|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Sep 2008
![]() |
Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Jeg er skikkelig babysyk for tiden. Men fornuften sier at jeg har mer enn nok med de to barna jeg har fra før, i tillegg til jobben og familie. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Jeg synes også det var veldig stor overgang fra to til tre, men ønsket om en til var der, og da tror jeg bestandig at jeg ville tenkt på det uansett og aldri blitt helt ferdig med tanken. Også var jeg redd for at jeg plutselig skulle være for gammel så ville jeg angre for at vi aldri fikk nr.3 når jeg allikevel hadde lyst på en til. Så vi bare hoppet i det, og angrer ikke et sekund. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
I farta!!
|
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Når me er to så syns eg ikkje det er så stor forskjell fra to til tre. Det er når me er aleine med alle me merkar forskjellen størst. Det går fint men overgangen når ein er aleine var størst. Våre er no 7, 5 og 2.
|
|
|
#5 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Sep 2008
![]() |
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?
Ja, det er akkurat det der jeg også går rundt å tenker på... Jeg har alltid hatt lyst på mange barn (minst 3), og vet at jeg kommer til å angre om vi ikke får en til... iallefall prøver...det er jo ikke gitt at vi får flere da... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
I farta!!
|
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Me tok og ein bestemmelse da vesla var 1 1/2 år, no eller aldri. Ville ikkje ha ein attpåkladd elle bli for gamle. Den satt nesten før me fekk sukk for oss så kom nesten litt brått på.
|
|
|
#7 |
|
Står på egne ben
Vår nr. 3 kom også litt brått på. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
I farta!!
|
Samme her ja. Trur eg må ha hatt eggløsning idet me bestemte å kutte ned på prevensjon (brukte kondom da). Ca to veker etter var det positiv test.
|
|
|
#9 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Jeg synes overgangen fra 1 til 2 barn var større en overgangen fra 2 til 3 barn.
|
|
|
#11 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Jeg sliter med det samme. Jeg og mannen har alltid sett for oss 3 barn, det har liksom aldri vært noe snakk om å "bare" få to. Nå har vi to og jeg synes allerede det er en smule uoverkommelig, men det er nok fordi minsten bare er 6 måneder gammel.
|
|
|
#12 |
|
I farta!!
|
Eg har fått meg jobb så me slepp sfo, betalar no 2200 for to i barnehagen og fra neste år blir det kun 1500 i barnehageutgifter.
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Så bra.
|
|
|
#14 |
|
I farta!!
|
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Nei det er ikkje lett. Eg var ikkje klar før mellomste var 2 år så det er nok litt tidleg å bestemme seg for deg enda. Vent og sjå. Du har vel enda god tid du?.
|
|
|
#15 |
|
By the Sea
|
Er ikke du fremdeles i tjueårene da, Iset?
|
|
|
#16 |
|
Står på egne ben
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Når det gjelder barnehageutgifter, så er det i alle fall ikke dyrt i vår kommune å ha tre barn i barnehage samtidig. Vi betalte kr 500 pr. måned i full plass for lillebror i et helt år. Altså ca. kr 5000,- totalt for 3 barn inkl. mat. I år ble det litt dyrer når største har begynte på SFO og vi ikke får søskenmoderasjon for to av ungene, men akkurat den 1000,- lappen i måneden overlever vi en periode når vi har valgt tre barn. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Fortynnet
|
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Jeg syntes overgangen fra to til tre gikk veldig lett, men jeg fikk en ekstremt fredelig baby og de andre barna var 7 og 3,5. Jeg ser for meg at kombinasjonen nyfødt med kolikk, ettåring og treåring er noe verre. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Jo, jeg er straks 29, men pga. bukplastikk og brystløft, jobbsituasjon, at jeg ikke kan få to tette pga. vektoperasjonen osv, så går tiden fra meg, føler jeg. Så jeg tror i grunnen toget er gått for min del, men jeg skal snakke med legen om operasjonene og se hva vi kommer frem til. Jeg kan jo risikere å få et handicappet barn også, og selv om jeg SELVFØLGELIG hadde elsket barnet overalt på jord, så er ikke det en situasjon jeg tør å sette meg i akkurat nå, jeg tror jeg skal si meg fornøyd med de to jeg har. Men jeg kommer aldri til å gi slipp på tanken om det tredje barnet som aldri fikk bli født, tror jeg. Det irriterer meg grenseløst at jeg skal tenke sånn! *omprogrammerer hjernen*
|
|
|
#19 |
|
Gizmor
Medlem siden: Aug 2008
![]() |
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Her i heimen har vel egentlig mannen lyst på tre barn, men jeg kan ikke mer. Pga PCOS så sliter vi litt med å få laget disse små, og mine bekkenløsninger har ført til en forsiktig "du bør nok ikke få flere" fra manuellterapauten og legen. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?Jeg syns ikke forskjellen på to og tre er så uoverkommelig. Det er fint å ha en liten flokk.
|
|
![]() |
|
|