Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinnoff: Smaker du selv på alt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Smaker du på alt?
Ja jeg smaker alltid på all mat 38 35,85%
Ja hvis det ikke ser for ekkelt ut 47 44,34%
Nei jeg holder meg til mat jeg liker/mat som ser innbydende ut 16 15,09%
Nei jeg er kresen og liker ikke å prøve nye ting 5 4,72%
Deltakere: 106. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-08, 15:14   #21
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg smaker på alt, men det hender jeg får brekninger av ting jeg ikke liker. Gravlaks for eksempel. Så jeg er litt skeptisk til å smake på mat i matgrupper jeg vet jeg vanligvis ikke liker, men jeg smaker for det. Av prinsipp.

Jepp, samme her.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 15:18   #22
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Jeg smaker ikke på alt, og tvinger ikke barna til det heller.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 16:20   #23
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kan ikke komme på at jeg har fått noe servert og så ikke smakt på det. Vi tvinger heller ikke ungene til å smake på maten, men vi oppmuntrer dem til det, og de er kjempeflinke til å smake på nye ting.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 16:35   #24
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg smaker på alt nytt. Det er kun to ting jeg ikke liker, lever og røkt kolje.
Ungene tvinges aldri til å smake, men vi oppmuntrer til det. Eldste og yngste er skikkelig tøffe i matveien og spiser mye "voksenmat" Mellomste er ekstremt småspist og kresen, han maser vi aldri på når det gjelder å smake på nye ting, da går han helt i vrangslås og spiser ingen ting i det heltatt. .

Gammel 30-10-08, 16:39   #25
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smaker på nesten alt. Lurer på om f.eks lungemos utgår, men sannsynligheten for å få servert det er jo minimal.

Gammel 30-10-08, 16:41   #26
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg smaker på alt. Barna hos oss må smake på alt, og 2 av 3 er veldig lite kresne, mens en av dem er litt kresen. Nå skal det være sagt at vi tvinger ikke barna til å smake på opplagt veldig sære matvarer som spekesild og slikt, men vanlig mat som hverken ser eller smaker sært ut må de smake på.

Gammel 30-10-08, 16:44   #27
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg smaker på alt jeg får servert.

Gammel 30-10-08, 16:51   #28
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Smaker på nesten alt. Lurer på om f.eks lungemos utgår, men sannsynligheten for å få servert det er jo minimal.

Har smakt det og det var ok det.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 16:58   #29
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det fins noen veldig få ting jeg ikke smaker på. Rakfisk er en av dem. Og snegler. Og bever, om jeg noen gang skulle få det servert.

Bever? Hvor kom det fra?

Jeg kan ikke huske jeg har takket nei til mat jeg har fått servert i voksen alder. Men så har jeg heller ikke fått servert ting som feks bever.

Gammel 30-10-08, 17:00   #30
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Spiser alt jeg får servert ja. Oma ndre liker det er det vel ingen grunn til at jeg ikke kan spise det. Bare et spørsmål om holdninger mener nå jeg. Og så har jeg fått smake mye god mat som i utgangspunktet ikke så noe godt ut.

Gammel 30-10-08, 17:03   #31
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, om magen velter seg tvinger jeg ikke meg selv til å smake, hvis jeg da ikke blir utsatt for mildt gruppepress og blir kalt for "pingle" og sånt noe. Derfor tvinger jeg heller ikke gutta til å smake på noe som byr dem så til de grader i mot. På den annen side, om det er ting som man burde om ikke annet ha smakt fordi det er noe som 9 av 10 mennesker rundt deg spiser, da oppmuntrer jeg endel ekstra. Som makaroni og sånt. Dog utsetter jeg de aldri for gruppepress eller kaller de "pingle".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 17:05   #32
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Ærlig talt vet jeg ikke. I selskap spiser jeg vel det jeg får, men det har jeg hatt noen grusomme opplevelser med. Spekkesild f.eks. Vet ikke hva som var værst silda, eller øl og akevitt som jeg heller ikke liker.

Jeg synes det er forskjell på hvor jeg er.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 17:06   #33
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Nei det kunne ikke falt meg inn. Ikke tvinger jeg barna til å smake på alt heller.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 17:09   #34
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Tvinger ikke andre, men smaker på alt jeg får servert.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 17:19   #35
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg smaker på det aller, aller meste, særlig i voksen alder - jeg har blitt velsig nysgjerrig på ny mat.
Snegler er forøvrig kjempegodt når de er hvitløksmarinerte.

Det finnes ting jeg ikke har lyst til å prøve engang, jeg har litt problemer med mat som ser på meg, så smalahove får man ikke i meg.
Jeg har vært innbitt sushimotstander også (rå fisk!? ), men har ei venninne som har blitt veldig oppsatt på å få meg til å prøve, så jeg har vel neppe noe valg.

Her hjemme har vi regelen om at det meste av middagsmat skal smakes på før man "ikke liker", og det går veldig greit.

Gammel 30-10-08, 17:23   #36
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg var et kresent barn, nå smaker jeg på alt jeg får servert. Jeg har oppdaget at både rakfisk og snegler er nydelig! Jeg ser jo for meg at det vil være enkelte ting jeg ville ha hatt problemer med, blodmat, for eksempel, men det har jeg aldri fått noe sted. Ei heller bankende kobrahjerte, oksepenis og den slags eksotiske saker.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 17:31   #37
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Jeg smaker på alt men barna skal smake på det meste men ikke alt. Spesielle ting som sylteagurk, surkål, blodpudding, lever, smalahove osv. skal de få slippe å smake på. Men kommer de hjem og påstår de ikke liker kjøttkaker, skal de smake først. Dette gjelder alt som de en gang har likt og som jeg anser som vanlig mat.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 17:34   #38
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg smaker på alt. I hvert fall har jeg gjort det fram til nå, men dukker det opp noe 100% jækk så er det mulig jeg takker nei. Jeg har spist froskelår, snegler, østers, gresshopper, kanin, smalahåve, trippa (innsiden av magen på kua) og marsvin.

Trippa var ikke godt og marsvinet var ikke tilberedt skikkelig, men resten smakte fortreffelig.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 17:44   #39
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg smaker ikke på alt, det må ikke barna heller.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 17:47   #40
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg smaker ikke på alt, tvinger heller ikke ungene. Men oppfordrer de het klart.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.