|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)
Profitt er det eneste de tenker på, ene og alene. |
|
|
|
#2 |
|
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)Jeg hugger ved i skogen og lurer på hvorfor folk som er mot pels likevel spiser kjøtt og går med skinnsko, og setter seg i sin Volvo med skinnseter, mens de forbruker strøm som er laget av kullkreftverk i Danmark. Jeg mer enn aner en viss dobbeltmoral. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Pauset
|
Syntes det er forskjell på det å ikke behandle dyr bra og det å spise de jeg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Hogger i stein
Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)For ikke å snakke om hvordan kyllingene lever, før de havner på middagsbordet. Og så har vi fisken da. En uer er dratt opp fra 300 meter på tre minutter, en prosess som fører til at øynene presses ut av hodet på den. Og så selen, som vi hakker i hodet. Laksen? Flere hundre tusen laks i en merd, hele livet gjennom. Kan kun svømme rundt, den ene veien. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Hogger i stein
Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)Ja, unnskyld om det er å oppfatte som om jeg er uenig i at det trengs et engasjement mot pelsdyrfarmere. De er noen regelrette svin, mange av dem. Jeg bare påpeker hve jeg selv mener om saken, og så forsøker jeg for egen del å sette den i perspektiv. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Denne tråden handler om pelsdyroppdrett, det at man tar opp at dyr lider i det tilfellet betyr da virkelig ikke at man ikke bryr seg om at andre dyr lider (eller at man ikke bryr seg om alt annet som er ille i verden for den saks skyld).
|
|
|
#8 |
|
Hogger i stein
Ja, og jeg forholder meg til både den debatten, og forumreglene som sier noe om det forholdet at man faktisk ikke er nødt til å utelukkende diskutere det som noen ønsker. Punkt 17, mener jeg det var. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Tenker litt som Ulvefar jeg. For det er pokker ikke bedre for kjøttfe som knapt nok har sett friluft før de blir slaktet.
Jeg mener at hønseriene er minst like ille som pelsdyrfarmene. Det er ikke måte på hvor mange høns som daglig dør i de små burene sine fordi vi vil ha egg til alt mulig. Det er naivt å tro at det kun er pelsdyrene i bur som har det ille.
Jeg må bare tilstå en ting: Jeg har bukse i selskinn! Det er det beste plagget for ekstrem kulde og ble forært meg av en inuitt i Alaska. Så det gjør meg kanskje til pelsbærer noen ganger. |
|
|
|
#10 |
|
Pauset
|
Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)Ja eller.. jeg tenker at alle monner drar jeg da. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Hogger i stein
Nei, bevares. Det er motsatt, jeg mener vi skal starte tråder som dette. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)Jeg skjønner ikke hva som får folk til å gå med pels. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)Jeg har ikke vært i tråden siden jeg skrev innlegget, og føler for å presisere: Nei, jeg ville ikke kjøpt pels. Det jeg prøvde å påpeke var for det første den logiske bristen i at noen linket til en hendelse i Kina, og så svarer andre "og de er sikkert nesten like ille her". Skal man kommentere norsk pelsdyrbransje så tror jeg det finnes mer enn nok fakta og dokumentasjon til å overbevise oss om å ikke handle norsk pels heller, uten å ty til ekstrembilder fra den andre siden av kloden.
|
|
|
#14 |
|
kall om benen
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)Jeg orker heller ikke se på linken, men kan tenke meg hva som ville møtt meg. Dette er grusomt og jeg skulle aldri få før meg å kjøpe en pels, hverken ny, brukt eller arvet.
|
|
|
|
#15 |
|
kall om benen
Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)Polyanna- jeg er helt enig med deg ang. kylling.
|
|
|
|
#16 |
|
Pauset
|
Dette handler jo om akkurat DETTE. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
kall om benen
|
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)Jeg kjenner det frister uhorvelig mye å bli vegetarianer igjen. Jeg var det i 6 år utelukkende av etiske årsaker, men nå møter jeg så stor motstand blandt venner og familie når jeg snakker om det at jeg ikke orker. :feig: Men jeg kan i hvertfall være mer bevisst på kjøttet jeg kjøper, at det er økologisk. Har flere kilo vilt i fryseren nå, det er jo mye bedre enn slakterikjøtt.
|
|
|
#19 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)Så linken. Grusomt
|
|
|
#20 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)I Kina skulle man nesten tro det var en hobby å flå dyr levende og generelt pine dem på verst mulig vis. Det er alltid i Kina de verste dyretragediene foregår, dyr er ikke verdt fem flate øre der borte. Tragisk.
|
![]() |
|
|