|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
Se resultatene: IKEA - hva føler du? | |||
Jeg elsker IKEA og IKEA elsker meg. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
73 | 73,74% |
IKEA er noe herk og jeg hater det. |
5 | 5,05% |
IKEA, schmikea. Couldn't care less. |
20 | 20,20% |
Denne pollen har vi hatt før, men for all del... |
3 | 3,03% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 99. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: IKEA-følelser
![]() |
#5 |
Ekvilist
|
![]() Sv: IKEA-følelserJa, også er det selvsagt julaften og bursdag og alt på en gang når IKEA-katalogen kommer. For et par år siden ble jeg tipset om at den legges ut på de svenske hjemmesidene en god stund før vi får katalogen, så nå har jeg som regel lest grundig igjennom innen katalogen kommer i posten.
![]() |
#6 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: IKEA-følelserHar stor sans for IKEA
![]() |
#7 |
kamelkonsument
|
![]() Sv: IKEA-følelserJeg har tilbrakt en del tid på IKEA i forbindelse med flyttingen nå. Den eneste måten å ikke få blødende magesår på, er å ha en handleliste og holde seg blindt til denne. Hvertfall med mann på lasset. :grøss:
Amidatter '06, Amisønn '08 "Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon Sist redigert av Ami : 28-06-08 kl 22:23. Årsak: Utdyping. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: IKEA-følelserJeg elsker Ikea!
![]() |
![]() |
#9 |
anglofil
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: IKEA-følelserJeg hater den "bruk og kast mentaliteten" som hele IKEA konseptet står for. (Billig & bytt ofte) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ekvilist
|
Står de for en slik mentalitet altså? Jeg skjønner jo at billig gjør at man ser sitt snitt til å skifte ut oftere, men jeg kan ikke si å ha fanget opp at dette er noe IKEA står for. Jeg synes faktisk en del av IKEA-møblene er ganske solide, bokhyller og seksjoner som ble kjøpt da jeg var liten er faktisk fortsatt i bruk - om enn ikke hjemme hos meg.
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Enig. De IKEA-møblene vi har er ganske så solide og bra og vi kommer ikke til å skifte dem ut på mange år enda. MANGE år.
![]() |
#12 |
anglofil
Om IKEA står for en bruk og kast mentalitet? JA det vil jeg i aller høyeste grad si og det "markedsfører" de seg jo på også. Så og si 100% av utvalget til IKEA er produsert i lavkostland og hva sier de når du skal kjøpe kjøkken f.eks? Er du ikke fornøyd med fargen på skapene er det jo bare å kaste og kjøpe nye, det er laget for å holde en liten stund, billig å bytte. Gud og envher småbarnsfamilie jeg kjenner kjøper IKEA møbler når ungene er små for "de skal bare ha de noen år" osv osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ekvilist
|
Jeg synes ikke billige varer i seg selv er et argument for bruk og kast som markedsføring. At det lettere fører til bruk og kast, den ser jeg. Når det gjelder det at IKEA legger opp til at man kan skifte dører etter ti år, skifte sofatrekk osv. så kan man jo også se det som en miljøbesparelse. At det er bedre å skifte sofatrekket når det blir ødelagt/slitt/man er lei, enn at man hiver hele sofaen. Men for all del, IKEA er selvsagt gira på å selge varer. Jeg vet bare ikke om jeg er enig i at de har en markedsføring som tilsier bruk og kast. Det er ikke slik at man behøver å kaste julekulene man har kjøpt på IKEA etter en sesong, selv om de er billige. Noen valg tar man selv også.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
...og hvor tror du andre møbelhus, og for den saks skyld dyre nisje-forretninger, produserer varene sine?
![]() |
#15 |
Ringskrømt
|
Man får det man betaler for. IKEA har mye kvalitet også, saker og ting som gjerne koster litt mer, men som har god og lang holdbarhet.
![]() |
#16 |
anglofil
For all del, jeg sier ikke kvaliteten på IKEA er dårlig men det er billig, det er derfor IKEA er en suksess. Det er derfor det selges over 100 000vis av Billy bokhyller verden over hver eneste dag. Billig og masseprodusert i Kina, møbler som klær som elektrisk utstyr, det er ingen "bunn" i behovet for denne type billige forbruksvarer i verden og IKEA er med på å forsterke denne "trangen" i oss alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Konseptet blir jo hva man gjør det til selv...
![]() |
#18 |
kamelkonsument
|
Denne trekker helt klart opp!
![]() |
#19 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
![]() Sv: IKEA-følelserJeg liker i IKEA jeg, men IKEA har en tendens til å få meg til å bli fryktelig hissig. Viktig med nok mat, drikke og ikke minst tid for å klare seg unna krangling på IKEA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Prematurmamma
|
![]() |
![]() |
Emneord |
ikea |
|