|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?
Nemlig. Det er derfor jeg tror vi må si pass. Men om man har råd og ork til å følge barna opp, så er det jo ingenting i veien for å få flere.
|
|
|
#22 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Forskjellen fra to til tre har ikke vært så stor synes jeg. Jeg har vokst opp uten søsken rundt meg, og var veldig klar på at jeg ville ha mer enn ett barn, gjerne fler. Mannen min var litt skeptisk, men ikke uvillig til nr.3.
|
|
|
#23 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Sep 2008
![]() |
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Tusen takk for svar, alle sammen! |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Nymotens gammeldags
Da synes jeg du/dere gjør det riktige ved å få et tredje barn. Hvis ikke kommer du nok til å angre hele livet. Svigermor sier jeg kommer til å angre om jeg velger bort nr. 3, og det tror jeg faktisk også at jeg gjør, så jeg får egentlig ta ting som de kommer. Når man hele livet har vært innstilt på å få tre barn og så frivillig velger bort det tredje, føles det jo som om noe alltid kommer til å mangle.
|
|
|
#25 |
|
Come what may...
|
Signerer Mams her.
|
|
|
#26 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Helt enig!
|
|
|
#27 |
|
Pen. Så det så.
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Jeg vet ikke hvorfor jeg leser her engang. Langt mindre hvorfor jeg svarer.
|
|
|
#28 |
|
By the Sea
|
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Har det som deg, jeg, Myrsnipa.
|
|
|
#29 |
|
Pen. Så det så.
Samme her (uthevet). Baby-baby-tiden ser jeg egentlig frem til, men perioden fra de er mobile, men vettlaus og til de er rundt 2 år er slitsomt. Jeg får nesten panikk av å tenke på hvor mye man følger med konstant. Det ene året der en nesten nok til å stoppe meg.
|
|
|
#30 |
|
Ringskrømt
|
Hvorfor er toget gått? Du kan jo utsette operasjonene dine noen år til, Iset?
Jeg synes baby- og småbarnstiden er herlig. Ikke det minste slitsom utover unntaksdager hvor man ønsker seg en hybel. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Hyyyysj ikke snakk om baby...farlig. Sist redigert av era : 07-10-08 kl 15:30. Årsak: Litt ortografi forvirring humus er vanskelig å få barn med så vidt jeg veit |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Nymotens gammeldags
Jeg kan det, men siden jeg bør vente ganske lenge etter fødsel før jeg tar operasjonene (minst et år, helst to) og jeg ikke kan få to tette nå, både pga. vektoperasjonen og manglende inntekt, så ser jeg for meg at jeg er 40 når jeg endelig får operert. Her må jeg jo selvsagt tenke på hva som er viktigst. Har jeg så lyst på et barn til at jeg kan leve med grusomme pupper og mage i kanskje 5-6-7 år til, eller overskygger sistnevnte ønsket om et barn til? Jeg vet ærlig talt ikke. Jeg har alltid sett for meg 3 barn, men nå begynner jeg å lure på om det går. Hadde jeg kunnet få et barn til NÅ, hadde jeg gjort det uten tvil. Men det er jeg sterkt frarådet til av sykehuset, dessuten har vi ikke råd til det nå. Gaah!
|
|
|
#33 |
|
By the Sea
|
Jeg også!
|
|
|
#34 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Jeg synes du må følge følelsene dine her. Høres ut som de andre aspektene (operasjon f.eks) er noe du kan gjøre noe med? Dessuten er du jo ung. Lucky you. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Hm. Nå har jeg tenkt litt og etter å ha lest Skremmerns svar ser jeg at det er veldig, veldig stor forskjell på oss kvinner. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Vi har veldig forskjellige tanker og idéer når det gjelder det å ha barn, ja. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Livsnyter
|
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Jeg sier som mange andre her - du/dere er nødt til å følge magefølelsen og hjertet. Det var overhodet ikke babysjukhet som gjorde at vi nå venter nr. 3 men mer ønsket om storfamilie. Jeg vet også innerst inne at vi ville ha angret resten av livet hvis vi ikke gikk for sistemann. Vi er innstillt på at vi får noen til tider tøffe år fremover men og hvor fantastisk det vil være å kunne følge opp tre barn og etterhvert alle barnebarna. Jeg kjenner selv at jeg kunne ønske at jeg hadde mer enn et søsken. Vi har gjort det rette valget for oss og det var det at ingen av oss greide å gi slipp på tanken på det siste tredje barnet. Lykke til med avgjørelsen. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Off the map.
|
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Hvis du/dere virkelig har lyst på tre barn og har noenlunde realistiske planer for hvordan økonomi osv skal gå i hop så synes jeg dere skal gå for det.
|
|
|
#39 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Vi var ferdige etter to, men Bonus planla seg selv. Det har vært en enorm velsignelse.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#40 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg blir så glad når jeg leser dette! |
|
|
|
![]() |
|
|