Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Madrassen er for myk ...

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-08, 20:51   #1
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Madrassen er for myk ...

For noen år siden kjøpte jeg ny rammemadrass og helt hjernedød og ubevisst valgte jeg medium hardhet. Jeg skulle valgt hard madrass i stedet. Ryggen min trives mye bedre på fast underlag.

Finnes det noen "nødløsninger" slik at jeg slipper å kjøpe helt ny madrass?

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 21:06   #2
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Madrassen er for myk...

Du kan jo legge en sponplate under lakenet?

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 21:10   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madrassen er for myk...

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Du kan jo legge en sponplate under lakenet?

Må satte jeg teen i halsen!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 21:12   #4
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Madrassen er for myk...

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 21:32   #5
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Madrassen er for myk...

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Du kan jo legge en sponplate under lakenet?

Hvorfor tenkte jeg ikke på det!?



__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 21:43   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madrassen er for myk...

Det går ofte an å bytte ut innmaten. :erfaren: Vi kjøpte ny Jensen kontinentalmadrass for noen år siden, etter at jeg hadde hatt kvaler i lange tider. Jeg syntes det var så skummelt med dyr, ny seng og var sikker på at jeg kom til å angre. Etter mye om og men valgte jeg hard madrass på min side (vi har dobbeltmadrass med rom for ulik hardhetsgrad). Allerede den første morgenen kikket mannen inn i et søvnløst, nærmest tårevått ansikt. Jeg syntes selvfølgelig madrassen var for hard. Vi kontaktet leverandøren, og fikk bestilt et medium fjærinnlegg i stedet. Jeg mener det kostet et par tusen, så direkte billig var det jo ikke, men hele senga kostet rundt 10 000.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 22:12   #7
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madrassen er for myk...

Vi har med en hard og en myk side, slik at vi kan velge, det er ikke en slik funksjon på den?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 00:25   #8
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Madrassen er for myk...

Sponplate..

Hjelper det kanskje med en hardere overmadrass?
Jeg har en medium svanemadrass og en ikea overmadrass(husker ikke hvilken) men det ble hardere.

Nesten for hardt..

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 00:26   #9
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Madrassen er for myk...

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Vi har med en hard og en myk side, slik at vi kan velge, det er ikke en slik funksjon på den?

Ja, det er det på min også.
Ikke myk da, men medium.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 10:50   #10
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Madrassen er for myk...

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Vi har med en hard og en myk side, slik at vi kan velge, det er ikke en slik funksjon på den?

Nei, dessverre....

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det går ofte an å bytte ut innmaten. :erfaren: Vi kjøpte ny Jensen kontinentalmadrass for noen år siden, etter at jeg hadde hatt kvaler i lange tider. Jeg syntes det var så skummelt med dyr, ny seng og var sikker på at jeg kom til å angre. Etter mye om og men valgte jeg hard madrass på min side (vi har dobbeltmadrass med rom for ulik hardhetsgrad). Allerede den første morgenen kikket mannen inn i et søvnløst, nærmest tårevått ansikt. Jeg syntes selvfølgelig madrassen var for hard. Vi kontaktet leverandøren, og fikk bestilt et medium fjærinnlegg i stedet. Jeg mener det kostet et par tusen, så direkte billig var det jo ikke, men hele senga kostet rundt 10 000.

Hadde håpet å komme billigere ut enn et par lapper, men må man så må man. Vi har enkel madrass med dobbel overmadrass, så det kan jo hende jeg like gjerne ender opp med en helt ny og hardere madrass...

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

Hjelper det kanskje med en hardere overmadrass?
Jeg har en medium svanemadrass og en ikea overmadrass(husker ikke hvilken) men det ble hardere. Nesten for hardt..

Godt tips til neste IKEA-tur - takk!

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 01:42   #11
Heidi
Vaffel
 
Heidi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Sv: Madrassen er for myk ...

Gå i butikken og få hjelp til å velge ut hvilken madrass som passer din kropp. Det er første bud. Og hvis du har råd, så legg i litt ekstra i en god madrass, det er alfa omega for en god natts søvn, og derav god helse.
Synes du at det er litt dyrt, selg den du har på finn, og legg i allikevel litt ekstra i den madrassen som passer for deg. Går du for et kjent merke, er det alltid ti-femten-tjue års garantier ute og går. Hva er vel ti tusen fordelt på tjue år, mot tre tusen annenhvert år?

Alle burde investere mest i senga si. Det er mitt bud.

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 07:43   #12
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madrassen er for myk ...

Jeg ønsker meg Tempur-madrass.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 08:02   #13
Heidi
Vaffel
 
Heidi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Sv: Madrassen er for myk ...

Tempur blir jo steinhard når det er kaldt i rommet.

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 08:03   #14
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madrassen er for myk ...

Opprinnelig lagt inn av Heidi, her.

Tempur blir jo steinhard når det er kaldt i rommet.

Gjør den!?
Oi, takk for tips, jeg har nemlig aldri hørt annet enn bra om den, så det er veldig greit å få høre om ulempene også - før jeg svir av masse penger på den.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 08:18   #15
Heidi
Vaffel
 
Heidi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Sv: Madrassen er for myk ...

Kan hende at de har klart å knekke temperaturkoden siden jeg lå på en sist, men jeg har ikke hørt noe om det. Vi fikk tempur av mamma, som hadde prøvd den ut i to måneder. Den endte sine dager i en container.

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 12:53   #16
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Madrassen er for myk ...

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Gjør den!?
Oi, takk for tips, jeg har nemlig aldri hørt annet enn bra om den, så det er veldig greit å få høre om ulempene også - før jeg svir av masse penger på den.

Den blir hardere, ikke veldig hard. Men så fort du legger deg på den igjen så former den seg etter kroppen og er god og passe myk/hard igjen.
Sånn blir putene også.
Jeg elsker tempurputene og overmadrassen over alt, det er det beste.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 13:12   #17
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Madrassen er for myk ...

Opprinnelig lagt inn av Heidi, her.

Tempur blir jo steinhard når det er kaldt i rommet.

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Gjør den!?
Oi, takk for tips, jeg har nemlig aldri hørt annet enn bra om den, så det er veldig greit å få høre om ulempene også - før jeg svir av masse penger på den.

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Den blir hardere, ikke veldig hard. Men så fort du legger deg på den igjen så former den seg etter kroppen og er god og passe myk/hard igjen.
Sånn blir putene også.
Jeg elsker tempurputene og overmadrassen over alt, det er det beste.

Det stemmer det som Aminta sier. Jeg er veldig glad i tempurmadrasser, og vurderer sterkt å investere i det.
Noen kan kanskje synes det er litt kaldt på vinteren siden madrassen på en måte stjeler varme fra kroppen for å myke opp madrassen. Selv syns jeg ikke det var noe problem, og jeg er en skikkelig frysepinne.
Jeg har også hørt at man får ha madrassen på hjemlån en uke, før man bestemmer seg for om man skal ha den. Var iallefall det ergoterapeuten på revmatologisk avd på Haukeland sa til meg, men det er mulig det kun gjelder om man bestiller madrass gjennom de.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 13:17   #18
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Madrassen er for myk ...

Hvor mye koster en tempurmadrass da?

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 13:18   #19
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Madrassen er for myk ...

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Noen kan kanskje synes det er litt kaldt på vinteren siden madrassen på en måte stjeler varme fra kroppen for å myke opp madrassen. Selv syns jeg ikke det var noe problem, og jeg er en skikkelig frysepinne.

Jeg er også skikkelig frysepinn, men synes ikke det er noe problem, aldri tenkt over det engang faktisk.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 13:54   #20
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madrassen er for myk ...

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

For noen år siden kjøpte jeg ny rammemadrass og helt hjernedød og ubevisst valgte jeg medium hardhet. Jeg skulle valgt hard madrass i stedet. Ryggen min trives mye bedre på fast underlag.

Finnes det noen "nødløsninger" slik at jeg slipper å kjøpe helt ny madrass?

Må forresten bare legge til at det kanskje kan være lurt å vente med madrasskjøp til svangerskapet er over, leliane? Jeg merker i alle fall at jeg skulle hatt en mye hardere madrass nå med stor mage og vond rygg enn jeg ville valgt ellers. Bare en tanke.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no