Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvilken ferieform?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Hva er familiens foretrukne ferieform?
Båt 0 0%
Camping (campingvogn, camplet, telt etc) 3 3,03%
Hytte 20 20,20%
Utenlandsreiser 53 53,54%
Hotell 6 6,06%
Annet 17 17,17%
Deltakere: 99. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-08, 10:52   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken ferieform?

Hotell i utland, tenker jeg vi sier. Eventuelt leilighet såfremt det ikke er i et leilighetskompleks, men heller som del av et hus. Jeg liker mye annet også, såfremt det ikke er primitivt. Varm dusj hver dag må til, samt gode senger og generelt god komfort.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 11:14   #2
TBM
Passiv

Standard

Egentlig gjør vi ganske mange forskjellige ting i feriene, og det er lettere å si hva vi IKKE liker.

Vi reiser ikke til slike feriekomplekser i Spania, med bare nordmenn og andre skandinavere i fellesferien. Vi har mange venner som liker det, men har sagt nei til å være med, for skal jeg utenlands skal jeg oppleve nye kulturer - og helst også bo litt mer privat enn å ha nabo'n hjemmefra i naboleiligheten...

Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 11:20   #3
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Utenlandsferie, hotell og hytta.

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Vi reiser ikke til slike feriekomplekser i Spania, med bare nordmenn og andre skandinavere i fellesferien. Vi har mange venner som liker det, men har sagt nei til å være med, for skal jeg utenlands skal jeg oppleve nye kulturer - og helst også bo litt mer privat enn å ha nabo'n hjemmefra i naboleiligheten...

Jeg mener også dette, men i påska ga jeg etter og ble med til en ferieleilighet som er i familiens eie. Ungene har aldri kosa seg så mye på tur som på denne ferien og jeg har nok aldri slappet så av med ungene på tur.

Gammel 22-05-08, 10:49   #4
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sommerferie for oss har de siste årene vært Syden-tur med familiehotell, strand og basseng. Etterhvert som ungene har blitt større, så legger vi inn flere utflukter/opplevelser på turene.

Øvrige ferier, dvs vinterferie, påskeferie, høstferie samt mange helger er forbeholdt hytta vår

Får vi i tillegg anledning til ei storbyhelg for bare oss voksne, så er vi veldig fornøyde

Gammel 22-05-08, 10:50   #5
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Dette burde vært en flervalgspoll! Når vi ferierer i Norge bor vi på hotell eller leier hytter. Vi bor alltid på hotell på utenlandsferier. Skulle ønske vi var båtemennesker, det ser og høres fantastisk ut. Men det er vi ikke.. :snufs:

Gammel 22-05-08, 10:51   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er et utpreget utenlandsferie-menneske. Og det er gubben og. Gutta bryr seg jo ikke så mye enda, men de liker å bra på tur.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 23:26   #7
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Er det opp til mannen, så er man hjemme i ferien. Er det opp til meg, så er på hotell i et varmere land.

Gammel 22-05-08, 23:44   #8
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Svarte utenlandsferie. Nå har vi bare vært på en sydenferie med barn men vi hadde det helt topp og det skal vi gjøre igjen. Skal prøve å få til en tur i året. Lever lenge på sånne minner...
Har leid hytter, både sommer og vinter og det har også vært bra. Vi er også glade i å være hjemme vi.
Vi liker nok kanskje aller best å leie hytte og dra på sånne opplevelsessteder som barn liker, som vi gjorde i fjor i Sverige; Badeland, dyrepark og tivoli.

Gammel 22-05-08, 23:49   #9
Krem

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Ja takk, begge deler kanskje? Liker sigers sin hytte på fjellet om høsten vinteren, og mine foreldres hytte på sørlandet om sommeren. Spe på med en sydentur med jevne mellomrom, evt en langweekend for meg og gubben er jeg storfornøyd.

Men egentlig er det viktigste at vi har ferie sammen, god tid og friheten til å gjøre som vi vil, uten å ta hensyn til andre hele tiden. Og ofte er det når vui foreldre klarer å slappe av ungene hardet best. I år blir det tur til Damark, tildels sammen svigers, og en uke på sørlandet. Jeg gleder meg.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 11:40   #10
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Våre beste ferier har vært når vi har leid hus i utlandet sammen med venner og familie. Synes det er hyggelig å feriere sammen med andre. Det å ha ett hus/villa med høy standard med alle fasiliteter og god plass gjør alt mer smidig ift. bo tett med andre.

Før vi fikk barn ferierte samboer og jeg som regel på hotell i utlandet. Det er en ferieform som ikke frister nå med tre små barn. Det er veldig greit å kunne ordne seg selv.

Telt/camping har jeg ingen erfaring med, mens hytteliv ved sjøen var noe jeg vokste opp med. Familien min har ett flott sted, men dessverre er det ikke spesielt barnevennlig, da tomten domineres av glattskurte svaberg, stup og klipper. Venter nok noen år før vi booker oss inn på en lengre ferie der, tenker jeg.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 11:41   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er langt ifra camping-, telt- og hyttemennesker.

Vi har reist til et typisk "sydenmål" og fant egentlig ut at det var første og siste gangen. Jeg liker utenlandsferier, til storbyer eller steder det ikke kryper over av pensjonister.

Gammel 22-05-08, 11:59   #12
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Siden mamma bor i Spania så drar vi alltid dit på sommerferie og bor privat der hos henne.

Men skulle vi dra andre steder til utlandet så blir det hotell.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 12:05   #13
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må presisere at når jeg snakker om hytte så er det egentlig feriehus jeg mener. Hytte uten strøm og vann er ikke noe for meg.

Gammel 22-05-08, 12:28   #14
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Krysset av for utenlandsferie. Vi er glade i å reise alle 3. I utganspunktet har jeg vært veldig skeptisk til ferier av type 'familieanlegg i syden', men det har vist seg å være genialt når man reiser med små barn. Vi har også leid hus sammen med andre og dratt på storbyferier. Camping er ikke noe for meg.

I påskeferien drar vi alltid til fjells, på familiehytta

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 14:40   #15
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg må presisere at når jeg snakker om hytte så er det egentlig feriehus jeg mener. Hytte uten strøm og vann er ikke noe for meg.

Ja, definitivt. Og vaskemaskin og TV.

Gammel 22-05-08, 15:28   #16
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har variert for vår del. Hjemme-/hytteferie, storbyferie og camping. I år blir det campingferie igjen, og vi gleder oss veldig! Det er ikke noe vi klart foretrekker framfor det andre. Variasjon er fint.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 12:15   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utlandet. Jeg er et opplevelses-menneske, jeg vil oppleve mest mulig spennende på en ferie. Pyramidene i Egypt, Eiffeltårnet osv, det er ting jeg har lyst til å ha sett med egne øyne. Hytteturer og slikt er greit, men da feks. en langhelg eller noe. Skulle dog ønske vi hadde hytte eller at svigers hadde det, for da kunne vi vært der i påsken. Ingenting er som hytteturer i påsken.

Gammel 22-05-08, 12:23   #18
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Hytta, helt klart!

Gammel 22-05-08, 14:48   #19
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg foretrekker utenlandsferier med hotell. Jeg er ikke kresen på hoteller eller pensjonater og kan godt bo på temmelig dårlige steder uten at det gjør meg noe. Hytteliv og camping derimot er absolutt ikke noe for meg.

Jeg liker å komme til ferdig oppredd seng, slippe å lage maten selv, slippe å vaske osv.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 14:51   #20
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Før svigermor solgte hytta:
Så hytta. På en øy på helgeland
I jobben mann hadde til i januar så hadde han ikke ferie om sommeren, utenomferie. Fikk 15000 for å ikke ha ferie i "felles" ferien hihi

I fjor var første gang vi var på sikkelig ferie. 14 dager på kreta. i august/sep.
Ellers så har vi vært i finnmark i mai og spetember, par ganger. Og småturer rundt om, jeg og turbo.

Brukte å ta langfrien til mann på hytta ilag med svigers.
Slapp å pakke å stresse rundt .deilig

Ellers så har vi holdt på med hus å brukt penger på det.

I år skal vi bygge ut, og mann får ikke betalt ferie fra nyjobben, og feriepengene som ble utbelat i januar fra i fjor gammeljobben blir brukt på drenering.
Mann må ta ferie fra jobben men har ikke settet seg opp. han håper han slipper...

det jeg ser på som ferie: 3-4 uker i ett i finnmark. Er det jeg er vant med som ferie fra jeg var lita. Vært der oppe hvert år siden vi flyttet der i fra.
Å "loffe" rundt i sverige/danmark ser ikke jeg på som ferie men stress.

Å syden mist på sommern. nei takk.
Nok varmt på kreta når vi var der, 40 grader hele første uka. så bare 30 neste uke. hehe

Sist redigert av Honda : 22-05-08 kl 22:11.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.