|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glad
|
Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Da jeg var enslig student brukte jeg et par kneippbrød og en boks Nugatti per uke. I tillegg et par pakker spaghettig og litt ketchup. Allsidig kost, jammen rart jeg overlevde. Billig var det iallefall, og jeg brukte langt mindre enn 630 kr per uke.
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Det kan være billig å være bare en om man har fryseboks. Har man det ikke, blir det straks dyrere. Har jeg erfart. |
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Jeg synes det høres helt greit ut. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Tja. Med sånn ca. en pakke nudler og et eple om dagen har man fortsatt råd til 10,8 pils (beregnet snittpris 45,-, man kan ikke henge på de dyreste stedene, altså) i uken. Det burde holde. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?
Om det kniper kan man jo droppe eplet. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Jeg lurer mest på hvordan han har 630,- i uken til mat jeg om han ikke jobber ved siden av. Det blir ca 2650 i måneden. Altså 3550,- i mnd til husleie, strøm, transport, bøker, klær, forsikringer osv. Han bor ikke i stor by eller? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Jeg synes ike 600 er lite pr uke for 1 person til mat.
|
|
|
#11 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Jeg synes det virker lite. I hvert fall om det også skal dekke dopapir, sjampo osv osv. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
godt brukt
|
Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Uansett hva jeg hvor mye jeg hadde fått så hadde sikkert prioriteringen vært den samme: |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Igjen skuffer FBI - de framstiller sakene veldig ensporet. |
|
|
|
#14 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Jeg synes 90 kr dagen høres lite ut. Og jeg vet at flere av mine mannlige medstudenter slet med matbudsjette i studietiden. Flere av de trente aktivt og en kneip hold hvertfall ikke tre dager! Kanskje en dag tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
I mål
|
Minner om min studietid |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Vi er en familie på 5, og vi bruker mellom 700-1300 kr i uka på mat |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Summen er helt grei for en person som lager mat hjemme, og tenker litt over innkjøpene sine. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Nå som jeg er alene med ungene vil vi ha 8500,- til bensin, mat, klær osv osv.
|
|
|
#19 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Da jeg studerte hadde jeg husleie på 4300,- i mnd. Det gikk også 420,- i mndkort til trikk/buss, 600,- i telefonregning, 200,- i internettregning, og ut over det litt ekstra til skolemateriell. Legger man sammen dette blir det 5520,-. Det vil si at jeg, uten å ha skullet jobbe ved siden av ville sittet igjen med 460,- til mat, husholdningsartikler, hygieneartikler, og evt. andre utgifter som lege, tannlege, hva_har_du. I mnd!!!
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Det høres kanskje greit ut for kun mat. Men hva skal de pengene brukes til? Det må da være mer enn mat? Husholdningsartikler, toalettartikler, reise, skolemateriell, telefon osv, alle de andre tingene man bruker penger på i løpet av en måned, det kan ikke være regnet inn i de faste utgiftene? |
|
|
|
![]() |
|
|