|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Hertuginne
|
Sv: Tung engelsk julekakeDet aner meg at Skilpadda og Tinetoff kommer på kakebesøk til Nebbia ved juletider.
|
|
|
#2 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tung engelsk julekakeNå ble jeg nostalgisk. Kanskje jeg skal få laget fruitcake i år. Det er ikke sært å lage den i oktober. Den skal vel helst stå 8 uker eller så. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Audacious
|
Sv: Tung engelsk julekakeJeg lager også en sånn kake hvert år, i rundform. Det er den viktigste julekaken for meg, den det liksom ikke føles helt jul uten. Strengt tatt lager jeg to, en halv til mine foreldre, en halv til svigers og en hel til oss.
|
|
|
#4 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Tung engelsk julekakeDu er en flink kakebaker. Du kan trygt invitere meg på besøk, jeg hadde latt kaken være i fred.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Tung engelsk julekake
Flink kakebaker, ja. I går lagde jeg til og med en kake som Veronal skulle ha med seg på et barselstreff. Eller var det FP-treff? |
|
|
|
#6 |
|
Livsnyter
|
FP-barseltreff. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Tung engelsk julekakeHvordan kan man spise noe som inneholder sukat?
|
|
|
#8 |
|
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skal frukten hakkes, eller skal de være hele?
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Tung engelsk julekakeDen store frukten (svisker og aprikos) hakkes til biter på størrelse med rosiner. Det samme gjelder for nøttene. |
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Tung engelsk julekakeKaken har nå fått sitt ukentlige cognac-bad. Tror jeg har vært i overkant med raus med spriten denne gangen, for jeg tviler på om jeg har nok Bache Gabrielsen til å dynke kaken i 7 uker til. Men godt lukter den. Aldeles nydelig, faktisk. |
|
|
|
#12 |
|
Etylbarbital
Sv: Tung engelsk julekakeNei, men jeg tror snart jeg blir rusa av å gå forbi boden kaken okkuperer for tiden.
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Tung engelsk julekakeHvis jeg orden på tellingen, har kaken nå fått sitt fjerde ukentlige congnacbad. Julelukten i kveld var så påtagelig at tanken på en liten smaksprøve var til stede for første gang. |
|
|
|
#14 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tung engelsk julekakeJeg er også i gang med julekaken. Årets oppskrift krevde en bestemt sherry - Pedro Ximenez. Det var utrolig komisk da jeg dro på Vinmonopolet. Ekspeditøren lyste helt opp da jeg spurte etter den, og begynte å legge ut om hvor deilig den var, hvordan jeg måtte ta meg et lite glass hver gang jeg skulle "mate" kaka, og hvor den var med iskrem. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Tung engelsk julekakeAhh Pedro Ximenez! Jeg drikker Lagavulin distillers edition i kveld. Singel malt som er lagret på Pedro Ximenez' brukte sherryfat. Fantastisk whisky. |
|
|
|
#16 |
|
interlektuell
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tung engelsk julekakeTil glede for nye lesere. Jeg begynner med fruktkutting og -dynking i kveld. Til tross for svigerfars innstendige oppfordringer blir det bare en og ikke to kaker i år.
|
|
|
#17 |
|
Textrovert
|
Sv: Tung engelsk julekakeEndelig en sjelevenn som liker sukat
|
|
|
#18 |
|
Etylbarbital
Sv: Tung engelsk julekakeMannen er på 3. årgang når det gjelder julekake og huset har stinket cognac i 2 uker allerede.
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Tung engelsk julekakeDenne hadde nok svigerfar likt ja. Cognac er ikke noe for meg (ikke sukat heller), men denne kan kanskje bli en finfin julegave.
|
![]() |
|
|