt de, men pappan kunne jo slumpet til.
![]() |
#31 |
Glamorøs
|
Nå hørte jeg på det hun sier igjen, og hun sier betrakteren, det har du rett i, men jeg syns det går temmelig klart fram at hun mener barna selv. At voksne som ser barn med dråper på bleiene skal kunne leke og fantansere at de er små dråper oppe blant skyene syns jeg ikke høres særlig logisk ut.
Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener? Jeg syns ikke årets designer og hennes tanker bak sitt eget design automatisk kan kobles til fjorårets design som er laget av noen andre, med helt andre idéer.
![]() |
#32 |
Fortynnet
|
De fleste bleier (og det meste man får kjøpt) har en eller annen slags design. Om man heller vil ha noen med stygge rosa tegninger (ikke markedsført som "design") så er det jo bare å velge det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Vaklende
|
Nå ble jeg faktisk litt lettet over at det ikke bare var meg som var så ..eh... nøyaktige ... at man sjekket faktisk ordbruk igjen. Dette blir vel et tolkningsspørsmål og opp til den enkelte, men siden den voksne designeren også snakker om at hun selv ser på figurene som vennene sine og dikter små historier om dem tror jeg hun tenker betrakteren helt uavhengig av om denne er voksen eller barn. Hos noen vil sikkert de søte tegningene sette fantasien i gang, uansett alder, mens andre kanskje bare ser en fin farge og en bleie :blunk:
Jeg skal forsøke å forklare hvordan jeg tenkte: For meg er visuelle inntrykk noe som setter igang tanker og aktiviserer fantasi uavhengig av om en eventuell designer spesifiserer at det er hensikten. Jeg tror at et design har som formål å skaffe oppmerksomhet uansett, og at aktivisering av fantasi knyttet til dette var almenngyldig. Uavhengig av om dette ble sagt rett ut eller ikke. Dermed tenker jeg at noen betraktere utfoldet sine fantasier rundt fjorårets design også, selv om dette kom fra et designbyrå som ikke fikk uttale seg om hva som var tankene bak designet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Glamorøs
|
Det må man jo gjøre! :nitpicker:
Da skjønner jeg hva du mener. Og jeg er enig. Så vidt jeg husker var det en av tingene Libero fikk masse kritikk for i fjor også.
![]() |
#35 |
Audacious
|
All reklame og markedsføringssprell betales jo at forbrukerne, det er bakt inn i prisen på produktet. Produksjonskonstnader + markedsføring + butikkens andel + ønsket fortjeneste = produktets pris. Hvor kommer "Liberos egne penger" fra? Fra fortjenesten. Det er ikke sånn at Liberos aksjeeiere sier "i år tar vi ut mindre penger fra selskapet fordi det hadde vært så gøy med kirsebær på bleiene, dere!".
![]() |
#36 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Designerbleier? Spring 2008-kolleksjon?Acsa, jeg er fullstendig klar over det, hvis du leser de andre innleggene mine, samt Scarletts innlegg ser du mer om hvordan jeg mener markedet fungerer. Så lenge bleiene ikke blir dyrere av at de gjør dette, og siden bleier er ekstremt billig i Norge, så blir det en voldsom forenkling å si at "forbrukeren betaler for dette".
![]() |
#37 |
Vaklende
|
Sist redigert av Balanse : 07-05-08 kl 11:52. Årsak: Skriver sent mens leser eposten sin |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Glamorøs
|
Scarlett skrev noe om dette: Hvis Libero greier å øke markedsandelen sin med dette stuntet, tar de kunder fra Pampers. Da er det på et vis Pampers som "betaler" for dette.
Sist redigert av Tallulah : 07-05-08 kl 12:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Travelt opptatt
|
![]() |
|
|