Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sekt mente Javon (1) var en demon (USA)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-08, 14:56   #21
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sekt mente Javon (1) var en demon

Helt grusom historie.

Det å generalisere begrepet religion i en påstand på den måten blir for unyansert. Da skal man også kunne påstå at "politikk er roten til alt onde" og henvise til alle de forbrytelsene som blir begått av politiske årsaker. Religion og politikk er to konsepter som er knyttet til makt, status og rikdom. Slik jeg ser det kan begge misbrukes og fungere som et kraftfullt våpen i hendene på syke mennesker.

Synes det er helt bak mål å fokusere på religion som et konsept i forbindelse med denne historien.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 15:01   #22
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Synes det er helt bak mål å fokusere på religion som et konsept i forbindelse med denne historien.

Jeg syns det er direkte fordummende å hevde at religion, organisert eller ikke, er roten til alt ondt. Og å bruke denne grusomme historien for å rakke ned på religion generelt finner jeg nærmest forkastelig.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 15:06   #23
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

Jeg skjønte godt hva du mente med utsagnet ditt og støtter ditt syn på saken. Uansett om det er helt på andre kant av det jeg mener.

Det jeg er ute etter her er
1. Provosere
2. Skape diskusjon rundt dette temaet.

Ta f.eks kristendommen her i landet. Arnulf Øverland skrev i sin tid at [/size][/font]"Overalt, hvor der har vært ført krig, hvor der har vært herjet og brent og utøst blod, har kirken vært med.”
Kristendommen for meg er religion satt i system eller organisert religion om du vil.

Jeg synes det er helt på kanten å å ta for seg ALL organisert religion, men jeg gjør dette for å skape debatt. Og det ser virkelig ut som om debatten er igang...

Hvis du ikke mente det du skrev i første innlegget ditt, synes jeg du skal si hvilket standpunkt du har. Ellers er det vanskelig å diskutere med deg.

Gammel 19-08-08, 21:21   #24
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Hvis du ikke mente det du skrev i første innlegget ditt, synes jeg du skal si hvilket standpunkt du har. Ellers er det vanskelig å diskutere med deg.

Ja, jeg var nok sleivete ved å gi skylden på ALL religion.
Meningen med dette innlegget var å skape diskusjon rundt dette med å skjule seg bak religion. Vi har jo hatt en god del i de siste årene om prester som forgriper seg på små gutter, steining av kvinner som har blitt voldtatte, kjønnslemlestelse. Listen er lang. Henvisningen til artikkelen var mer en "nå-har-det-skjedd-igjen".

Gammel 19-08-08, 21:23   #25
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Roten til mye ondt her i verden er ikke religion, men at folk ikke tenker selv, men liker å følge karismatiske ledere.

Gammel 19-08-08, 21:35   #26
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Stakkar lille gutten :leiseg:
Fatter ikke at noen kan få seg til å gjøre slik, sekt eller ikke.

Skjønner at de er hjernevasket altså, men er barn det er snakk om.

Gammel 20-08-08, 12:07   #27
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Det er virkelig tragisk.
Det er vel disse små sektene, med en karismatisk leder som man bør sette ett søkelys på.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 12:14   #28
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vet neimen ikke om jeg ville kalle dette religion, galskap er vel noe nærmere.

Gammel 20-08-08, 12:18   #29
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Dette er bare så tragisk, stakkars lille gutt

Emneord
gud, religion, sekt, sultet til døde

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56.