Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags kalender har barna deres?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-08, 21:49   #21
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Hva slags kalender har barna deres?

I år blir det Jul i Blåfjell kalenderbok (hovedboka i Barnas egen bokklubb). Er litt usikker på hvordan den er - mulig blir det en sjokoladekalender i tilegg hvis den ikke er bra. Føler at det ble vel mye fokus på pakker i fjor, og ønsker derfor å styre unna pakkekalenderen.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 21:51   #22
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Her har vi en pakkekalender som er bordert. Den deler ungene. Det blir 4 pakker på hver og felles på lørdagene og julaften.

I tillegg har de en sjokoladekalender hver. Dette mest for å markere en dag nærmere jul for de alle sammen.

Gammel 20-11-08, 21:57   #23
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh. Pokker'n. Det var det, ja.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 22:11   #24
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I fjor hadde ungene en pakkekalender på deling. De åpnet en pakke hver tredje dag, og det fungerte greit, men det var mye styr med å finne smågaver og pakke dem inn. Jeg er vel allerede for sent ute til dette nå, føler jeg. Ett år hadde alle tre ungene hver sin pakkekalender. Aldri mer. Å pakke inn 72 gaver ble litt i overkant. I år vil jeg gjøre det enklest mulig. :lat:

Gammel 20-11-08, 22:26   #25
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jentene har hver sin pakkekalender - kaledere som jeg applikerte til de da de var små. Mormor har bidratt med 13 pakker til hver i år - ferdig innpakket. Det gjorde oppgaven mer overkommelig for meg . Har planer om å pakke inn noen gaver i kveld

Gammel 20-11-08, 22:30   #26
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Storebror får pakkekalender, mamma har brodert til han. Lillebror på 7 mnd får ikke kalender, men mamma skal/holder på å brodere kalender til han også.

Jeg har en plan om å kombinere pakker og aktiviteter når de blir større. I år blir det litt biler, litt bøker, dvd, strømpebukser, truser og sikkert litt lørdagsgodt på lørdagene.

Gammel 20-11-08, 22:32   #27
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Tror nok jeg venter med kalender til han på to år, hvis ikke det som med et trylleslag dukker opp en med plastikkdyr i.
Hun på fem får lipsmackers kalender.

Gammel 20-11-08, 22:37   #28
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Jeg har planer om å sy en kalender, må bare få tak i stoff først. Aner ikke hva jeg skal ha i pakkene. Dårlig tid ja.
I tillegg får han en kalender som faren min har laget.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 22:41   #29
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Har en nesten ferdig "kasse-kalender" (gubben mangler fortsatt å sette på hengsel og lokk på 18 av de...Han får gjøre en om dagen når han kommer hjem ca 10. des)
Har hatt hver sin før, men siden "kasse-kalenderen" til lillesøster ble så stor (og fin) så deler de i år. Dessuten syntes jeg det begynte å bli mye styr med 3 kalendere...

Men var litt av et puslespill å fordele til riktig dag. De får 12 "aktiviteter"/fellesting (en del baking, lage julekort, lage julepynt, hogge tre osv og mamma mia film på julaften) og 4 ting hver (sokker, truse, tannbørste og hver sin lørdag med sjokoladenisse)
Siden jeg jobber turnus og en del kvelder går bort til det og forskjellige avslutninger på skole/kor så bli det vrient å få det fordelt med tredje hver dag, ikke baking når jeg jobber kveld og like mange dager med "egne" ting.
Men jeg klarte det, så nå må ingen flytte på arrangementer og vakter altså (ellers blir jeg litt slik---> )

Vil sterkt anbefale dere som har pakkekalender om å la ungene dele, en blir lei 48 eller 72 (eller 96) småpakker...

Gammel 20-11-08, 22:50   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svigermor har sydd (på sykmaskin) en alldeles fantastisk kalender til snuppa. Den har en stor pose på magen som man legger pakke oppi, så den vil fungere fint til to unger neste år.

Vi legger pakker oppi hver dag når vi kommer hjem fra barnehagen (så går det forhåpentligvis litt fortere på hjemoverveien). Det legges både fysiske presanger og aktiviteter oppi.

Gammel 20-11-08, 22:52   #31
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi voksne hadde forresten en veldig hyggelig kalender for to år siden, med lapper oppi der det stod f.eks. en film vi skulle se, eller et spill vi skulle spille, eller noen vi skulle ha på besøk, eller at vi skulle drikke en god vin og spise biff, eller sånt. Jeg tror jammen jeg skal finne frem den kalenderen i år også.

Gammel 20-11-08, 22:53   #32
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har 24 rød klesklyper på en snor, som har påmalt datoen. De får pakke sammen 1, 23 og 24 desember - resten er det hver tredje dag. Jeg har stort sett kjøpt skoleting til eldstebarna (viskelær, blyanter, linjaler etc) og smokker eller badedyr og slikt til minste.

Gammel 20-11-08, 23:13   #33
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Inspirert av denne tråden har jeg pakket inn 19 små pakker i kveld! De resterende fem er også klare med de må toves eller skrives på et fint julekort. Det ble ikke like mange aktiviteter som jeg hadde tenkt, siden formen min er så variabel for tiden. Men å bake pepperkaker og lage gaver får vi nok til selv om det ikke står i kalenderen.

Gammel 20-11-08, 23:18   #34
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her blir det pakkekalender.

Gammel 20-11-08, 23:30   #35
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi voksne hadde forresten en veldig hyggelig kalender for to år siden, med lapper oppi der det stod f.eks. en film vi skulle se, eller et spill vi skulle spille, eller noen vi skulle ha på besøk, eller at vi skulle drikke en god vin og spise biff, eller sånt. Jeg tror jammen jeg skal finne frem den kalenderen i år også.

Den kalenderen likte jeg Takk for god idé, skilpadda

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 23:33   #36
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge jentene får pakke/ aktivitetskalender. Dyr nok,men det er mye i den de ville fått uansett, så egentlig er det en grei løsning.Vi voksne lager også pakkekalender til hverandre

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 23:34   #37
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har fått med meg pakkekalenderen vi hadde da vi var små. I år har jeg kjøpt Sing Sang kort, som jeg skal pakke inn en og en. Det er 38 kort i esken. Det betyr at hun får et kort hver dag, hvor vi får en liten sangstund sammen, og så får hun resten enten på julaften eller i strømpa 1. juledag. Jeg tror nok det siste, for det er mulig de drukner i alt annet på julaften i grunnen.

Gammel 20-11-08, 23:42   #38
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har diger brodert kalender i gangen, men i år blir det kun pakker på den i helgene. Ved siden av får gutta legokalendere og Ruska får Littlest Pet Shop. Mannen i huset har fått Ponduskalender i farsdagsgave. Jeg skal kjøpe meg sjokoladekalender på ICA til uka.

Gammel 21-11-08, 01:01   #39
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Mormor har brodert og bidrar med pakker. Jeg ordner resten. I tillegg har farmor kjøpt prinsesse og Lynet kalendere + at banken sendte to sjokoladekalendere. Så her blir det nok kalendere i år.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 01:25   #40
mammsen31
mamma til 4 gull

mammsen31 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Norge, et stenkast fra oslo
mammsen31 er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

I fjor hadde ungene en pakkekalender på deling. De åpnet en pakke hver tredje dag, og det fungerte greit, men det var mye styr med å finne smågaver og pakke dem inn. Jeg er vel allerede for sent ute til dette nå, føler jeg. Ett år hadde alle tre ungene hver sin pakkekalender. Aldri mer. Å pakke inn 72 gaver ble litt i overkant. I år vil jeg gjøre det enklest mulig. :lat:

Om du kjøper en stor pakke med konfelutter på nille ... og lager hull med hullmaskin får du jo pakket inn alle tingene billig å lett .

Her skal to ha pakke kalender på hjemme sydd kalender.. og en ønsker seg kinder kalenderen

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:36.