|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?
Her lærer de fin og god bordskikk i barnehagen.
|
|
|
#2 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Om det er en ting jeg er stolt av så er det hvor selvstendig og selvhjulpen storesøster er. Hun kommuniserer fint hva hun ønsker eller hva hun trenger, uten å sutre eller klage. Om dette egentlig er vår fortjeneste er uvisst, men man kan jo leve i håpet. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Jeg vil gjerne at mine barn skal kunne spise med kniv og gaffel, uten å måtte bruke fingrene for å legge maten opp på gaffelen. Jeg satser på at det kommer med litt trening. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg også! Her dubbes fint lite av tegnefilmer og lignende, alt sees på originalspråket. Dessuten snakker vi litt engelsk hjemme rett og slett fordi hun skal lære seg det. Italiensk også, men det tar vi etterhvert. Hun kan en god haug med engelske ord allerede, så det hjelper jo.
|
|
|
#6 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Nå føler jeg at jeg sank som en tung sten på GodMorTM-barometeret. Jeg har ikke laget noen liste, og eldste er snart 7 år.
|
|
|
#8 |
|
Mother of Dragons
|
Poeng. Jeg kan sette opp på listen «Vite om forskjeller i hva som er ansett for å være gode manérer internasjonalt vs nasjonalt.
Jeg kan ikke lage gapahuk eller pionere (hva er det?). Kanskje vi kan bytte? Du lærer min unge det så kan jeg lære din unge å reponere og spjelke brukne ben? FP-skole om somrene, rett og slett!
|
|
|
#9 |
|
Travelt opptatt
|
FP-sommerskole høres utrolig morsomt og vanvittig nerdete ut
|
|
|
#10 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Jeg skulle ønske jeg kunne mye av det på Esmes liste...
|
|
|
|
#11 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Jeg ser på det som mitt spesielle ansvar å lære sønnen min at han er elsket for den han er, og gi ham tro på det gode i mennesker og menneskelivets ukrenkelige verdi.
|
|
|
|
#12 |
|
Ser lyst på livet
|
Pionere er å lage surringer som gjør at gapahuken står oppe. Grave snøhuler er også viktig kunnskap. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Mother of Dragons
|
Reponere betyr «å sette på plass», det være seg om det er et brudd som står ut av stilling eller en skulder som har gått ut av ledd.
|
|
|
#15 |
|
Mother of Dragons
|
Ja, det hører jo til førstehjelp det? Ikke nøyaktig finreponering, men om man har brukket en ankel som står i vinkel så er det jo råviktig at man retter det ut noe.
|
|
|
#16 |
|
Mother of Dragons
|
Kjempeflott det, men hva synes du er viktig av mer konkrete ferdigheter? Blir litt annen diskusjon det å diskutere hvordan man overfører mer abstrakte ting som respekt og toleranse enn om det er viktig å kunne skifte dekk.
|
|
|
#17 |
|
Personlig pessimist
|
Dette var akkurat det jeg ser på som mitt spesielle ansvar.
|
|
|
|
#18 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Mine barn skal kunne styre økonomien, ta konsekvensene av sine valg - både oppturer og nedturer, de skal kunne vaske klær, lage mat og klare seg godt alene, samtidig som de skal vite at de har en mamma og pappa som elsker dem betingelsesløst og alltid vil være der for dem.
|
|
|
#19 |
|
Ustabil
|
Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Bare en tanke, når jeg ser hva mange her i tråden forventer ved fylte 18. Var DERE så selvstendige da dere var 18? Greide dere selv, lagde all mat fra bunnen, styrte egen økonomi, skiftet sikringer og sløyde deres egen fisk? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Mother of Dragons
|
Ja. Og jeg så hvor stor fordel det var i forhold til venner som ikke var selvstendige ennå. Det tror jeg er en av grunnene til at jeg har et bevisst forhold til det.
|
![]() |
|
|