Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Rettigheter som deltager på nettsteder?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-08, 12:38   #21
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Rettigheter som deltager på nettsteder?

Jeg har hatt en lengre krangel nå, samt mailet med Datatilsynet om det...
Konklusjonen så langt er at Datatilsynet ikke har noe med det siden det ikke kommer inn under lagring av personopplysninger.

Men jeg fikk ihvertfall beskjed fra det nettstedet jeg ville ha noe slettet fra at det kunne jeg glemme. Og jeg får jo ikke endret noe av det som er skrevet heller.

Dermed - veldig forelsket i editeringsmulighetene på fp.

Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 12:42   #22
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rettigheter som deltager på nettsteder?

Opprinnelig lagt inn av Pong, her.

Hvordan er det med copyright? Gjelder det også for små innlegg til at man kan kreve det slettet?

Nei, du har åpenbart gitt tilatelse til publisering av innlegget ditt til eieren av nettstedet ved å poste der. Hvorvidt innelgget ditt har «verkshøyde», som gjør at det er beskyttet av åndsverksloven, spiller ingen rolle; selv om du beholder eventuell opphavsrett har du jo allerede gitt tillatelse til publisering. For å ta et par eksempler: Du kan åpenbart ikke kreve en bok du angrer på at du skrev inndratt fra bibliotekene, og uten særskilt avtale om akkurat det kan du åpenbart heller ikke kreve at en utgiver slutter å selge en bok du allerede har gitt tillatelse til å publisere.

Datatilsynet sier forøvrig følgende om Sletting fra debattforum på Internett. Kortversjon: Du har ingen rett til å få fjernet et innlegg fra et debattforum på nettet.

Ben "avoid foot in mouth disease: think before you post" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:32.