Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg trekker tilbake det jeg sa

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-08, 14:43   #21
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trekker tilbake det jeg sa

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Det sies at hvite bomullstrøyer kun har faktor 5, og det er jo ikke nok.

Klær gir nok god nok solbeskyttelse for de fleste, dette er klippet fra din side, men de refererer i alle fall til kreftforeningen.

Klær gir en god solbeskyttelse, og dersom du legger igjen nettingstrømpene og chiffonblusene hjemme og heller bruker litt tettere vevde tekstiler, gir disse en bedre solbeskyttelse enn solkrem. Klær er et godt alternativ til solkrem for voksne såvel som for små barn. Husk også at fargen på tøyet bestemmer solfaktoren i klærne. Mørkt tøy gir bedre beskyttelse enn lyse klær. Ifølge Kreftforeningen har en hvit t-skjorte en beskyttelse som tilsvarer en UV-indeks på mellom 5 og 8. En rosa, tynn bomullsskjorte har en beskyttelsesfaktor på 25, gul bomull på 30 og rød på over 50. Du kan få spesialklær med solfaktor 50, dette er spesielt mye brukt på barn, men du kan også få slike klær for voksne.

Gammel 25-07-08, 14:53   #22
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du sier noe. Det er litt å holde på med om sommeren også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 14:55   #23
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Sol og sommer er deilig, spiller ingen rolle hvor mye vi må smøre og skifte..

Gammel 25-07-08, 14:59   #24
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Enkel løsning:
Da blir man med meg på ferie vest i havet. 12 grader, frisk bris og overskyet, med fare for tåke morgen og kveld.

Trenger ikke mange lag med klær, det holder med strømpebukse, trøye og regnklær. Ingen som helst behov for solkrem. Garantert!

Og isflekker kan enkelt spyles av regnklærne

Her er det full sol i dag, så du skulle nok vært hjemme du gajamor.

Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 15:05   #25
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er minsten nude til vi skal ut og treffe andre mennesker, eldste står ikke opp før, damen har godt sovehjerte når det er ferie.

Og de lutes og legges til kvelds.

Enda gleder jeg meg til høsten, vinteren og våren, før vi er tilbake til sommeren.

Gammel 26-07-08, 21:52   #26
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Eventuelt- flytt til nordnorge

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 21:53   #27
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MillyMollyMandy, her.

Eventuelt- flytt til nordnorge

Aldri.

Gammel 26-07-08, 22:12   #28
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Hva med å spise frokost ute i bare bleie/truse og så ta morgendusjen etterpå? : praktisk:

De solkremene vi bruker (som har fysisk filter) holder så godt at vi bare trenger å smøre en eller maks to ganger pr dag. Selv med 2 uker i Hellas og 2 dager på seilbåt i Oslofjorden har ikke mine unger vært solbrent en eneste gang .

Gammel 31-07-08, 00:48   #29
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Her er det full sol i dag, så du skulle nok vært hjemme du gajamor.

Det er nettopp derfor jeg er utrolig glad for at jeg ikke var hjemme Det var et pes å komme hjem til kokvarmt hus, fikk lyst til å reise tilbake igjen

Vest i havet var det faktisk nesten 20 grader en dag. Men det varte heldigvis bare noen timer før tåka kom igjen.

Gammel 31-07-08, 00:51   #30
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er da så enkelt om sommeren!
Man drar på hytten i fineværet, og der oppe trenger man knapt et plagg på seg.
Poden har vært iført kun solkrem, og mor har hatt på bikini.

Det er utrolig digg å ha en hytte langt fra hyttegrend helvete.

Gammel 31-07-08, 01:38   #31
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Om kvelden kvalifiserer både shorts og t-skjorte og til dels hele ungen til "biohazard". Klærne kastes i kurven for skremmende klesvask, ungene spyles og skrubbes til vi er sikre på at det er VÅRE unger vi har tatt hjem. Og i morgen er en ny dag!

Har du vært hjemme hos oss og spionert? Beskrivelsen høres kjent ut, og det er lenge siden jeg har gitt opp at folk skal få se jentungen rein. Iblant hender jeg mumler noe om at hun var rein i morges, men på den andre siden: Who cares?

Solkremsmøring er for øvrig noe dritt. Vesla har i løpet av sommeren gått fra å elske å bli smurt inn til å bli en hysterisk slimål hver gang solkremen kommer fram. Ugh.

Men heller sommer enn vinter. Uten tvil av noe slag.

Gammel 31-07-08, 10:08   #32
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Har du vært hjemme hos oss og spionert? Beskrivelsen høres kjent ut, og det er lenge siden jeg har gitt opp at folk skal få se jentungen rein. Iblant hender jeg mumler noe om at hun var rein i morges, men på den andre siden: Who cares?

Solkremsmøring er for øvrig noe dritt. Vesla har i løpet av sommeren gått fra å elske å bli smurt inn til å bli en hysterisk slimål hver gang solkremen kommer fram. Ugh.

Men heller sommer enn vinter. Uten tvil av noe slag.

Jepp. Jeg har spionert!

Solkrem er et kapittel for seg, og jeg må vel si at vi har redusert en del på smøringen med årene. Begge barna har tendenser til diverse eksem, som blir bedre av sol, og verre av solkrem. Så nå er vi nøye på våren når de første solstrålene treffer vinterblek hud, men utover sommeren... jo, når vi drar på stranda smører vi. Men ikke alltid ellers.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 10:21   #33
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet!!
Jeg drasser rund på en svær sekk med klær hvor enn vi ferdes. Med en gulpebaby + 3 årig isspiser så blir det en del skift.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 10:23   #34
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jepp. Jeg har spionert!

Solkrem er et kapittel for seg, og jeg må vel si at vi har redusert en del på smøringen med årene. Begge barna har tendenser til diverse eksem, som blir bedre av sol, og verre av solkrem. Så nå er vi nøye på våren når de første solstrålene treffer vinterblek hud, men utover sommeren... jo, når vi drar på stranda smører vi. Men ikke alltid ellers.

Jeg har blitt skremmende slepphendt med 4-åringen så langt utpå sommeren, han ser ut som en mulatt for tiden. Ikke så rart, så lenge pappaen har stoppes-i-tollen-farge. Jeg er kledelig hvit uansett, seff.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 10:40   #35
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva med å la de gå uten klær?

Sist redigert av Honda : 31-07-08 kl 15:13.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 10:44   #36
Tucec
Nybegynner

Tucec har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sommer er bedre enn vinter. Fint å sitte ute i hagen å smøre småtrollene. På vinteren krabber man rundt på gulvet, ikke like behagelig. Og når de kommer inn igjen, alle de klarne som skal tørkes å legges på plass. Ikke minst alt man må ha med til barnehagen. Nei, sommeren er best

Tucec er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 13:51   #37
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg har blitt skremmende slepphendt med 4-åringen så langt utpå sommeren, han ser ut som en mulatt for tiden. Ikke så rart, så lenge pappaen har stoppes-i-tollen-farge. Jeg er kledelig hvit uansett, seff.

Jeg tenker som så at verken for mye sol, eller for mye solkrem er "optimalt", så jeg forsøker å finne en balanse. Sørger for at de ikke blir brent på våren, og smører på stranda, men å smøre solbrune legger og underarmer langt utpå sommeren, det ser jeg ikke noe poeng i. Kroppen har jo godt av litt sol også.

Ungene mine blir også utrolig fort brune - merkelig, tatt i betraktning foreldrene, som er kledelig vinterbleke hele året.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 14:11   #38
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min eldste har jeg nå problemer med å overbevise folk om er norsk. Det hender jeg lurer selv. Lillebror er velsignet (?) med blondt hår, og har også en hakket lysere hudtone. Selv ser jeg ut som om jeg har tilbrakt sommeren i fryseren ved siden av.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 15:14   #39
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Min eldste har jeg nå problemer med å overbevise folk om er norsk. Det hender jeg lurer selv. Lillebror er velsignet (?) med blondt hår, og har også en hakket lysere hudtone. Selv ser jeg ut som om jeg har tilbrakt sommeren i fryseren ved siden av.

Sånn er det her og.
Bare at turbo er blond. snoopy har litt farge men ikke like mye.
Men mann er bleikere en meg

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:53.