Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva du og partneren gjør og deler

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør dere?
Åpner hverandres post 85 40,67%
Gjør husarbeid sammen 180 86,12%
Låner plagg av hverandre 70 33,49%
Bruker hverandres VISA-kort 156 74,64%
Tømmer spybøtta for hverandre 113 54,07%
Har (noen?) kontoer felles 156 74,64%
Har felles lån 178 85,17%
Går ut på byen sammen 161 77,03%
Handler klær sammen 137 65,55%
Leser sms-meldingene til hverandre 77 36,84%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 209. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-08, 19:42   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva du og partneren gjør og deler

All of the above. Nå har det vel ikke hendt at vi har vært så syke at vi ikke har rukket toalettet (vi har bad rett ved soverommet), men jeg hadde selvsagt gjort det for ham hvis han hadde vært så slått ut at bøtte hadde vært nødvendig.

Jeg tror ikke han noengang har brukt mine klær, det har vel med smak og størrelse å gjøre, men solbriller har han i hvert fall lånt. Jeg både låner og arver det som ... eh, tilfeldigvis krymper, sånn som den rålekre Cavalligenseren.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 20:04   #22
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åpner hverandres post? Nei, ikke engang regninger som egentlig er felles (med mindre den andre er borte eller man har spurt på forhånd eller noe slikt).
Gjør husarbeid sammen? Ja, eller i alle fall samtidig; vanligvis fordeler vi oss slik at vi tar ett rom hver, eller når vi skal ha gjester, rydder jeg kjøkkenet og lager mat mens han rydder og vasker resten.
Låner plagg av hverandre? I wish. Eller, jo, sokker og hansker og skjerf. Det er de eneste plaggene vi bruker samme størrelse i.
Bruker hverandres VISA-kort? Nei, det tror jeg aldri vi har gjort eller sett noen grunn til.
Tømmer spybøtta for hverandre? Hvis det skulle være behov for det, så ja, selvsagt.
Har (noen?) kontoer felles? Ikke egentlig. Men jeg har et par kontoer som bare brukes til å betale lån fra, som han overfører sin del av penger til, og så har jeg ett kredittkort som han får regningen på. ( ) Men vi har ellers veldig felles økonomi og ganske fri flyt.
Har felles lån? Jepp.
Går ut på byen sammen? Ja, veldig gjerne, så sant vi har barnevakt til det. Men det blir ikke så veldig ofte.
Handler klær sammen? Hvis det faller seg slik, men det gjør det sjelden. Svarte nei.
Leser sms-meldingene til hverandre? Nei, bare på oppfordring (fra den som har mottatt meldingen).

Gammel 09-06-08, 20:05   #23
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Åpner hverandres post gjør vi. Det hender vi gjør husarbeid sammen.
Vi bruker samme bankkort, har bare hatt ett til nå, men har fått ett til. De brukes omhverandre. Tømmer spybøtta for hverandre om det er behov.
Har bare felles konto. Handler klær sammen av og til, og vi leser smsene til hverandre.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 20:08   #24
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Tja, det går jo an å gjøre husarbeid mens man passer barn.

Nå har vi bare ett barn, men det er ikke ofte i sitt liv han har vært så krakilsk at det ikke har gått an å rydde litt eller vaske badet om man skulle ha lyst til det. Dessuten gjøres husarbeid stort sett når han sover.

Gammel 09-06-08, 20:13   #25
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi kan gjøre husarbeid sammen, og går på byen sammen.
Han låner av og til mitt VISA-kort. Det er hva vi har felles på lista.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 20:17   #26
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi åpner ikke hverandres post eller leser hverandres meldinger. Vi har adskilt økonomi, men har en felles konto vi setter inn faste beløp til, og som brukes til lån (som vi har felles) og regninger. Vi bruker ikke hverandres bankkort.

Det hender vi gjør husarbeid sammen, men vi gjør ikke for mye av den sorten.

Sammen på by'n var vi sist uke, hvis pubquiz teller.

Han spør meg om råd når han kjøper klær, jeg spør ikke ham.

Jeg har lånt en og annen t-skjorte av ham, og han har stjelt et sjal fra meg.

Gammel 09-06-08, 20:21   #27
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja til alt på lista egentlig. Spybøtter bruker vi uhyre sjelden. Vi rekker fint frem til badet.

Posten til hverandre åpner vi. Det er stort sett regninger vi vet kommer, og siden jeg er "økonomisjef" åpner jeg alt som lukter regninger. Post jeg ikke umiddelbart kan se er regning åpner jeg ikke.

SMS meldinger blir lest på oppfordring om hans tlf. ligger i umiddelbar nærhet av meg. Eller omvendt.

Det hender jeg låner klær av han, men han kommer ikke inn i mine. Han har inget ønske om å ta på seg en av mine topper i str m/38.

Gammel 09-06-08, 20:23   #28
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Åpner hverandres post: Fellespost som regninger åpner vi om hverandre, men annen privat post åpnes av den som den er adressert til.

Gjør husarbeid sammen: Ja.

Låner plagg av hverandre: Jeg låner av og til pysjamasbuksene til mannen. Ellers er vi for forskjellige i størrelsen.

Bruker hverandres VISA-kort: Ja.

Tømmer spybøtta for hverandre: Nå er det heldigvis sjelden det er nødvendig, men ingen av oss har problemer med det, nei.

Har (noen?) kontoer felles: Ja, sparekonto. Ellers har vi lønnskontoer hver for oss.

Har felles lån: Masse!

Går ut på byen sammen: Ja, men ikke så ofte som vi skulle ønsket.

Handler klær sammen: Ja, til han.

Leser sms-meldingene til hverandre: Nei. Bare om man blir bedt om det.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 20:23   #29
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen gjensidig spybøttetømming. Ei heller poståpning, sms-lesing eller låning av klær. Ellers deler arbeid og økonomi, var gode venner før vi var sammen, ergo trives vi på byen sammen, har mange felles venner og koser oss sammen.

Gammel 09-06-08, 20:28   #30
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi åpner hverandres post og SMS-meldinger bare når den ene ber om det, ikke ellers.
Ellers gjør vi vel det meste sammen, spybøtter og alt. Jeg tror den siste rest av intimverdighet mellom oss forsvant etter keisersnittet og jeg nektet å ha med sykepleier og mannen måtte stelle meg. Rumpevask er fint for kjærligheten.

Gammel 09-06-08, 20:34   #31
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Bortsett fra lån, så deler vi vel det meste. Men vi leser ikke personlige brev eller sms uten tillatelse, vel - så vidt jeg vet...

lalill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 20:34   #32
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Jeg krysset faktisk av på alt.
(Jeg låner klær (t-skjorter/joggebukse) av han, men ikke han av meg. Husker jeg syns så synd på han da jeg spydde under fødselen og han gikk og tømte spyet mitt fra det lille begeret man får ... )

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 20:37   #33
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tror han aldri har fått ett personlig brev, men åpner bankbrev og regninger. Leser ikke sms, og ikke han min heller. Og jeg er aldri på by`n, og han er ute ca 3 ganger pr år.

Resten krysset jeg av på.

Gammel 09-06-08, 21:06   #34
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg administrerer alt, og åpner derfor alt annet enn personlige brev. Vi har en konto i mitt navn som han har kort til. Det er sjelden behovet for å lese hverandres sms oppstår, men det har nok hendt at jeg har lest hans for å slette noen, da han hadde mobil som bare hadde plass til femten sms og han aldri slettet og derfor ikke mottok nye. Jeg kjøper stort sett klær til ham. Vi har felles lån, og han både tømmer spybøtta mi og vasker tøybindene mine.

Gammel 09-06-08, 21:19   #35
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt unntatt å lese sms'er og private brev. Post fra banken o.l er ikke regnet som privat da vi har det meste der felles.

Gammel 09-06-08, 22:11   #36
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Faktisk alt. Jeg låner klær av han. Men kommer da ikke oppi mine. Krysset av den likevel, siden jeg låner av han.

Sånn er situasjonen her også

Gammel 09-06-08, 22:26   #37
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt, egentlig. Men spybøtta - da skal han være SJUK, altså.

Og vi går vel egentlig lite på "byen" noen av oss, og når jeg gjør det er det med jobben eller venninner, så den også utgår.

Klær hører til sjeldenhetene, men det skjer, ja.

Husarbeid er det hyggelig å gjøre sammen, og vi utfyller hverandre fint når vi tar en "sjau" sammen.

sms og post er ikke hovedregelen akkurat, men er det noe som gjør at det er praktisk, så er det ikke noe problem å åpne hverandres.

Gammel 09-06-08, 22:27   #38
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Jeg krysset av for alt. Noe skjer regelmessig, mens andre ting hender nå og da.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 22:28   #39
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

og han både tømmer spybøtta mi og vasker tøybindene mine.

Å gudbedre! Der traff du grensa mi, ja.

Gammel 09-06-08, 22:59   #40
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Å gudbedre! Der traff du grensa mi, ja.

Min også. Litt over, til og med.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:48.