Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor spiser dere ute i Oslo?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-06, 14:26   #21
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor spiser dere ute i Oslo?

Ok, dette høres sikkert dønn uromantisk ut. Men hvis mannen og jeg har en barnefri lørdag formiddag (feks) drar vi gjerne på Beach Club, Aker Brygge, kjøper hamburger og løkringer, og leser et par aviser fra perm til perm Da slapper jeg av og koser meg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 16:24   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, så kjekt med denne tråden, Beach Club har jeg jo nesten glemt. Må komme meg på Beach Club snart.

Sist redigert av Tallulah : 09-11-06 kl 20:21.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 17:59   #23
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Åh, så kjent med denne tråden, Beach Club har jeg jo nesten glemt. Må komme meg på Beach Club snart.

Vi feiret den nye bankforbindelsen vår på Beach Club :harry: Deilige schvææære burgere!

Skilpadda supplerte meg utmerket. Jeg var fornøyd med Sult, men det er lenge siden jeg har vært der. God fransk husmannskost av det nedstrippete slaget.

Gammel 09-11-06, 18:01   #24
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg var skikkelig sliten etter en hyttetur for noen uker siden så tok søsteren min meg med på en eller annen rockekafè eller noe sånn. Det lå i en sidegate langt ned i Karl Johan. Der hadde de også fantastiske burgere.

(Alle burgere ville antakelig vært fantastiske på en sånn dagen derpå )

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 18:03   #25
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Ok, dette høres sikkert dønn uromantisk ut. Men hvis mannen og jeg har en barnefri lørdag formiddag (feks) drar vi gjerne på Beach Club, Aker Brygge, kjøper hamburger og løkringer, og leser et par aviser fra perm til perm Da slapper jeg av og koser meg.

åååååhhh mimre, mimre.... Har sittet mang en søndag på Beach Club. Det var dog i mine single dager. God mat der. Husker jeg digget Idaho Potatoes som de hadde der den gangen. Ellers er jo burgerne fantastiske.... Big Spender med ALT på. Mmmmmm.....

Gammel 09-11-06, 18:05   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Da jeg var skikkelig sliten etter en hyttetur for noen uker siden så tok søsteren min meg med på en eller annen rockekafè eller noe sånn. Det lå i en sidegate langt ned i Karl Johan. Der hadde de også fantastiske burgere.

(Alle burgere ville antakelig vært fantastiske på en sånn dagen derpå )

Sikker Elm Street. De er viden kjent for burgerne sine. De er supergode.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 18:05   #27
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Nå er jeg i Oslo hvert skuddår, men da vi var innom i sommer spiste vi på Natraj Tandoori Restaurant i Bygdøy allé 8. Jeg elsker indisk mat og var så fornøyd.

Noen som har spist der og kan bekrefte at de har god mat?
Eller er det bare jeg som er så urutinert og lett lar meg imponere?

Jeg synes den er bra jeg! Men Agra på Aker Brygge synes jeg er hakket bedre.

Gammel 09-11-06, 18:21   #28
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Et lite funn for de eventyrlystne er en tur til Oslo Vest, til Falcon Crest (sic!) på Ullern. Fantastisk mat, og i tillegg har de hver dag en "husmannskost"-meny i tillegg til vanlig a la carte.

Bakeri-messig er United Bakeries på CCVest et allerede yndet sted for barselgrupper og dess like. Snadder brød, god kaffe, fantastisk croissanter, deilige sandwicher, paier og over 10 meter med fantastisk, hjemmelaget iskrem å ha med hjem. Masse odde bord, høy dB-faktor og alltid livlig.

Miss Norway og jeg har samme favorittsteder ja!

Falcon Crest er min desiderte favoritt for tiden! United bakeries er et godt alternativ om man skal spise på CCVest (synes ikke så mye om de andre spisestedene der, eller vent litt, Duncan er veldig bra for gode-oster-og-skinkefantaster som meg )

Vi er også mye på Cafe Vinderen, veldig gode salater bl.a., dagens rett pleier å være bra og Knerten er gal etter barnemeny-retten Pasta Carbonara der. De har også take away, så det hender mannen stikker ned dit og kjøper med middag til oss.

Pannekakehuset på Bærums Verk er vi på 4-6 ganger i året (mannen min er gal etter pannekaker).

Signerer også de som liker Champagneria. Har bare vært der en gang, men skal tilbake dit ja! Enoteca i Bygdøy Alle liker jeg også godt.

Ellers er vi veldig glad i gourmetmat, så har vi barnevakt er vi kjapt å se på Le Canard, Madserud gård, Victor eller andre steder i den klassen. Blir ikke så ofte det da.

Og til slutt må jeg bare (på det sterkeste) anbefale www.roomservice.no Genialt for småbarnsfamilier som ikke kommer seg så lett ut! Vi har bestilt tapas fra Del I Oro et par ganger vi skal være ekstra romantiske. Spretter vin og tenner stearinlys. Er nesten like bra som å gå ut det

PS, Falcon Crest på sommeren er forresten perfekt for familier med små barn. Da benker vi oss ute og så kan junior løpe så langt han bare vil på gressplenen, uten en bil i sikte.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 18:54   #29
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Mares i Frognerveien er en av de beste fiskerestaurantene, det koster, men de serverer alltid 5 retters for 475,- og den er god, ikke sant kiddo ?

Ellers er det et nydelig lite kafésted på Bygdøy som heter Hemma hos dette er kombinert interiørbutikk og kafe, verdens beste gulrotkake som de har av og til, veldig fin stemning og utpretensiøst på en snobbete men hyggelig måte.

Palace Grill, Marta Mettling og Alex Sushi rundt Solli plass kan også anbefales.

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 19:56   #30
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser sjelden i Oslo, men her er noen av stedene jeg har besøkt og likt:
BIT
Le Canard
Dinner
Åpent bakeri
Den røde tomat (er den lagt ned mon tro?)
Pannekakehuset som MinaX nevner. Elsker pannekaker!

For noen uker siden spiste vi et lett måltid i en gammel gul bygning borte ved Grensen. Der så det ut som om de hadde utrolig god husmannskost. Fårikål. Husker ikke navnet på stedet, det er en restaurantdel og en cafédel.

Gammel 09-11-06, 19:56   #31
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Vi var å spiste på en Indisk resturant da vi var i Oslo. Vet ikke hvor det var, men vi ble møtt av en gammel mann, med hvitt skjegg og turban på utsiden, som følgte oss inn! Det var knallgod mat der, og på bordet ved siden av oss, satt Mia Gundersen. Utrolig god service og nydelig forett og mat! Tror det var i gågata, og de hadde menytavle på utsiden..

Dette kan godt være Bombay darbar, ligger like ved Karl Johan med inngang fra Akersgata. Var der nettopp og spiste skikkelig digg mat. Fikk passe sterk mat etter min smak, et stort pluss.

Eller signerer jeg på Le Canard, Markveien mat og vinhus og Victor. Alle tre stedene har jeg virkelig kost meg med snadder. Le canard er så dyrt at dit kommer jeg meg ikke før jeg blir spandert på noe kraftig, men jammen er det artig med den typen utskeielser, ja.

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 20:05   #32
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg synes den er bra jeg! Men Agra på Aker Brygge synes jeg er hakket bedre.

Notert!

Gammel 09-11-06, 20:07   #33
Elin

Elin sin avatar

Standard

Er enig med mange av dere at Dinner er bra! Veldig bra kinesisk faktisk! Kanskje ørlite overpriset, men vel verdt de ekstra kronene.

Gammel 09-11-06, 21:06   #34
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På Sagene ligger det en liten indisk/pakistans restaurant.
Jeg husker ikke hva den heter i farta, men den er intim og koselig - og maten der er kjempegod!

"Dinner" har veldig god kinesisk mat - og den beste torsken jeg har spist noensinne spiste jeg på "Hansken."

Gammel 09-11-06, 21:42   #35
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

- og hva bestiller dere? De mest traffikerte stedene som får kunder uansett, jeg tenker f.eks på Aker Brygge, Gardermoen og kjøpesentre; serverer som regel nesten uspiselig mat til en altfor stor penge. Godbitene befinner seg i bydelene, og de må man vite om. Noen som blir med å dele?!

Jeg kan jo begynne!

Billig og bra (under hundringsen):

• Thai Takeawayen i samme gate som Fretex på Grunerløkka. Byens beste thaimat. Jeg liker egentlig det meste her, gjerne en grønn curry med scampi/kylling eller kokosmelksuppen. Arrangerer matkurs og selger importerte thaivarer av høy kvalitet.
  • Punjabi Tandori ovenfor T-banestoppet på Grønland. Hyppig kåret til byens beste indiske, superbillig og superbra mat, skittent og utrivelig lokale. Sur og litt ondskapsfull betjening, du må være veldig høflig når du bestiller, hvis ikke dynker mannen bak disken maten din med en rød, utålelig sterk chillisaus. Hvis du lurer på hvordan du skal oppføre for å unngå slike episoder anbefales studier av Seinfeltepisoden "Soupnazi". Men virkelig god mat altså!
  • Bittes Konditori på Sagene (i kjelleren på Lilleborgleilighetene) langs Nydalselven. De baker alt selv i lokalet, og har egen konditor som pusler sammen de lekreste kaker, konfekt og annet godt. Beste kjøp er de store skolebollene raust påført eggekrem og kokos. Prisene er latterlig lave i forhold til andre bakerier/cafeer. Skader heller ikke at cafeen er utrolig barnevennlig med stellerom og lekekrok inne. Ulempen er at det er mange andre som også har oppdaget stedet slik at man må være tidlig ute for å sikre seg skolebollene på lørdager og søndager :snakker av bitter erfaring:
  • Sushien i St.Hanshaugkrysset. Thairestauranten her begynte med sushi i våres, veldig bra kvalitet syns jeg.
  • Bislett Kebab- noen år siden jeg spiste kebab sist, men da jeg var litt oftere ute på byn en nå, var dette det beste stedet å fylle på med litt junk dagen derpå.
Medium pris og bra:
  • Dinner i Stortingsgaten. Byens beste kinarestaurant, men dette er ikke vanlig, kjedelig kinarestaurant altså! Kjøkkenet er Szechuan og kokkene her kan virkelig lage mat. Kylling Gong Bao er klassikeren her - anbefales! Advarsel! Maten her er sterk, og da mener jeg sterk. Ekstra mild er som medium sterk andre steder. Mild er for de mer viderekomne chilibrukerne. Populært sted så man bør bestille i god tid.
  • Taste of China ved siden av Torggata Bad har byens beste dim sum (en slags kinesisk versjon av tapas). Nr 24, 8 og redikkene er mine favoritter her. Runde, store bord som det er veldig hyggelig å sitte rundt mens man deler assortert dim sum med veninnegjengen. Hver dim sum koster ca 40 kr, jeg blir passe mett av 2 stk og kjempemett av 3.
  • Mat og Mer på Bjølsen, fin å kombinere med handletur på Nøstebarn som ligger rett over gaten. Litt usikker på om jeg skulle ta med denne siden jeg er litt snurt etter at de tok min favoritt fra baselpermisjonen av menyen, det var grillet landbrød med viltpate, bacon, chutney og salat. Men de har fremdeles veldig god mat av type deilige kalde og varme ting (parmaskinke, chevre, gode pølser etc) med landbrød under, hjemmelagde burgere, pasta og salater. Pluss for gode sofaer og morsom atmosfære. Hvis man har med litt store barn er det perfekt å avslutte med kokosbolle fra "Lille Kokosbollefabrikken" rett nedenfor, jeg syns ikke kokosboller er så godt, men artig for de små å se hvordan kokosbollene triller av samlebåndet og ut i kokosbolledisken.
  • Kaffistova i Pilestredet har deilig husmannskost til en riktig penge. Raspeballer med salt kjøtt, gode pølser og kefirmelk på torsdager, ellers kjøttkaker, fårikål og annen god og ærlig mat. Tradisjonsrikt sted med 100 år eller så på baken, bare synd at man får en sånn "tante Gry prøver å bli ung igjen" -følelse når man går inn i lokalet. Det burde vært brunt og slitt med respateksbord og gamle fotografier i brune rammer, i stedet ser det ut som en litt uhipp kaffebar. Uansett - maten er kjempegod. Perfekt sted å ta med gamle, vanskelige slektninger som ikke liker "utenlandsk mat".
  • Åpent Bakeri i Ullevål hageby er jo også koselig. Deilig, deilig brødmat, men jeg får litt Sovjetfølelsen etter å ha stått i en lang, lang kø som bgynner ute på gaten, for så å komme frem til en tom disk og høre "beklager nei DET er vi utsolgt for og beklager DET er vi også utsolgt for ... Sikkert best på dagtid.
  • Godt Brød- økologiske bakevarer og påsmurte blingser. Byens beste duft av nystekt brød og gode krydderier når du stikker nesen innenfor døren her.
  • Pizzastedet til Vardøen øverst på Grunerløkka er også veldig bra, det samme er Pizza Plutselig i St.Hanshaugkrysseter, men der er det bare take away.
For runde dager og ellers når man syns man har fortjent det:
  • Ylajali i Pilestredet. Høyt under taket, lysekroner og fin kunst på veggen, deilige ferdig sammensatte menyer med vinmeny til. Slipp å tenke bare nyte.
  • Restaurant Victor på Nordpolen. Som det står i avisanmeldelser av denne restauranten "Den eneste grunnen til å dra til Sandaker". 4-5 rettersmenyene anbefales, jeg spiste lunsj der en gang og det var ikke noe særlig.
  • Solsiden om sommeren. Bedre skalldyrsbuffet får man ikke.
Når jobben betaler:
  • Bagatelle, Le Canard, Statsholdergaarden etc!
Styr unna:
  • Samtlige spisesteder på Gardermoen, husk å smør niste!
  • Sushien på Deli De Luca, kald og hvem vet hvor gammel? Ikke de kule fjortisene bak disken i hvertfall. Vet dere at kakene flys over Atlanteren i frossen tilstand og selges til en kilopris på nesten tusen kroner? Deli har ok kaffe og god is, men ellers er varene best beskrevet som at de ser mye bedre ut enn de smaker.
  • Baker Samson på Egertorget. Jeg kjøpte et påsmurt rundstykke her forrige lørdag. Det var RAN! 70 kroner for et halvgammelt, seigt og ekkelt rundstykke med kald kyllingsalat med en stor kladd majones midt på. Det var såvidt jeg klarte å svelge. Baker Samson som er en gammel og tradisjonsrik bakerikjede i Oslo som dessverre ikke har fulgt med i timen.

Må bare kommentere Delli De Luca biten....nå har to jeg kjenner blitt kjempesyke etter å ha spist gryteretten deres. etter å ha klaget og sendt inn bakterieprøve til folkehelsa(jepp ) erstatningen ble flust av gratiskuponger fra dem ....gjett om de ble brukt eller

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 22:00   #36
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Dit går vi også som regel når vi spiser i Oslo. Utrolig koselig kelner, og nydelig mat Billig er det også

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

"
Vi går stort sett på Darbar, den indiske på Enerhaugen, når vi skal ut alle tre. God mat og hyggelige kelnere som har kjent oss i mange år og gir Lillegutt gratis is. De har også takeaway (men ikke utkjøring).

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 22:02   #37
Linemix
Aktiv

Medlem siden: Nov 2006
Linemix er populærLinemix er populærLinemix er populærLinemix er populær
Standard

Billig: Mitsu i Møllergata. Veldig god sushi, altså. Og knall råvarer.

Mellompluss: Ekebergrestauranten! For et vidunderlig sted! Som å være på ferie i sin egen by. Der kan man komme rimelig og bra ut av det ved å ta dagens. (hvis man tar vinmenyen blir det fort dyrt igjen... )

Dyrt: Jeg har aldri vært på Le canard eller noe sånt. Kjærsten min blir stadig invitert ut av kunder, og han sier Bagatelle - uten tvil. Ingen over, ingen ved siden, i følge ham.

Linemix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 22:03   #38
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Mmmm her var det mange restauranttips.

Jeg er veldig glad i Tapas, så når jeg er ute sammen med jentene drar vi ofte på Delicatessen. Kjempegod tapas til snille priser og store porsjoner.
De har også god tapas på San Leonardo, men det er litt mer tilltak å dra dit da.. Dattera til Hagen har også til tider god tapas, men det er litt kokkeavhengig og så har de en skikkelig ok bakgård på sommeren.

Sushien på Carl Berner ble nevnt og den er jeg helt avhengig av.

Sult hadde god mat sist jeg var der, men det begynner vel å bli ett år siden.

Bølgen og Moi på Høvik er veldig bra, god mat og vin og flott service.

Synd at Deli de Luca får så masse pepper da, de selger jo islandsk sjokolade Men jeg ville aldri i verden kjøpt sushi der, eller på smart club....

Gammel 09-11-06, 22:06   #39
Linemix
Aktiv

Medlem siden: Nov 2006
Linemix er populærLinemix er populærLinemix er populærLinemix er populær
Standard

Skilpadda: Ang. Darbar. Du vet sikkert at de som driver den er afghanere, selvom de lager indisk, da. Kanskje du har gjort dette før, men jeg tipser om det allikevel: Man kan ringe og bestille afghansk mat til dagen etter. Afghansk mat er FANTASTISK godt! De har en spesialitet som er noe lignende ravioli. Pastadeig fylt med deilig kjøtt og grønnsaker og koriander. Nammi!

Linemix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 22:53   #40
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Mares i Frognerveien er en av de beste fiskerestaurantene, det koster, men de serverer alltid 5 retters for 475,- og den er god, ikke sant kiddo ?

Meeeget god mat der, ja!!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:05.