|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
By the Sea
|
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?
Er ikke du fremdeles i tjueårene da, Iset?
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jo, jeg er straks 29, men pga. bukplastikk og brystløft, jobbsituasjon, at jeg ikke kan få to tette pga. vektoperasjonen osv, så går tiden fra meg, føler jeg. Så jeg tror i grunnen toget er gått for min del, men jeg skal snakke med legen om operasjonene og se hva vi kommer frem til. Jeg kan jo risikere å få et handicappet barn også, og selv om jeg SELVFØLGELIG hadde elsket barnet overalt på jord, så er ikke det en situasjon jeg tør å sette meg i akkurat nå, jeg tror jeg skal si meg fornøyd med de to jeg har. Men jeg kommer aldri til å gi slipp på tanken om det tredje barnet som aldri fikk bli født, tror jeg. Det irriterer meg grenseløst at jeg skal tenke sånn! *omprogrammerer hjernen*
|
|
|
#3 |
|
Gizmor
Medlem siden: Aug 2008
![]() |
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Her i heimen har vel egentlig mannen lyst på tre barn, men jeg kan ikke mer. Pga PCOS så sliter vi litt med å få laget disse små, og mine bekkenløsninger har ført til en forsiktig "du bør nok ikke få flere" fra manuellterapauten og legen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Nemlig. Det er derfor jeg tror vi må si pass. Men om man har råd og ork til å følge barna opp, så er det jo ingenting i veien for å få flere.
|
|
|
#5 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Jeg syns ikke forskjellen på to og tre er så uoverkommelig. Det er fint å ha en liten flokk.
|
|
|
|
#6 |
|
Pen. Så det så.
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Jeg vet ikke hvorfor jeg leser her engang. Langt mindre hvorfor jeg svarer.
|
|
|
#7 |
|
By the Sea
|
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Har det som deg, jeg, Myrsnipa.
|
|
|
#8 |
|
Pen. Så det så.
Samme her (uthevet). Baby-baby-tiden ser jeg egentlig frem til, men perioden fra de er mobile, men vettlaus og til de er rundt 2 år er slitsomt. Jeg får nesten panikk av å tenke på hvor mye man følger med konstant. Det ene året der en nesten nok til å stoppe meg.
|
|
|
#9 |
|
Ringskrømt
|
Hvorfor er toget gått? Du kan jo utsette operasjonene dine noen år til, Iset?
Jeg synes baby- og småbarnstiden er herlig. Ikke det minste slitsom utover unntaksdager hvor man ønsker seg en hybel. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Jeg kan det, men siden jeg bør vente ganske lenge etter fødsel før jeg tar operasjonene (minst et år, helst to) og jeg ikke kan få to tette nå, både pga. vektoperasjonen og manglende inntekt, så ser jeg for meg at jeg er 40 når jeg endelig får operert. Her må jeg jo selvsagt tenke på hva som er viktigst. Har jeg så lyst på et barn til at jeg kan leve med grusomme pupper og mage i kanskje 5-6-7 år til, eller overskygger sistnevnte ønsket om et barn til? Jeg vet ærlig talt ikke. Jeg har alltid sett for meg 3 barn, men nå begynner jeg å lure på om det går. Hadde jeg kunnet få et barn til NÅ, hadde jeg gjort det uten tvil. Men det er jeg sterkt frarådet til av sykehuset, dessuten har vi ikke råd til det nå. Gaah!
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Hyyyysj ikke snakk om baby...farlig. Sist redigert av era : 07-10-08 kl 15:30. Årsak: Litt ortografi forvirring humus er vanskelig å få barn med så vidt jeg veit |
|
|
|
|
|
#12 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Hm. Nå har jeg tenkt litt og etter å ha lest Skremmerns svar ser jeg at det er veldig, veldig stor forskjell på oss kvinner. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Hm.... har en mistanke om at jeg også er litt der. Spesielt siden jeg ikke har gjort noe med babysyken ennå. Den kommer og går nemlig, det har den gjort de siste 4 årene! Føler at man må ha hatt symptomene i en lengre periode før man kan "skride til verket", so to speak... |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Introvert optimist
|
Samme her. Stor og egentlig uventet overgang.
|
|
|
#15 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Vi har veldig forskjellige tanker og idéer når det gjelder det å ha barn, ja. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Livsnyter
|
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Jeg sier som mange andre her - du/dere er nødt til å følge magefølelsen og hjertet. Det var overhodet ikke babysjukhet som gjorde at vi nå venter nr. 3 men mer ønsket om storfamilie. Jeg vet også innerst inne at vi ville ha angret resten av livet hvis vi ikke gikk for sistemann. Vi er innstillt på at vi får noen til tider tøffe år fremover men og hvor fantastisk det vil være å kunne følge opp tre barn og etterhvert alle barnebarna. Jeg kjenner selv at jeg kunne ønske at jeg hadde mer enn et søsken. Vi har gjort det rette valget for oss og det var det at ingen av oss greide å gi slipp på tanken på det siste tredje barnet. Lykke til med avgjørelsen. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Off the map.
|
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Hvis du/dere virkelig har lyst på tre barn og har noenlunde realistiske planer for hvordan økonomi osv skal gå i hop så synes jeg dere skal gå for det.
|
|
|
#18 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Vi var ferdige etter to, men Bonus planla seg selv. Det har vært en enorm velsignelse.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#19 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg blir så glad når jeg leser dette! |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Einsam
|
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Vi har aldri følt oss ferdige etter to, og håper på fler. Hadde jeg vært usikker, hadde jeg nok tatt meg selv i en lang tenkepause på hva jeg virkelig ville, men her er vi sikre på at vi ønsker fler, så håper vi at det kommer hvertfall en til innen rimelig tid. |
|
|
|
![]() |
|
|