|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Din favoritt-jule-cd?Min favoritt er Jul i Betlehem med Carola.
|
|
|
#2 |
|
One of These Days
|
Sv: Din favoritt-jule-cd?Divine, det albumet er veldig bra. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Din favoritt-jule-cd?I tillegg til klassiske favoritter som Handel- "Messias", Bach- "Juleoratoriet" og |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Din favoritt-jule-cd?Jeg er også veldig glad julealbumet til Dolly Parton og Kenny Rogers. Og Phil Spector. Har også et bluegrass-julealbum som er nydelig.
|
|
|
#6 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Din favoritt-jule-cd?Her i huset er det ikke hva jeg liker som teller. Her er det Malins Jul som gjelder....... |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Sv: Din favoritt-jule-cd?Lillejulaften måtte jeg ha med meg "julekveld i skogen" for at det skulle bli ordentlig jul. Det er synd den ble forbudt.
|
|
|
|
#8 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Din favoritt-jule-cd?Det blir skikkelig jul i huset natt til julaften når jeg rydder de siste eskene og drar over gulvet og lytter til Bugge Wesseltofts "It's snowing in my piano". |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Din favoritt-jule-cd?
Julekveld i skogen er forbudt å sende på radio fordi han som skrev teksten ikke fikk den kredden han hadde krev på, så da nektet han å la sitt åndsverk bli spilt på nrk. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Den er med på P4s julefavoritter
|
|
|
#12 |
|
Superduperaktiv
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
hvorfor er den sangen blitt forbudt?? Jeg har den forresten på 3 forskjellige juleplater..??
|
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Sv: Din favoritt-jule-cd?Den er ikke forbudt. Det er bare NRK som ikke vil spille den. Det vil si, forfatteren nekter dem å spille den fordi han følte han aldri ble kreditert.
|
|
|
#14 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Din favoritt-jule-cd?Her er det og Sufjan Stevens som går i CD-spilleren. Fantastiske plater. Skranglepop som reflekterer julens både gode og dårlige sider (med titler som "Did I make you cry at Christmas? Well, you deserved it!"). Morsom og varm på samme tid! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Din favoritt-jule-cd?Jeg elsker julesanger!
|
|
|
#16 |
|
Viser tenner
|
Sv: Din favoritt-jule-cd?Nå har jeg vel ikke mange juleplater utenom ungene sine, men jeg ELSKER Desemberbarn med Kari Bremnes & Rikard Wolff. Den er passe melankolsk (som mørketida) og setter meg i perfekt førjulsstemning.
|
|
|
#17 |
|
-
Sv: Din favoritt-jule-cd?Nå skal jeg ikke helt avskrive Juleoriatoriet av J. S. Bach og Händels Messias, men jeg mistenker at desember fra og med i år vil preges av Sufjan Stevens og hans boks med 5 CD-er: Songs for Christmas. Den inneholder tradisjonelle julesanger, både kristne og verdslige, og nye sanger han har skrevet. Han har laget EP-er til famile og venner til jul de siste årene og nå er de samlet og gitt ut i en boks. Den er helt fantastisk bra. (Platekompaniet har den også). |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Sv: Din favoritt-jule-cd?Syns også Sondre Bratlands Rosa frå Betlehem er nydelig.
|
|
|
#20 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Din favoritt-jule-cd?Det blir ikke jul før jeg har hørt gjennom alle de britiske julesamlingene, som Absolute Christmas, 100% Christmas, Christmas Party og hva de nå heter alle sammen. Det har gått så langt at jeg nå synes at Elton Johns Step into Christmas hører med til julen, enda så fæl den er.
|
![]() |
|
|