Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-08, 20:15   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?

Etter at naboen tissa i sengen vår har vi i dag kjøpt:

Svane Zenit med latex overmadrass. Kostet x antall lapper, men seng er absolutt ikke der jeg sparer på kronene hvis det har noe med velværet å gjøre.

Jeg håper vi har gjort et godt kjøp - i natt blir første natt. Jeg TRENGER god søvn nå etter å ha ligget på hardt underlag i tre døgn.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 20:44   #2
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken seng har dere og er dere fornøyde?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Etter at naboen tissa i sengen vår ...

i alle dager...

Høres ut som en god seng! Viktigst er at man får rett mykhetsgrad. Jeg valgte dessverre for myk madrass og angrer som en hund...

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 20:50   #3
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken seng har dere og er dere fornøyde?

[quote=leliane;1124864] i alle dager...

Ja dette lurer jeg også på...NABOEN har tisset? Da håper jeg han betaler den nye senga. :knegge:

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 21:00   #4
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?

Vi har Ikea rammemadrass, og drømmer om noe sånt som den du har kjøpt. Venter i spenning på oppdatering; om du synes den er verdt pengene.

(Og du må fortelle hele historien om naboen, ja!)

  Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 21:01   #5
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?

Naboen tissa i senga?

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 00:56   #6
Tilden
Leken
 
Tilden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 524
Tilden er litt kulTilden er litt kulTilden er litt kul
Standard

Sv: Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?

Naboen gjorde hva??

Tilden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 01:16   #7
Grey
sangfugl
 
Grey sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Innlegg: 447
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Sv: Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?

Opprinnelig lagt inn av Tilden, her.

Naboen gjorde hva??

Tissa i senga. :Peker:

Er det ikke vanlig, det? :usikker:

__________________
Jeg har gitt ordre om å vekkes når som helst dersom nasjonens sikkerhet er truet, selv om jeg sitter i et møte.
- Ronald Reagan -
Grey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 01:23   #8
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?

Denne håper jeg vi får en forklaring på...

Vi har seng og madrass fra IKEA. Husker ikke type, men vi er veldig fornøyd i hvertfall.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 02:35   #9
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?

Naboen? Atte?

Vi har forøvrig tempurseng. Vi er kjempefornøyde og kommer aldri til å ha annen seng igjen.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 07:25   #10
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?

Jeg gir litt piffen i hvordan senga er, men madrassen betyr mye for meg. Vi har en 11 år gammel IKEA-seng og en 11 år gammel IKEA madrass, men oppå den ligger en fem år gammel tempur overmadrass, og den redder livet mitt. Antagelig livet til opptil flere av menneskene jeg omgir meg med også, ettersom jeg blir skrekkelig grinete når jeg ikke har sovet godt.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 10:07   #11
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?

Sengen var veldig fast og dempet, så jeg tror det er sengen for meg. Men må ha noen flere netter for å bestemme meg. Men for første gang våknet jeg ikke at mannen gikk ut av sengen!

Naboen som tissa i sengen vår var naboen på tre år som akkurat har hatt bleieslutt Han og datteren vår lurte seg forbi meg og skulle leke der inne, selv etter at jeg gjentatte ganger har sagt at det er strengt forbudt. I og med at han kun er tre år, og ikke har hatt de store opptjeningsmulighetene i livet sitt, så lar vi det gå. Vi venter til han har tjent sin første million.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 11:23   #12
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?

Ferske bleiesluttertreåringer er ikke til å spøke med...

Vi har en Jensen Continental-madrass, 180 bred og 210 lang. Vi har ganske myk madrass og liker det begge to. Har hatt den i noen år, og er veldig fornøyd. Vi var litt i tvil om vi skulle kjøpe Jensen eller Tempur, og valgte Jensen fordi vi hadde hørt andre angre på Tempur etter en stund.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 12:04   #13
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?

Vi har ei seng jeg laget da jeg gikk på snekkerlinja i min pure ungdom. Den er 1,50m bred, og det synes jeg er i smaleste laget når x antall barn kommer inn i løpet av natten. Bortsett fra det er jeg rimelig fornøyd med den.

Madrassene er kjøpt for fire år siden, og de er gode å ligge på. Hva de heter har jeg ikke peiling på. Nå når jeg er gravid, har jeg en Tempur overmadrass i tillegg.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 12:10   #14
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Vi har en Jensen Continental-madrass, 180 bred og 210 lang. Vi har ganske myk madrass og liker det begge to. Har hatt den i noen år, og er veldig fornøyd. Vi var litt i tvil om vi skulle kjøpe Jensen eller Tempur, og valgte Jensen fordi vi hadde hørt andre angre på Tempur etter en stund.

Det har vi også. Jeg er kjempefornøyd!

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 12:11   #15
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?

Vi har hatt Sultanmadrasser fra Ikea i 8 år nå, og er storfornøyd. Ganske tjukk overmadrass og madrassene kan snus til enten en myk eller hard side. Det var opprinnelig rammemadrassseng, men vi puttet dem oppi Hopen-seng for to år siden. Bunnene står i kjelleren.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 14:25   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?

Vi har en Wonderland continental. Jeg har medium madrass og mannen har hard, og så har vi en ekstra tykk og fin overmadrass. Vi spyttet en del ekstra i den overmadrassen, og den er verdt hver krone.
Vi har hatt den i vel 4 år nå.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 14:58   #17
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?

Håper nesten tissinga bare var puffet som skulle til for å kjøpe ny madrass? Eller er det vanlig å kjøpe ny madrass ved slike uhell? Jeg ville i hvert fall heller startet med en grundig vask av overmadrass og trekk, og så håpet det ble bra nok.

Vi har også en Jensen kontinental madrass. Jeg har ekstra myk, mannen tror jeg har medium, og så latex overmadrass. Kjøpt rett før jul i fjor. Fornøyde med kjøpet.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 17:20   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Vi har en Wonderland continental. Jeg har medium madrass og mannen har hard, og så har vi en ekstra tykk og fin overmadrass. Vi spyttet en del ekstra i den overmadrassen, og den er verdt hver krone.
Vi har hatt den i vel 4 år nå.


Signerer hvert ord. Madrassen vår er forøvrig Wonderland Harmony, og overmadrassen er den dyreste varianten, Windsor.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 17:21   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?

Jeg vil forøvrig ikke ha kontinentalsokkel igjen, men det har jo lite med madrassen å gjøre. Jeg vil ha en seng jeg kan støvsuge under. Kontinentalsenger samler mye drit som man sjelden får tak i. Dessuten var det vanskelig å finne trekk til selve madrassene som ikke er stygge. Vi fant omsider et helt glatt og sandfarget, men det han en tendens til å sitte skjevt på. Jeg driver hele tiden og retter på det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 17:34   #20
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken seng har dere, og er dere fornøyde?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg vil forøvrig ikke ha kontinentalsokkel igjen, men det har jo lite med madrassen å gjøre. Jeg vil ha en seng jeg kan støvsuge under. Kontinentalsenger samler mye drit som man sjelden får tak i. Dessuten var det vanskelig å finne trekk til selve madrassene som ikke er stygge. Vi fant omsider et helt glatt og sandfarget, men det han en tendens til å sitte skjevt på. Jeg driver hele tiden og retter på det.

Signerer dette, det var grunnen til at vi fjernet sengebunnene og puttet madrassene oppi en sengestamme, mye lettere med rengjøring under og så slapp vi tullet med trekk til bunnene, som samlet støv og satt skeivt.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no