|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Smaker du på alt? | |||
| Ja jeg smaker alltid på all mat |
|
38 | 35,85% |
| Ja hvis det ikke ser for ekkelt ut |
|
47 | 44,34% |
| Nei jeg holder meg til mat jeg liker/mat som ser innbydende ut |
|
16 | 15,09% |
| Nei jeg er kresen og liker ikke å prøve nye ting |
|
5 | 4,72% |
| Deltakere: 106. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?
Jepp, samme her. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
My hips don't lie
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?Jeg smaker ikke på alt, og tvinger ikke barna til det heller. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?Jeg kan ikke komme på at jeg har fått noe servert og så ikke smakt på det. Vi tvinger heller ikke ungene til å smake på maten, men vi oppmuntrer dem til det, og de er kjempeflinke til å smake på nye ting. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?Jeg smaker på alt nytt. Det er kun to ting jeg ikke liker, lever og røkt kolje.
|
|
|
#26 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?Ja, jeg smaker på alt. Barna hos oss må smake på alt, og 2 av 3 er veldig lite kresne, mens en av dem er litt kresen. Nå skal det være sagt at vi tvinger ikke barna til å smake på opplagt veldig sære matvarer som spekesild og slikt, men vanlig mat som hverken ser eller smaker sært ut må de smake på.
|
|
|
#29 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?
Bever? Hvor kom det fra?
|
|
|
#30 |
|
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?Spiser alt jeg får servert ja. Oma ndre liker det er det vel ingen grunn til at jeg ikke kan spise det. Bare et spørsmål om holdninger mener nå jeg. Og så har jeg fått smake mye god mat som i utgangspunktet ikke så noe godt ut.
|
|
|
|
#31 |
|
|
Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?Nei, om magen velter seg tvinger jeg ikke meg selv til å smake, hvis jeg da ikke blir utsatt for mildt gruppepress og blir kalt for "pingle" og sånt noe. Derfor tvinger jeg heller ikke gutta til å smake på noe som byr dem så til de grader i mot. På den annen side, om det er ting som man burde om ikke annet ha smakt fordi det er noe som 9 av 10 mennesker rundt deg spiser, da oppmuntrer jeg endel ekstra. Som makaroni og sånt. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?Ærlig talt vet jeg ikke. I selskap spiser jeg vel det jeg får, men det har jeg hatt noen grusomme opplevelser med. Spekkesild f.eks. Vet ikke hva som var værst silda, eller øl og akevitt som jeg heller ikke liker. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?Jeg smaker på det aller, aller meste, særlig i voksen alder - jeg har blitt velsig nysgjerrig på ny mat.
|
|
|
|
#36 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?Jeg var et kresent barn, nå smaker jeg på alt jeg får servert. Jeg har oppdaget at både rakfisk og snegler er nydelig! |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?Jeg smaker på alt men barna skal smake på det meste men ikke alt. Spesielle ting som sylteagurk, surkål, blodpudding, lever, smalahove osv. skal de få slippe å smake på. Men kommer de hjem og påstår de ikke liker kjøttkaker, skal de smake først. Dette gjelder alt som de en gang har likt og som jeg anser som vanlig mat.
|
|
|
#38 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?Ja, jeg smaker på alt. I hvert fall har jeg gjort det fram til nå, men dukker det opp noe 100% jækk så er det mulig jeg takker nei. Jeg har spist froskelår, snegler, østers, gresshopper, kanin, smalahåve, trippa (innsiden av magen på kua) og marsvin. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?Jeg smaker ikke på alt, tvinger heller ikke ungene. Men oppfordrer de het klart.
|
![]() |
|
|