Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Madrassen er for myk ...

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-08, 13:59   #21
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madrassen er for myk ...

Opprinnelig lagt inn av Heidi, her.

Tempur blir jo steinhard når det er kaldt i rommet.

Men den varmes jo opp av kroppen din, og hva er da problemet? Jeg har en Tempur overmadrass, og uten den funker ikke kroppen min. Jeg fikk et nytt liv med den madrassen, jeg er utsovet om morgenen og har sjelden vondt i kroppen når jeg våkner.

Gammel 12-08-08, 14:08   #22
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Må forresten bare legge til at det kanskje kan være lurt å vente med madrasskjøp til svangerskapet er over, leliane? Jeg merker i alle fall at jeg skulle hatt en mye hardere madrass nå med stor mage og vond rygg enn jeg ville valgt ellers. Bare en tanke.

Slapp av, det går ikke fort i det lelianske hjem! Og det er absolutt et poeng.

Den forrige madrassen kjøpte jeg faktisk da jeg var gravid (men tidlig), og jeg fikk fort problemer med å snu meg da jeg ble skikkelig schvær!

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 07:57   #23
Heidi
Vaffel

Heidi sin avatar

Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Safran, det er smak og behag, jeg likte den ihvertfall ikke. På vinteren ble den noe oppvarmet, akkurat der hvor jeg lå, men snudde jeg meg, våknet jeg som regel av følelsen av å ligge på en fjøl.

Er du gravid Leliane, bør du vente til ungen er ute ja. Riktig madrasstype er basert på lengde og vekt.

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 10:04   #24
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare overmadrass, kanskje det er det som er den store forskjellen? Og så kan jeg jo legge til at jeg stort sett våkner i samme stilling som jeg sovnet etter at jeg kjøpte den madrassen.

Gammel 14-08-08, 01:01   #25
Heidi
Vaffel

Heidi sin avatar

Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg har bare overmadrass, kanskje det er det som er den store forskjellen? Og så kan jeg jo legge til at jeg stort sett våkner i samme stilling som jeg sovnet etter at jeg kjøpte den madrassen.

Da er denne madrasskombinasjonen helt riktig for deg. Jeg våknet i vater på Tempuren.

Er madrassen for hard eller for myk, overbelastes kroppen, og kroppen sende rut signaler opp til hjernen med beskjed om å skifte stilling. Så skifter man stilling, men overbelaster en ny del av kroppen. Og så har man det gående. Hjernen sender ut signaler hele tiden mens kroppen jobber, og så våkner man da opp med smerter i ryggen-hodet-skuldrene-nakke (ja, hodeputa er minst like viktig som alt annet), og man føler for å sove i minst tre timer til...
Hodeputa er også viktig, da en for høy pute knekker til i nakken hvis man ligger på siden. En for lav pute, gir for liten støtte til hals/nakke. Dårlige puter kan gi både hodepiner og kink.

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:04.