Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'n

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-08, 21:20   #21
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'n

Synes ikke det var ett urimelig spørsmål i det hele tatt, jeg. Man må da hvertfall kunne spørre.

Gammel 01-06-08, 21:24   #22
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde aldri spurt naboen om noe sånt,men reaksjonen deres med baksnakking var jo helt på trynet,da.Syns det er veldig dårlig gjort når dere tross alt har hjulpet dem og er greie naboer.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 21:26   #23
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det kommer litt ann på naboene. Hadde det vært noen jeg kjente godt og som kanskje var i samme situasjon, så hadde jeg kanskje spurt....

Gammel 01-06-08, 21:27   #24
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Jeg hadde nok ikke spurt om det. Da vi flyttet hit var det mange nye lyder. Motordur fra masse forskjellig. Storemor ble vant med lydene etterhvert.

Men at de reagerte så voldsomt da

Gammel 01-06-08, 21:33   #25
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns kanskje det er litt i overkant å spørre, men reaksjonen er mye mer i overkant.

Jeg tror ikke jeg hadde spurt selv, og er enig med Poly.

Da vi bodde i blokk (7 etg), så begynte dama i 4. etg å kjefte på vaktmesteren da han klippet plenen midt på dagen en helt vanlig ukedag. Datteren hennes lå ute og sov i vogna, så da mente hun at han kunne gjøre en annen jobb så lenge. (Og vogna sto nede ved inngangen, hun var i 4 etg, og dette i Oslo sentrum). Hun kjeftet også på vaktmesteren på vinteren fordi han begynte å måke snø kl 7.

Ikke at jeg sammenligner deg med henne altså. Følte bare for å dele historien.

Gammel 01-06-08, 21:33   #26
MokkMokk

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde nok ikke fått meg til å spørre om sånt. Syns det er litt i overkant å forvente at naboene skal ta hensyn til mine barns soverutiner. Men jeg syns jo det er tufsete først å føye seg etter anmodningen din for så å sladre om det i etterkant.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 21:36   #27
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke spurt om noe sånt.
Reaksjonen var i overkant med baksnakkingen, men om de er opp i 90-årene så hadde det talt til deres fordel.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 21:59   #28
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jeg hadde nok ikke fått meg til å spørre om sånt. Syns det er litt i overkant å forvente at naboene skal ta hensyn til mine barns soverutiner. Men jeg syns jo det er tufsete først å føye seg etter anmodningen din for så å sladre om det i etterkant.

spørsmålet må vel her være hvorvidt man kan spørre om en tjeneste som man ikke kan forvente. og jeg mener som sagt at det bør være ok å spørre, og ok å si nei. jeg hadde ikke hatt noen problemer med å føye meg etter et slikt ønske. vi drar ofte i parken og leker, i stedet for utenfor huset, hvis naboens babyer sover utenfor, selv om de ikke ber oss om det eller forventer det.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 22:16   #29
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

spørsmålet må vel her være hvorvidt man kan spørre om en tjeneste som man ikke kan forvente. og jeg mener som sagt at det bør være ok å spørre, og ok å si nei.

Det er en tankegang jeg ikke deler. I mitt hode er det ganske utenkelig å si nei når noen ber meg om en tjeneste, med mindre det absolutt ikke lar seg gjøre. Hvis naboene hadde bedt meg om å vente med plenklippingen, hadde det vært utenkelig for meg å si nei, med mindre vi skulle ha barnedåp eller lignende senere på dagen og jeg derfor absolutt måtte gjøre det nå.

Nå hadde det vært helt greit for meg om naboene spurte meg om å vente (i alle fall hvis det ikke skjedde stadig vekk), men hvis de spør, så kan de også godt ha i bakhodet at jeg da føler meg ganske forpliktet til å si ja, og det tror jeg er vanlig for ganske mange.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 22:18   #30
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg forstår deg veldig godt, og beundrer deg egentlig for at du turde å spørre, for jeg er ganske pysete sånn.
Vi bor også i rekkehus - helt ny-oppførte. Naboene har hittil i vår/sommer bidratt med følgende bråk:
- sprengte en del av tomten som var fjell (= boring, maskinbråk, skrålende bergensere, bæng!)
- terrasse-snekring på kveldstid, oppstart ved Leonards leggetidspunkt, 19
- trimming av motoren på ny (teit) bil
- hylende 5-åring med diverse venninner

Det er ikke alltid så lett å ha en 9-mnd gammel liten en som våker av alt mulig - men jeg har hele tiden tenkt; hva skal jeg si da
At de ikke får lov til å lage flat hage, eller må bygge terrasse på et tidspunkt det passer meg?

Hm.

Akkurat det med terrassen hadde jeg tenkt å si, siden den nattesøvnen er ille nok i utg.punktet. Men så var det så mye sol på den siden av huset at jeg flyttet ham inn på et annet rom, da løste deg seg av seg selv.

Jeg tenker at en må tåle en del når en bor tett,
og at kantklipping faller inn under "må aksepteres" selv om det er kjipt

Jeg er forresten en veldig stillferdig person,
og drømmer om en verden hvor alle andre kan holde omtrent samme (idiotisk lave) støynivå

Gammel 01-06-08, 22:19   #31
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Og jeg klarer heller ikke å si nei, selv om jeg synes det var teit spørsmål

Gammel 01-06-08, 22:21   #32
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har alltid hatt veldig greie naboer og hadde nok spurt i samme situasjon, men jeg hadde nok heller ikke fått den reaksjonen som du fikk.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 22:35   #33
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det må absolutt gå an å spørre om noe sånt.

Gammel 01-06-08, 22:38   #34
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Du burde skjønt at baksnakkingen ville komme...

Men du har min fulle sympati. Jeg kjenner dama og hun er fullstendig sprøyte gal. Synes forresten det er rart at de kantklippet på en søndag, hun spredte jo stygge rykter om meg da jeg hengte ut klesvask på helg.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 22:40   #35
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kanskje jeg skulle hatt et sånt mini-hørselvern liggende.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 22:44   #36
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde aldri funnet på å spørre om noe slikt. Man kan da ikke stoppe verden hver gang en unge i nabolaget skal sove.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 22:47   #37
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er litt delt her kjenner jeg.

Jeg ville aldri bedt naboen om å ikke gjøre hagearbeid (inkl. plenklipping), men jeg har sagt i fra om hylende unger på trampoline.
En periode var det helt ekstremt med bråk derfra. Så ille at jeg til slutt satt gråtende på trappa og sa til mannen at jeg ville flytte.
Soverommet er på samme siden som denne forbanna trampolina, og på ganske likt nivå, så bråket var intenst.
Det hjalp ikke særlig at dems unger la seg 23 og våre kl. 19 heller ...

Jeg kunne ikke lagt barnet ut heller, da bråket naturligvis var like intenst der.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 22:49   #38
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er helt greit å spørre på en pen måte, jeg. Har selv gjort det da Storebror, som da var baby, akkurat hadde sovnet og naboen satte i gang med høyttrykkspyleren rett ved siden av barnevogna. Heldigvis er han en grei fyr, og hadde ikke noe problem med å vente en times tid til guttungen hadde våkna igjen.

Men hadde naboen sagt at han faktisk måtte bruke spyleren da pga et eller annet, ja så hadde jeg nok trillet en tur eller liknende. Hensyn bør gå begge veier.

Å begynne å spre rykter og baksnakke pga en hyggelig forespørsel, det blir bare for dumt.

Gammel 01-06-08, 22:57   #39
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Hvorfor sa forresten naboen: "Skal ungen sove nå igjen?" ?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 23:01   #40
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Jeg synes det var drøyt å spørre. Som noen over her skrev, man kan ikke stoppe verden for at en unge skal sove. Er det så ille som du sier så får du heller la ungen sove inne. Jeg hadde ikke reagert så veldig på at dette har blitt fortalt videre til en nabo heller.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.