|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?Jeg vil forøvrig ikke ha kontinentalsokkel igjen, men det har jo lite med madrassen å gjøre. Jeg vil ha en seng jeg kan støvsuge under. Kontinentalsenger samler mye drit som man sjelden får tak i. Dessuten var det vanskelig å finne trekk til selve madrassene som ikke er stygge. Vi fant omsider et helt glatt og sandfarget, men det han en tendens til å sitte skjevt på. Jeg driver hele tiden og retter på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Signerer dette, det var grunnen til at vi fjernet sengebunnene og puttet madrassene oppi en sengestamme, mye lettere med rengjøring under og så slapp vi tullet med trekk til bunnene, som samlet støv og satt skeivt.
![]() |
#4 |
Einsam
|
![]() Sv: Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?Vi har en kontinentalseng kjøpt på JYSK for 5 år siden. Ble et hastekjøp ettersom vi ikke fikk plass til den gamle senga på soverommet dit vi flyttet. Aner ikke hva den heter, men den er vanvittig god å ligge i, bedre enn den store vi ga bort (Jensen et-eller-annet). Nå kunne jeg tenkt meg bredere seng igjen, og da tror jeg jeg må lete opp hva den fra JYSK heter. Tror den kostet den nette sum av 4500 kr på tilbud den gangen.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Du får jo kontinentalsenger med bein istedenfor sokkel, da |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Jo flere jo bedre...
![]() Sv: Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?Håper nesten tissinga bare var puffet som skulle til for å kjøpe ny madrass? Eller er det vanlig å kjøpe ny madrass ved slike uhell? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
Det var bare det at overmadrassen vandret heden for fire år siden, og vi lå direkte på madrassen. Hæærlig...med andres tiss trukket laangt inn i madrassen og umulig å få vasket ut..
![]() |
#8 |
Jo flere jo bedre...
Da høres det ut som om en ny madrass var på høy tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?Var det ikke du som ba om sengeråd i en annen tråd Trulte? Jeg husker iallefall at jeg anbefalte vår Svane Zenit-seng for ikke så lenge siden. Vi er som sagt fornøyd, håper dere også blir det. Husk på at det ikke er uvanlig med litt ryggvondt i starten når man går over til ny type madrass.
![]() |
#10 |
:)
Helt korrekt! Vi følte igrunnen ikke så forskjell på zenit og zefir, og jeg ville ha zenit for den var 3000 kr billigere, men de hadde kun zefir på lager. Og jeg var rett og slett ikke i rygghumør til å vente i 3 uker.
![]() |
#11 |
padawan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?Jensen kontinental her og. Vi er veldig fornøyd.
![]() |
#12 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?IKEA 2*90 cm rammemadrasser (noe billige greier) med Tempur overmadrasser (som jeg egentlig ikke liker) hjemme. På hytten har vi 2*80 cm Jensen rammemadrass med den tykkeste overmadrassen. Jeg har bare ligget på den en uke, for den er helt ny, og de første par dagene var jeg helt mørbanket når jeg våknet. Så det stemmer nok det, at det er en overgang til ny madrass. Nå derimot sover jeg utmerket - den er mye bedre enn hjemme!
![]() |
![]() |
#13 |
Vaffel
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?Det er ingenting som heter Jensen kontinental rammemadrasser. Knis. Det er kontinental når det er tre madrasser oppå hverandre, rammemadrass når det er to madrasser (vendbar madrass som ligger oppå ei ramme inni et trekk). Vendbar madrass når det er en enkel en, og overmadrassen er der kun for å absorbere/transportere bort fuktighet fra kroppen. Den gir litt ekstra comfort, men det er den midterste madrassen som er den viktigste av dem alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
inn i dimman
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
'
![]() |
#15 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?Tror vår heter Wonderland Harmony. Har en 150 seng. Ønsker oss 180, men har ikke plass til mer på soverommet..dessverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
kamelkonsument
|
![]() Sv: Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?Vi har Jensen Diplomat kontinentalseng med latex overmadrass og er veldig fornøyde.
![]() |
#17 |
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?Jensen kontinental. Men tror overmadrassen skal få byttes ut snart. Etter neste unge tenker jeg.
![]() |
|
|