Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye alkohol drikker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mye alkohol drikker du i året?
Jeg drikker inntil 1 L alkohol (tilsvarer 1 0,25 L flaske vin annenhver uke) 28 25,69%
Jeg drikker inntil 2 L alkohol (tilsvarer 1 0,25 L flaske vin hver uke) 16 14,68%
Jeg drikker inntil 3 L alkohol (tilsvarer 1 halvflaske vin hver uke) 8 7,34%
Jeg drikker inntil 4 L alkohol (tilsvarer 2/3 flaske vin hver uke) 8 7,34%
Jeg drikker inntil 5 L alkohol (tilsvarer snaut 1 flaske vin hver uke) 8 7,34%
Jeg drikker inntil 6 L alkohol (tilsvarer drøyt 1 flaske vin hver uke) 11 10,09%
Jeg drikker inntil 7 L alkohol (tilsvarer 1 + 0,25 L flaske vin hver uke) 1 0,92%
Jeg drikker inntil 8 L alkohol (tilsvarer snaut 1 1/2 flaske vin hver uke) 4 3,67%
Jeg drikker inntil 9 L alkohol (tilsvarer drøyt 1 1/2 flaske vin hver uke) 0 0%
Jeg drikker inntil 10 L alkohol (tilsvarer snaut 2 flasker vin hver uke) 1 0,92%
Jeg drikker mer enn 10 L alkohol 1 0,92%
Jeg drikker ikke alkohol 23 21,10%
Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-08, 20:58   #1
Nebbia
Passiv

Standard

Statistisk sentralbyrå publiserte for én måned siden tall som viser at det gjennomsnittlige alkoholforbruket i fjor var 6,6 L ren alkohol. Ikke siden slutten av 1800-tallet har forbruket vært så høyt. Det har faktisk vært en økning på 2 L på de siste 15 år, og 1 L økning bare på de siste 6!

For å gjøre antall liter alkohol litt mer forstålig, har jeg konvertert til flasker vin. 14% alkohol * 0,75 L * 52 uker = 5,5 L alkohol. Med andre ord, 1 flaske vin i uken i ett år (evnt. dele to flasker i uken med sin bedre halvdel) gir 5,5 L. Jeg tar meg selv noen ganger i å tenke at jeg drikker for mye alkohol, men jeg ligger faktisk noe under gjennomsnittet. :sjokk: Med tanke på hvor mange som er avholds eller drikker lite, må det være en del som får i seg mye alkohol. Finnes noen av dem her?

De som sverger til øl, får gjøre utregningen selv. :D

Poll kommer

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.