|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags kalender har barna deres?I år blir det Jul i Blåfjell kalenderbok (hovedboka i Barnas egen bokklubb). Er litt usikker på hvordan den er - mulig blir det en sjokoladekalender i tilegg hvis den ikke er bra. Føler at det ble vel mye fokus på pakker i fjor, og ønsker derfor å styre unna pakkekalenderen. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags kalender har barna deres?Her har vi en pakkekalender som er bordert. Den deler ungene. Det blir 4 pakker på hver og felles på lørdagene og julaften.
|
|
|
#24 |
|
både her og der
|
Sv: Hva slags kalender har barna deres?I fjor hadde ungene en pakkekalender på deling. De åpnet en pakke hver tredje dag, og det fungerte greit, men det var mye styr med å finne smågaver og pakke dem inn. Jeg er vel allerede for sent ute til dette nå, føler jeg. Ett år hadde alle tre ungene hver sin pakkekalender. Aldri mer. Å pakke inn 72 gaver ble litt i overkant. I år vil jeg gjøre det enklest mulig. :lat:
|
|
|
#25 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva slags kalender har barna deres?Jentene har hver sin pakkekalender - kaledere som jeg applikerte til de da de var små. Mormor har bidratt med 13 pakker til hver i år - ferdig innpakket. Det gjorde oppgaven mer overkommelig for meg
|
|
|
#26 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hva slags kalender har barna deres?Storebror får pakkekalender, mamma har brodert til han. Lillebror på 7 mnd får ikke kalender, men mamma skal/holder på å brodere kalender til han også.
|
|
|
|
#27 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Hva slags kalender har barna deres?Tror nok jeg venter med kalender til han på to år, hvis ikke det som med et trylleslag dukker opp en med plastikkdyr i.
|
|
|
#28 |
|
Ingen tittel
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Hva slags kalender har barna deres?Jeg har planer om å sy en kalender, må bare få tak i stoff først. Aner ikke hva jeg skal ha i pakkene. Dårlig tid ja. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
trenger lading
|
Sv: Hva slags kalender har barna deres?Har en nesten ferdig "kasse-kalender" (gubben mangler fortsatt å sette på hengsel og lokk på 18 av de...Han får gjøre en om dagen når han kommer hjem ca 10. des
|
|
|
|
#30 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva slags kalender har barna deres?Svigermor har sydd (på sykmaskin) en alldeles fantastisk kalender til snuppa. Den har en stor pose på magen som man legger pakke oppi, så den vil fungere fint til to unger neste år.
|
|
|
|
#31 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva slags kalender har barna deres?Vi voksne hadde forresten en veldig hyggelig kalender for to år siden, med lapper oppi der det stod f.eks. en film vi skulle se, eller et spill vi skulle spille, eller noen vi skulle ha på besøk, eller at vi skulle drikke en god vin og spise biff, eller sånt. Jeg tror jammen jeg skal finne frem den kalenderen i år også.
|
|
|
#32 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hva slags kalender har barna deres?Jeg har 24 rød klesklyper på en snor, som har påmalt datoen. De får pakke sammen 1, 23 og 24 desember - resten er det hver tredje dag. Jeg har stort sett kjøpt skoleting til eldstebarna (viskelær, blyanter, linjaler etc) og smokker eller badedyr og slikt til minste.
|
|
|
#33 |
|
WF: BNBE
Sv: Hva slags kalender har barna deres?Inspirert av denne tråden har jeg pakket inn 19 små pakker i kveld!
|
|
|
|
#34 |
|
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags kalender har barna deres?Her blir det pakkekalender.
|
|
|
#35 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Sv: Hva slags kalender har barna deres?
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Hva slags kalender har barna deres?Begge jentene får pakke/ aktivitetskalender. Dyr nok,men det er mye i den de ville fått uansett, så egentlig er det en grei løsning.Vi voksne lager også pakkekalender til hverandre |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Hva slags kalender har barna deres?Jeg har fått med meg pakkekalenderen vi hadde da vi var små. I år har jeg kjøpt Sing Sang kort, som jeg skal pakke inn en og en. Det er 38 kort i esken. Det betyr at hun får et kort hver dag, hvor vi får en liten sangstund sammen, og så får hun resten enten på julaften eller i strømpa 1. juledag. Jeg tror nok det siste, for det er mulig de drukner i alt annet på julaften i grunnen.
|
|
|
#38 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hva slags kalender har barna deres?Vi har diger brodert kalender i gangen, men i år blir det kun pakker på den i helgene. Ved siden av får gutta legokalendere og Ruska får Littlest Pet Shop. Mannen i huset har fått Ponduskalender i farsdagsgave. Jeg skal kjøpe meg sjokoladekalender på ICA til uka.
|
|
|
#39 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hva slags kalender har barna deres?Mormor har brodert og bidrar med pakker. Jeg ordner resten. I tillegg har farmor kjøpt prinsesse og Lynet kalendere + at banken sendte to sjokoladekalendere. Så her blir det nok kalendere i år. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
mamma til 4 gull
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Norge, et stenkast fra oslo
![]() |
Sv: Hva slags kalender har barna deres?
Om du kjøper en stor pakke med konfelutter på nille ... og lager hull med hullmaskin får du jo pakket inn alle tingene billig å lett .
|
|
![]() |
|
|