|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alternativ julFlott tiltak! Jeg tror faktisk at de som stiller opp på sånt også er mennesker som gjerne hjelper til frivillig resten i året. Ser liksom ikke for meg at folk som ikke er interessert i å hjelpe ellers, plutselig vil ofre familiejulen til inntekt for narkomane... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Pauset
|
![]() Sv: Alternativ jul
Men om man ikke har tid og ikke har penger..?? Jeg er en småhemma fulltidsstudent og alenemamma ellers. Er det så uedelt når jeg ikke kan bidra da altså? Er det ikke bra å ville delta på litt heller enn ingenting? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Guardian of the galaxy
|
Men jeg skjønner ikke helt hva du mener.
![]() |
#10 |
Guardian of the galaxy
|
Men ja, alle burde selvsagt engasjere seg mer i alle ting.
![]() |
#11 |
Guardian of the galaxy
|
hæ? Hæ? Hæ?
![]() |
#12 |
Ringskrømt
|
Neida, men vi er da på et diskusjonsforum må vite.
Jeg synes det er falsk giverglede av siste dagers skinnhellige, men motivene vedkommende måtte ha er selvsagt revnende likegyldig for den som mottar hjelpen. (Og det finnes selvsagt mennesker som stiller opp ellers også, men jeg tror de er i mindretall denne dagen.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Har bakt søte kaker
|
Jeg synes det er topp at man i det hele tatt bidrar. Det å gi penger gjennom året er jo selvsagt bra, men noen (les: oss nyetablerte med én student i husholdningen og svimlende huslån) føler ikke at vi kan ta oss råd til dette enda. Derfor må frivillig arbeid være en god løsning.
![]() |
#19 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Leksehjelp, suppekjøkken, flyktningeguide, støttekontakt, privat avlaster, besøksvenn på sykehus/fengsel, bokvenn (eller ha det heter; leser for eldre som ikke lenger kan se), hjelpe via frivillighetssentralen med alt mulig rart mm. Mye tips bla. på Røde Kors sine sider.
![]() |
#20 |
Pauset
|
Selvfølgelig er det det. Men dette er noe media blåser opp og det er dette folk hører om = det er noe mange tenker de kan delta på. Det gjør det ikke mindre genuint. Det du skriver om er ikke noe jeg vet om hvor jeg kan finne informasjon om sånn i utgangspunktet, det er ikke ting "alle" vet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|