|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Aftenposten i går? (Om barn som får for mye leker)C3PO:Når du sier "jeg vil HELLER delta i livet til barna mine..." så høres det ut som om du synes det er en motsetning mellom å kjøpe mye og delta i livet til ungene. For meg er de to tingene helt uavhengige av hverandre, selv om det selvsagt sikkert skjer at de som feiler på det ene området også feiler på det andre.
|
|
|
#2 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aftenposten i går? (Om barn som får for mye leker)Min første tanke var at dette overhodet ikke bare gjelder barna. Jeg ønsker meg heller aldri noe. Ei heller noen i familien min. Jul er jo det rene mareritt, da alle flyr rundt å kjøper ting til hverandre som ingen hverken ønsker seg eller trenger. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
*_*
|
Sv: Aftenposten i går? (Om barn som får for mye leker)
Godt poeng!
|
|
|
|
#4 |
|
*_*
|
Jeg synes dette er vanskelig. Nå er min så liten ennå (1 år), at det ikke er noe tema på en liten stund. Men det er greit å begynne med gode vaner allerede, som for eksempel tenke gjennom hva vi kjøper til ham og ved hvilke anledninger han får nye ting, leker og klær.
|
|
|
|
#5 |
|
Søt og rar
|
Sv: Aftenposten i går? (Om barn som får for mye leker)Mine er så små enda, at jeg ikke har møtt problemet. Men jeg antar så absolutt det vil komme.
|
|
|
#6 |
|
nygift
|
Ja jeg håper virkelig ikke du gir etter å gir henne to, hun får da klare seg med en
|
|
|
|
#7 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Aftenposten i går? (Om barn som får for mye leker)Jeg tror oppriktig at ungene våre har et ganske fornuftig forhold til det å få ting, ønske seg ting, spare til ting. Heldigvis har vi familie som spiller på lag med oss. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Aftenposten i går? (Om barn som får for mye leker)Her arver vi mange leker, så det kjøpes faktisk ikke så mye. Men jeg synes liksom vi har litt for mye likevel.
|
|
|
#9 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Aftenposten i går? (Om barn som får for mye leker)Jeg synes det er kjekt å lære at barn kan arve. Hannah på snart 3 har arvet masse, blant annet klær. Og det er stor stas. Vi har 3 litt større jenter vi arver av, og hun spør nesten alltid når det dukker opp et "nytt" plagg hvem det er fra.
|
|
|
#10 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Sv: Aftenposten i går? (Om barn som får for mye leker)Her i huset er arv en selvfølge og en glede for barna. Det er like stas å være den det arves fra som den det arves til. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#12 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aftenposten i går? (Om barn som får for mye leker)Jul kan det fort bli mye gaver fra hele familien.
|
|
|
#13 |
|
Ringskrømt
|
Jeg får meg ikke til å "instruere" slekt og venner til noe som helst når det gjelder gaver. Blir jeg spurt om det, svarer jeg selvsagt hva de evt. måtte trenge av nødvendige klær, saker og ting, samt det de ønsker seg. Jeg ser ikke på gaven, det være seg genseren eller leken som enda en ting på gavehaugen og det overfyllte rommet, men som noe denne personen personlig har plukket ut og kjøpt av kjærlighet til mine barn. Hva gaven inneholder er på en måte helt og holdent opp til dem, selv om jeg naturligvis håper de spør meg på forhånd. Jeg synes egentlig det er litt frekt å instruere.
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Aftenposten i går? (Om barn som får for mye leker)Libra: Jeg har også en sånn. Men jeg kjenner meg selv godt igjen i ham og husker at jeg godt kunne ønske meg ting, litt sånn diffust, men delte det aldri med foreldrene mine. Jeg vet ikke hvorfor - om jeg antok at jeg ikke ville få det lell, eller om jeg trodde de kunne lese tankene mine?
|
![]() |
|
|