Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du god på matlaging

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-08, 09:32   #21
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du god på matlaging

Jeg er ikke så veldig glad i å lage mat, men vil si at jeg er litt over middels flink. Ingen superkokk, men helt ok.
Mine hovedproblemer i forhold til matlaging er for det første at mann og barn kun liker pannekaker, pizza, pasta og pølser (av enkleste varianter). I tillegg liker mannen tradisjonell søndagsmiddag som jeg hater å tilberede. For det første blir jeg ekstremt stresset av å lage mat til mange, blir både svett og nervøs med tanken på om det blir pent nok, godt nok, varmt nok etc.

Gammel 22-07-08, 09:39   #22
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Tja jeg kan da lage mat hvertfall.

Gammel 22-07-08, 09:48   #23
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Min generelle opplevelse er at det er flere som hevder å være dårlige kokker, enn de som hevder å være gode. Mange av de som hevder å være dårlige ER egentlig ikke dårlige, de driver bare med noe sånn sjenanse-greier. Skal ikke skryte av seg selv, liksom, bedre å forteller hvor dårlig man er og så la alle andre skryte en opp i skyene og fortelle hvor flink man er.

Hva? Kaller du meg en god kokk!?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 09:49   #24
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg er litt usikker på hvor høyt man har lagt middels-lista, og tror foreløpig at jeg skal plassere meg omtrent der. Dvs jeg lager passe sunn og god middag til familien hver dag, bruker lite hel-og halvfabrikata og tenker litt økonomisk samtidig. Det er jo et godt utgangspunkt. Når det gjelder festmiddager til mange, har jeg nok en god del igjen å lære, og får noia av alle logistikkravene det medfører.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 10:00   #25
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Liker å lage mat og er vel passe flink.

Gammel 22-07-08, 10:09   #26
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja noen havner vel i kategorien for falsk sjenanse også.
Man har sikkert ulike preferanser også for hva som er god mat osv. Jeg for min del blir sjeldent imponert over Toro gryteretter servert som selskapsmat, mens andre kanskje synes det er helt supert.
Videre vil det ikke falle meg inn å begynne med feks Tapas, altfor mange ingredienser, og altfor mye oppvask og "pirk" til at det ligger for meg. Så alle dere som pirket og diller med maten, dere faller i gourmetklassen for min del.

Gammel 22-07-08, 10:24   #27
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Tror jeg er ganske god på matlaging.
Har en mor som lager veldig god mat ,og har i årenes løp lært en del av henne.
Mannen min er søt og sier jeg er verdens beste på diverse retter, rett etter mamman min da Han er veldig begeistret for sin svigermors mat.

Tror mye ligger i det å prøve!

Gammel 22-07-08, 10:36   #28
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg syns det er morsomt å lage mat, og godt blir det også. Men kaker og gjærbakst, der suger jeg. Det er rett og slett kjedeligt.

Gammel 22-07-08, 11:20   #29
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil kalle meg for øvre middels.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 11:22   #30
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1274
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg suger kraftig på matlaging, og har fått det, ikke bare antydet, men sagt veldig rett til meg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 11:26   #31
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker å lage til selskaper og jo flere gjester jo bedre. Men da er det ikke bare maten/drikken som er viktig men også bordekkingen. Jeg får ofte spm om å hjelpe til i ulike sammenheng så det er vel et tegn om at maten min er bra. Hva baking angår så er jeg ikke fullt så glad i det men tror nok resutatet er helt ok.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 11:34   #32
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ingen god kokk. Jeg må følge oppskrifter, og har ingen evne til å se hva som passer sammen, jeg har lite teoretisk kunnskap om matlaging osv.

Så jeg skjønner ingenting når folk sier "lag vanlig jevning", "bruk en dæsj av x eller y" eller "bruk egnet krydder". Og jeg kan ikke forholde meg til oppskrifter når folk skriver "ja, så lager du bare en gryte av oksekjøtt, gulrøtter og poteter". Det holder ikke for meg.

Men får jeg en oppskrift å forholde meg til, så går det greit. Det er ikke sånn at jeg svir maten eller ender opp med blå suppe à la Bridget Jones, men jeg må slippe å tenke for mye sjæl.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 11:41   #33
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Jeg elsker å lage til selskaper og jo flere gjester jo bedre. Men da er det ikke bare maten/drikken som er viktig men også bordekkingen. Jeg får ofte spm om å hjelpe til i ulike sammenheng så det er vel et tegn om at maten min er bra. Hva baking angår så er jeg ikke fullt så glad i det men tror nok resutatet er helt ok.

Ser du, dette kvalifiserer til plassering helt opp i det øvre sjiktet for min del. Bordekking også.., sånt er ikke min sterke side for å si det sånn. Da kommer man inn på detaljene, detaljene som skiller klinten fra hveten. Jeg kan også lage helt grei mat, og jeg steller gjerne i stand til fest, men det blir nok av en enklere sort

Ellers er jeg helt på linje med at baking er mye morsommere.

Gammel 22-07-08, 11:42   #34
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1274
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah. Jeg kan dekke bord.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 11:43   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da kan du komme og dekke hos oss, jeg suger på borddekking. Godt jeg har en mamma som har litt peiling.

Gammel 22-07-08, 11:43   #36
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Er du god på matlaging

Jeg er ikke sånn fryktelig begeistret for å lage mat, men jeg kan det så absolutt. Jeg var den eneste i familien som laget mat over 8 år bla. og har lært mye av mormor. Får skryt for maten og blir bedt om å lage titt og ofte. Det gjelder kaker og annet bakverk også, og jeg liker å bake.
Men siden jeg ikke er så glad i å lage mat, så er det mannen som lager mest mat her i huset, og han er også flink. Men han er dog ikke så flink til å prøve nye oppskrifter foreks., så det må jeg gjøre.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 11:45   #37
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hos oss er det mannen som tar seg av middagslagingen både til hverdags og fest - jeg står for borddekking og baking. Hos meg skorter det på både interesse og kreativitet dessverre - men jeg er glad i god mat da.

Gammel 22-07-08, 11:46   #38
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg liker å lage mat, og er ganske flink. Ikke noe eksepsjonelt, og jeg vet ikke hvor nivået middels ligger, men jeg får mye skryt for maten. Mange ber meg om oppskrifter også. Og jeg er flink til å prøve nye ting, og interessert i å forbedre meg. Så kanskje jeg er litt over?
Når det gjelder baking vil jeg påstå jeg kan få til det meste.

Her finner du nok meg også. Vi kan også begge slumpe på ting som vafler, lapper etc. og få godt resultat. Ikke sant, Maximillia?

Gammel 22-07-08, 11:50   #39
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er veldig glad i å lage mat. Har etterhvert utviklet noen retter som bruker å slå godt an. (Lasagne, pizza, pasta med bacon/sopp/fløte-saus osv) Og i følge Iset så er jeg veldig god på steker, komler og pinnekjøtt.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 11:51   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God er bare fornavnet. Men nå har jeg laget slike tradisjonelle retter i det siste jeg også, og må si at jeg er ganske flink selv. Inviterte jo hele svigersgjengen på full komlemiddag forleden, og alle skrøt voldsomt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.