|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Gro Nylanders utspill om engangsstønad, barnehagestart mm.Sånn gjør de det hos oss: Det er 12 barn på avdelingen (småbarns), ca. 6 nye. 2 hadde hovedtilvenning første uka, 2 den neste og 2 den tredje. Det innebar at noen ikke fikk begynne før 2 uker etter sommerferien.
|
|
|
#22 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gro Nylanders utspill om engangsstønad, barnehagestart mm.
Visst kom de med to foreldre til hvert barn. Noen var ikke veldig lenge, andre hadde behov for å være lengre. Men for barna ble det en avdeling stappa full av fremmede voksne mennesker. Det var deilig både for små og store å endelig komme tilbake til hverdagen igjen. Nå går det fint med hele gjengen, heldigvis. Men det tok tid. Og jeg tror det tar lenger tid når barna ser at foreldrene syns det er vanskelig å skilles i fra dem. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Gro Nylanders utspill om engangsstønad, barnehagestart mm.Vi får også veldig nøye instruksjoner på tilvenningen. Hvor vi skal være, osv. Og jeg tror ikke vi ville fått lov til å være to voksne, ganske enkelt. (Ikke at vi kunne gjort det - det er vanskelig nok som det er med 2 uker med tilvenning!).
|
|
|
#24 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Gro Nylanders utspill om engangsstønad, barnehagestart mm.Knerten hadde en sånn lang tilvenning. Først var han med og hentet og leverte i ett år. Når han omsider begynte så var vi tilstede i barnehagen i 3 dager, hvor jeg tilbragt mye tid på storbarnsavdelingen til snuppa dag 2 og 3 (etter avtale med leder der). Så fikk han 5 timers dager i 2 uker, og han sov 2,5 av disse 5 timene.
|
|
![]() |
|
|