Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rørlegger from hell!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-08, 16:48   #1
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rørlegger from hell!

Ok, da sier han at han skjønner mer av tankegangen amor. Han synes at prisen du fikk for å skifte bereder på 8000,- inkl. arbeider hørtes grei ut selv om det er uten moms (hvis det er snakk om en 300l, det er en del prisforskjell på berederene etter størrelse). Han skulle selvsagt ha oppgitt at prisen var uten mva. Reduksjonsventil koster visst ganske mye, og ville trengtes uansett løsning A eller B. Ble sikkerhetsventilen på berederen skiftet også, den som sto og rant?

Gammel 08-08-08, 16:56   #2
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ok, da sier han at han skjønner mer av tankegangen amor. Han synes at prisen du fikk for å skifte bereder på 8000,- inkl. arbeider hørtes grei ut selv om det er uten moms (hvis det er snakk om en 300l, det er en del prisforskjell på berederene etter størrelse). Han skulle selvsagt ha oppgitt at prisen var uten mva. Reduksjonsventil koster visst ganske mye, og ville trengtes uansett løsning A eller B. Ble sikkerhetsventilen på berederen skiftet også, den som sto og rant?

Reduksjonsventilen er oppgitt til å koste 1.680,-. Jeg finner ingenting i fakturaen som forteller om at sikkerhetsventil er skiftet.

Men jeg lurer på en ting; når jeg snakket om å bytte berederen så burde vel rørleggeren ha fortalt meg at reduksjonsventilen ville komme i tillegg? Når han oppgir en total pris på 8.000,-? Jeg kan da ikke gjette meg til at den prisen er uten ditt og uten datt?

Men uansett; poenget er jo at løsningen skulle være billigere enn å bytte ut berederen og at det skulle være holdbart. Det er ikke det jeg har fått

Gammel 10-08-08, 16:59   #3
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Så bedriten rørlegger!

Du kommer nok uansett til å "vinne" i denne situasjonen. Kjempetøff mail.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 17:05   #4
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Kjempebra skrevet, syns jeg. Jeg er spent på svaret hans på denne.

Gammel 10-08-08, 17:13   #5
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Utrolig bra, amor! Gleder meg til å høre hans tilbakemelding.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 17:06   #6
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal spørre litt mer ang. det med reduksjonsventilen når min kjære er tilgjengelig igjen amor.

Gammel 08-08-08, 17:21   #7
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Den prisen hørtes jo helt vill ut. Vi betalte snaut 14.000 da vi byttet vår varmvannsbereder (200l). Da ble den i tillegg flyttet fra opprinnelig plass til en plass på andre siden av veggen (ekstra rør etc), han monterte helt nytt røropplegg under vasken på kjøkkenet samt armatur og i tillegg skiftet han utekrana vær som var ødelagt.

En muntlig avtale er like bindene som en skriftlig, men dessverre litt vanskeligere å bevise.

Stå på!

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 17:24   #8
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å kjære deg, dette trengte du ikke nå! Du må selvfølgelig spørre hva dette er for noe, siden dette skulle være det rimeligere alternativet!

Gammel 09-08-08, 15:38   #9
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg sendte mail i går og har fått svar.

Noen som har kjenneskaper til rørleggerbransjen her og kan gi meg tilbakemelding på det rørleggeren her skriver?

Ny VVB koster kr7000.-, ny ekspansjonskar koster kr3500.- ogreduksjonsventilKoster kr3200. Alt dette vil være ferdig montert.Denne jobben ville kommet på underkant av kr14000.-. En ny VVB bereder 200 liter tar vi i butikken kr3750.-Hvis vi trekker av kr3750.- minus trippelventil på kr1150.-Vil dette bli kr2600.- Han oppga jo til meg en helt annen pris muntlig, så han snakker seg vekk nå. Tilbyr meg å redusere sin regning på følgende måte; Forslag du trekker kr2600.- av regningen som du har fått av oss.Det vil bli kr9224.50 å betale. MEN jeg gir meg ikke så lett

Gammel 09-08-08, 18:28   #10
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Jeg sendte mail i går og har fått svar.

Noen som har kjenneskaper til rørleggerbransjen her og kan gi meg tilbakemelding på det rørleggeren her skriver?

Ny VVB koster kr7000.-, ny ekspansjonskar koster kr3500.- ogreduksjonsventilKoster kr3200. Alt dette vil være ferdig montert.Denne jobben ville kommet på underkant av kr14000.-. En ny VVB bereder 200 liter tar vi i butikken kr3750.-Hvis vi trekker av kr3750.- minus trippelventil på kr1150.-Vil dette bli kr2600.- Han oppga jo til meg en helt annen pris muntlig, så han snakker seg vekk nå. Tilbyr meg å redusere sin regning på følgende måte; Forslag du trekker kr2600.- av regningen som du har fått av oss.Det vil bli kr9224.50 å betale. MEN jeg gir meg ikke så lett

Dette er jo bare rør? Først skriver han at ny VVB koster 7000, og så plutselig 3750??

Tror muligens det han prøver å si er følgende:
"Hvis du skulle hatt ny VVB (7000), nytt ekspansjonskar (3500) og reduksjonsventil (3200), ville det kostet deg i underkant av 14000."

Så langt så vel. Det var jo ikke dett du fikk!

Så mener han at du skal trekke fra 3750 (som plutselig er prisen på en ny VVB) av prisen på den varen du ikke har fått, minus 1150 (for en trippelventil du kanskje har fått???).

Dermed ender han opp med en regning basert på at han hadde en utgangspris på 14.000 og så bare trekker fra prisen for de delene han ikke brukte. Og med to ulike priser på samme vare, er det jo lett å tjene penger?

:var rørlegger man skulle blitt:

Du har ikke fått noen ordentlig regning fra ham? Der han lister opp det du faktisk skal betale for, istedenfor alt du ikke trenger å betale for?

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 12:39   #11
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Standard

Ja....da kom svaret....

Dette her syntes jeg er på kanten av hva vi gidder å holde på med.Det er riktig at det var noen priser som ble nevnt muntlig.Var prisene inkl montering eller ikke.Vi kom til deg rask på pletten og hjalp deg med et problem.Dette løste vi uten å gi deg noen form for fastpris.Derfor er underbilagene vi har det som bestemmer prisen.Ren times jobb.OK hva vil du skal vi følge??? underbilagene våre eller hva??Vi kan dessverre ikke bruke tid på å skrive brev og holde på med detteher.Vi kommer til å kjøre saken først til forbrukerrådet og senereforliksrådet.Dette vil bare fordyre alt for deg.Forbrukerrådet er også for firmaer.Hvor du har fått disse prisene i fra vet ikke jeg.Som sagt du fikk aldri noen fastpris på denne jobben.Jeg syntes vi har prøvd å håndtere dette så godt som mulig for deg. Vis bakgrunnen til dette er at du har anstrengt økonomi, mener vi at duproduserer dette for å slippe biligere unna.Dersom det er tilfellet syntes vi det er ille.

Gammel 11-08-08, 12:42   #12
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Oi.... Jeg henger meg litt opp i den dårlige formuleringen deres jeg. De fremstår ikke akkurat veldig profesjonellt.

Har du snakket med forbrukerrådet selv Amor?

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 12:42   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Ja....da kom svaret....

Dette her syntes jeg er på kanten av hva vi gidder å holde på med.Det er riktig at det var noen priser som ble nevnt muntlig.Var prisene inkl montering eller ikke.Vi kom til deg rask på pletten og hjalp deg med et problem.Dette løste vi uten å gi deg noen form for fastpris.Derfor er underbilagene vi har det som bestemmer prisen.Ren times jobb.OK hva vil du skal vi følge??? underbilagene våre eller hva??Vi kan dessverre ikke bruke tid på å skrive brev og holde på med detteher.Vi kommer til å kjøre saken først til forbrukerrådet og senereforliksrådet.Dette vil bare fordyre alt for deg.Forbrukerrådet er også for firmaer.Hvor du har fått disse prisene i fra vet ikke jeg.Som sagt du fikk aldri noen fastpris på denne jobben.Jeg syntes vi har prøvd å håndtere dette så godt som mulig for deg. Vis bakgrunnen til dette er at du har anstrengt økonomi, mener vi at duproduserer dette for å slippe biligere unna.Dersom det er tilfellet syntes vi det er ille.

Skriv kortfattet og saklig tilbake, presiser på nytt at du fikk priser muntlig og at det er like bindende som et skriftlig tilbud. Spør hva de forventer at du skal forholde deg, underbilag som du ikke ser før senere? Tror du skal holde deg veldig kortfattet og stå på ditt.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 12:44   #14
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Å fy faen i helvete! Sorry ordbruket altså, men gud bedre!

Du MÅ ikke gi deg, hold ut. Vi er en gjeng med "haner og høns" som støtter deg i ryggen.

Gammel 09-08-08, 16:39   #15
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du fått ny varmtvannsbereder?

Gammel 09-08-08, 18:26   #16
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Mange (spesielt håndverkere) unnlater å oppgi MVA i et pristilbud.

Sist opplevd hos catering-selskapet(!) vi brukte til min mors jubileum som oppga kuvertpris uten mva (uten at det ble sagt, selvfølgelig...). Sleipt som bare det.

Sist vi fikk rørleggerregning, nektet vi å betale, simpelthen fordi vi visste nøyaktig hvor mange arbeidstimer vedkommende hadde brukt og vi ble fakturert for det dobbelte. Vi ble enige etter et halvt år...

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 19:40   #17
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lov om håndverkertjenester begrenser avviket til max 15%, hvis jeg ikke husker helt feil.

Jepp. http://www.lovdata.no/all/hl-19890616-063.html

(Sjekk bl.a. §32.)

Gammel 09-08-08, 22:13   #18
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Lov om håndverkertjenester begrenser avviket til max 15%

Akkurat dette kan bli viktig for deg, amor. Håper du vinner fram med klagen din uten å måtte finregne på kronene, jeg tenker på at rørleggeren legger seg flat og sender en ny og mye hyggeligere regning.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 22:16   #19
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Hjelpe meg! Klag, klag, klag!

Gammel 09-08-08, 22:22   #20
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

DUST!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.