Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye alkohol drikker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mye alkohol drikker du i året?
Jeg drikker inntil 1 L alkohol (tilsvarer 1 0,25 L flaske vin annenhver uke) 28 25,69%
Jeg drikker inntil 2 L alkohol (tilsvarer 1 0,25 L flaske vin hver uke) 16 14,68%
Jeg drikker inntil 3 L alkohol (tilsvarer 1 halvflaske vin hver uke) 8 7,34%
Jeg drikker inntil 4 L alkohol (tilsvarer 2/3 flaske vin hver uke) 8 7,34%
Jeg drikker inntil 5 L alkohol (tilsvarer snaut 1 flaske vin hver uke) 8 7,34%
Jeg drikker inntil 6 L alkohol (tilsvarer drøyt 1 flaske vin hver uke) 11 10,09%
Jeg drikker inntil 7 L alkohol (tilsvarer 1 + 0,25 L flaske vin hver uke) 1 0,92%
Jeg drikker inntil 8 L alkohol (tilsvarer snaut 1 1/2 flaske vin hver uke) 4 3,67%
Jeg drikker inntil 9 L alkohol (tilsvarer drøyt 1 1/2 flaske vin hver uke) 0 0%
Jeg drikker inntil 10 L alkohol (tilsvarer snaut 2 flasker vin hver uke) 1 0,92%
Jeg drikker mer enn 10 L alkohol 1 0,92%
Jeg drikker ikke alkohol 23 21,10%
Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-08, 22:25   #21
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg drikker enten null eller masse. Drikker aldri hjemme/sammen med barna, men tar'n skikkelig ut når jeg er ansvarsløs ute på byen/fest.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 22:27   #22
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg vet ikke, jeg har ikke så mange faste rutiner på det. Det kan variere veldig, kan godt gå en måned uten at jeg drikker alkohol i det hele tatt, og så kan jeg drikke et glass vin eller to flere ganger i uka en stund. Så jeg klarer egentlig ikke plassere meg på noen av alternativene. Jeg vet ihvertfall at jeg er godt innafor det trygge og ufarlige.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 22:38   #23
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg drikker ikke alkohol.
Prøvde for seint og er for kresen.

Gammel 19-07-08, 22:40   #24
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg drikker meg skikkelig full en gang hvert jubelår (1999, 2005, og hvem vet når neste gang blir?). Jeg vil tro det går omtrent 3 liter eplecider på en sånn kveld, kanskje 5. I tillegg det drikker jeg ca tre halvlitere med eplecider i året, kanskje fire. Det var vel det.

Hvilken gruppe vil du da plassere meg i?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 23:13   #25
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg svarte ca. 2/3 flaske vin per uke. Da tar jeg utgangspunkt i at jeg ikke er gravid eller ammer en svært liten baby.

Det høres ca riktig ut for meg også.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 23:28   #26
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Drikker svært lite. Et glass rødvin i ny og ne... og kansje 2-3 ganger i året nok til å bli beruset... Har stor respekt for alkohol....

TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 23:29   #27
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg drikker så sjeldent at ingen av alternativene passer på meg.
I år har jeg drukket 2 ganger tror jeg. Den ene gang drakk jeg 1 drink og den andre gangen 2 pæreciderbokser.

Gammel 19-07-08, 23:38   #28
Nebbia
Passiv

Standard

Jeg synes svarene så langt bekrefter mine mistanker. Blant noenlunde likesinnede er mitt konsum på inntil 6 L i året ganske høyt. At gjennomsnittet, jeg gjentar -gjennomsnittet - ligger enda en halvliter høyere, er hinsides min fatteevne.

Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 00:15   #29
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Jepp. Som Nebbia påpeker; mange må drikke veldig mye; jeg ligger vel også rundt gjennomsnittet, men selv om man tar høyde for underrapportering av eget alkoholkonsum ligger jo de fleste her svært langt under.

Ben "skål" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 00:20   #30
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker ikke så ofte som jeg skulle ønske.
Jeg vil anta at jeg haver på en 2-3 l alkohol i løpet av året.
Jeg har en veldig ujevn drikkerytme, om man kan kalle det det.

Gammel 20-07-08, 00:42   #31
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker så lite at nyttårsforsettet for annet år på rad er å drikke mer.
Men jeg klarer det ikke.
Drikker kanskje to-tre ganger pr år og sjelden i mengder.

Gammel 20-07-08, 00:48   #32
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke mye. I snitt cirka en drøy flaske vin pr måned, vil jeg tro.
Men jeg hadde også noen år der alkoholinntaket var høyt. På videregående drakk jeg (forholdvis mye) både fredager og lørdager. Da jeg begynte å studerte måtte vi jo benytte oss av billig 3B-øl på mandager og vinkveld på tirsdager. Og full rulle på fredager og lørdager, så klart.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 00:50   #33
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen om vil regne om til øl for meg? Jeg drikker ikke så mye som enkelte her inne liker å tro. Under dette (helt ville) gjennomsnittet som Nebbia refererer til, i hvertfall.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 00:55   #34
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har hittil i år drukket 1/2 l øl, så jeg fant ikke ut hvor jeg skulle putte svaret mitt hen.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 01:09   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går litt opp og ned, men vil si at det ligger på litt under en flaske vin i uka. Jeg pleier å dele en vin med mannen på fredager, og tar innimellom et glass sånn ellers også.

For tiden er det mindre enn det, men nå ammer jeg.

Jeg drikker ikke sprit, så det skal jo en del til for å få de store mengdene med ren alkohol.

Gammel 20-07-08, 01:24   #36
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Ikke gravid/ammende så drikker jeg nok 3/4 flaske vin i uken, i gjennomsnitt. Noen uker mer og andre mindre. Nå er jeg temmelig tørrlagt og har vært det siden september i fjor.

Gammel 20-07-08, 01:26   #37
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Jeg synes svarene så langt bekrefter mine mistanker. Blant noenlunde likesinnede er mitt konsum på inntil 6 L i året ganske høyt. At gjennomsnittet, jeg gjentar -gjennomsnittet - ligger enda en halvliter høyere, er hinsides min fatteevne.

I dette tilfelle er jo dine likesinnede gravide, ammende og/eller småbarnsforeldre. Jeg for min del kjenner godt to glass rødvin. Men da jeg var mellom 16 og 19 var jeg nok av de som trakk forbruket godt opp. Det var i alle fall ett av de årene hvor jeg drakk hver lørdag og søndag - og med drakk mener jeg selvfølgelig ikke at jeg tok meg ett glass rødvin.

Jeg vil tro ut fra den statistikken du linker til at det vi ser er resultatet av et mer kontinentalt drikkemønster i tillegg til at det viser at vi har god råd. Lite drikking under krigen (1940-45) , etter børskrakket (1930) og i forbundstiden (? 1920. Der er jeg på tynn is) ser det ut som av statistikken du linker til.

I tillegg vil jeg tro at vi drikker mer enn tallene viser. Jeg vet ikke, men jeg gjetter på at dette er statistikk som er basert på solgte varer, i og med at vi har statlig omsetning på alkohol burde det være en grei måte å innhente data på. Hvis det jeg tror stemmer så er ikke rødsprit, smuglersprit, hjemmebrent eller alkohol kjøpt i utlandet medregnet. (Men det kan godt hende jeg er helt på jordet her.)

Gammel 20-07-08, 02:33   #38
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg vet ikke, jeg har ikke så mange faste rutiner på det. Det kan variere veldig, kan godt gå en måned uten at jeg drikker alkohol i det hele tatt, og så kan jeg drikke et glass vin eller to flere ganger i uka en stund. Så jeg klarer egentlig ikke plassere meg på noen av alternativene. Jeg vet ihvertfall at jeg er godt innafor det trygge og ufarlige.

Som jeg skulle sagt det selv.

Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 02:40   #39
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg stemte det første alternativet da det var minst. Jeg drikker mye mindre enn det men jeg er ikke avholds. Jeg drikker alkohol 2-3 ganger i løpet av et år. Jeg bryr meg mindre om alkohol. Jeg tar heller et glass pepsi max.

Gammel 20-07-08, 02:42   #40
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Jeg drikker jo ikke nå da, så svarte ut i fra hva jeg gjør når ikke jeg er gravid

Jeg drikker kanskje seks øl de gangene jeg drikker, men så drikker jeg ikke en gang i mnd engang. Så svarte det minste

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:07.