Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du fornøyd med tennene dine ?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-06, 11:29   #21
Siv
Passiv

Standard

Sv: Er du fornøyd med tennene dine ?

Jeg er ikke fornøyd nei. Egentlig så skulle jeg bytta ut de fire foran oppe for røttene er så korte at det fører til konstant betennelse og løse tenner, men alt koster jo penger så da må jeg bare vente.

Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 11:43   #22
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Så omtenksom mann du har, Mor til 4! Lykke til med oppussing av tenner!
Selv har jeg ikke vært fornøyd med mine tenner! Ene fortanna har vært litt skjev (stått litt ut) i tillegg til at den har vært misfarget pga protese som ble satt på da halve tanna ble slått av mot et bord i min barndom.
Andre har sagt at den skjevheten baare er sjarmerende, men for meg vokste det seg til et stort kompleks. Så for litt over to år siden fikk jeg satt på regulering. Gleder meg vilt til å få den av og til å bli ferdig med å betale på herligheten! Og til å ha rette, fine tenner

Gammel 26-11-06, 11:47   #23
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En sånn snill mann har jeg også Jeg har rette hvite tenner men feil bitt. Tennene opp går på innsiden av de nede noe som gjør at tennene på en måte ikke "fylle ut" munnen. Har vært hos tannlegen og fått pris (ca 50 000).
Fordi det er feil i bittet får jeg skrevet av en del av det, tror det er snakk om 25%. Så nå sitter jeg egentlig bare å venter på at jeg skal få mot til å begynne da jeg har tannlegeskrekk

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 11:54   #24
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja veldig fornøyd er jeg. De er jevne og fine takket være tannreguleringen og så er de hvite fra naturens side. Dessuten er de sterke, jeg har ikke hatt mange hullene i mitt liv.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 11:59   #25
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tennene mine er helt ok. Det ble vurdert om jeg skulle ha regulering, men foreldrene mine syntes jeg skulle være som jeg var. Så jeg har et par tenner som ikke står helt rett, ikke noe skjemmende syns jeg selv. Men ideelt sett syns jeg vel de burde vært rettet på.

Ellers har tennene mine vært sterke og ganske hvite, de har nok blitt litt mindre hvite de siste årene men ikke sånn at jeg plages av det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 12:20   #26
Tøsa
Bølle

Tøsa sin avatar

Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Jeg har hatt regulering i 9-10 år, pga kryssbitt. I år har jeg brukt ca 25000 av egen lomme, på og fikse opp i gapet mitt. Har ikke vært flink og gå til tannlegen de siste årene, og det straffet seg. Hull, tannsten, rotfylling og trekkeing av jeksel.

Overbitt og underbitt passer ikke sammen, noe som gjør at fortennene nede, har slitt emaljen vekk bak fortennene. Må pga det og at jeg skjærer tenner om natten, ligge med bitering. Det har gjort underverker, for jeg var trøtt i kjeven om morgenen.

Hår heldigvis ganske hvite tenner, fra naturens side. For folk ser nok tennene mine helt fine ut, men har brukt en del penger på de.

Har litt små tenner, det ble jeg fortalt av kjeveortopeden jeg gikk hadde i forbindelse med reguleringen.

Ser ut som om eldstemann her, må ha regulering.

Gammel 26-11-06, 12:45   #27
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Både ja og nei. Tennene i underkjeven er skjeve og tennene i overkjeven står en tannlengde mot venstre i forhold til midten. Om dere skjønner. (Har trukket tanna mellom hjørnetanna og toårsjekselen på venstre side. Og da har alle tennene dratt seg mot venstre.)
DET irriterer meg veldig, for jeg ser det så godt på bilder der jeg smiler. Men selve tennene i overskjeven er flotte og rette. Dog ikke skinnende hvite.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 14:01   #28
Butterfly
Superaktiv

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Butterfly er litt kul
Standard

Brukte regulering når jeg var liten så tennene er rette, men ønsker å bleke de ja

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 12:52   #29
Tøsa
Bølle

Tøsa sin avatar

Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Når jeg har brukt så mye som 25000kr, på tannlegeutgifter i år. Kan jeg legge dette ved selvangivelsen? Synes jeg har hørt noe om det, men jeg tar kanskje feil.

Sist redigert av Tøsa : 28-11-06 kl 13:38.
Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 13:37   #30
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er jeg så absolutt, tennene mine har alltid vært veldig bra. Sterke, rette og hvite, skikkelig colgatesmil.
Med tiden er det mulig de kommer til å bli noe mer gule og da ser jeg ikke bort fra at jeg kommer til å bleke dem.
Lykke til med ditt

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 13:59   #31
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Ganske fornøyd. Har litt gule tenner på grunn av for mye antibiotka som liten, men ellers er de ganske ok. Har slitt litt med tannkjøttsykdom som har ført til at jeg har operert tannkjøttet en god del, men resultatet ble veldig bra i og med at man ikke ser tennene i underkjeven så godt når jeg smiler. Tenkte å forhøre meg om bleking neste gang jeg er hos spesialisten.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 14:09   #32
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tøsa, her.

Når jeg har brukt så mye som 25000kr, på tannlegeutgifter i år. Kan jeg legge dette ved selvangivelsen? Synes jeg har hørt noe om det, men jeg tar kanskje feil.

Sjekk http://www.skatteetaten.no/upload/PD...ngsABC2004.pdf

Særfradrag - sykdom/tannlege (tror det var punkt 3.14)

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 14:35   #33
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er ikke fornøyd, og håper jentene har fått sterkere tenner enn meg.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 15:05   #34
Svaggen
Aktiv

Svaggen sin avatar

Svaggen er litt kul
Standard

Er egentlig veldig fornøyd med tennene mine for jeg har veldig sterke tenner, og får sjelden hull. Det er vel det viktigste for meg, men de kunne godt vært noen nyanser hvitere...

Tidligere sto den ene fortannen min litt foran den andre, men etter at visdomstennene lenger bak forsvant så har fortannen flyttet seg litt bakover og denne lille "feilen" er forsvunnet.

Gammel 28-11-06, 15:06   #35
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er kjempefornøyd!

De er ganske skeive, og jeg mangler en bit av den ene fortanna. Men de er ganske hvite, og best av alt - null hull!

Kjære kjære tennene mine

Gammel 28-11-06, 15:08   #36
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Veldig fornøyd!

Gammel 28-11-06, 15:26   #37
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig fornøyd. Jeg bleket dem før bryllupet vårt i sommer. Hos tannlegen. det var ganske vondt et par dager i etterkant, men absolutt verd det.

Gammel 28-11-06, 15:27   #38
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, det er jeg faktisk.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 15:56   #39
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Nix. Jeg har 'svake' tenner og 'alltid' hull. Ikke flink til å gå regelmessig til tannlegen heller. Dessuten gnissa jeg tenner i søvne som barn/ungdom.

Ønsker å bytte ut alle sølvfyllingene med hvite, i det minste.

Gammel 28-11-06, 17:45   #40
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ja, men så har jeg "jobbet" for dem og!
Var 8 mm overbitt, og alle tennene forran i overmunnen lå på hverandre.

Nå merker jeg at jeg blir eldre og tennene gulnes. Får lettere tannsten og.
Men har ikke mange hull og enn så lenge har jeg et hvitt smil.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:16.