Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spinoff fra plastikktre m.fl

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-08, 07:47   #21
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra plastikktre m.fl

Nei.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 07:50   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope, vi bor i blokk så det skulle tatt seg ut.
Men jeg har mer "toleranse" for sånt nå etter at jeg fikk barn og ser hvor glad eldste er i sånt. Så jeg vurderer nesten til og med å ha noe selv når vi kjøper hus. NOE. Ikke sånn pepperkakehus-greier.

Gammel 17-12-08, 07:53   #23
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, altså, hvis vi skulle tatt hensyn til Veslas smak i husdekorering så ville jo ting unektelig sett annerledes ut. Og ikke bare til jul heller. Det er noen ting jeg er veldig godt fornøyd med å ha total råderett over.

Gammel 17-12-08, 07:55   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Ja, altså, hvis vi skulle tatt hensyn til Veslas smak i husdekorering så ville jo ting unektelig sett annerledes ut. Og ikke bare til jul heller. Det er noen ting jeg er veldig godt fornøyd med å ha total råderett over.

Jeg også, det er derfor juletreet vårt alltid ser så fænsi ut.
Men jeg synes mer og mer at barna skal få bli med og bestemme sånt, det skaper gode minner for dem. Så jeg synes ikke lenger at FULL råderett over julepyntingen er noe stas.

Gammel 17-12-08, 07:56   #25
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Vi har 2 høye grønne trær med bittesmå lys på.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 08:11   #26
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg også, det er derfor juletreet vårt alltid ser så fænsi ut.
Men jeg synes mer og mer at barna skal få bli med og bestemme sånt, det skaper gode minner for dem. Så jeg synes ikke lenger at FULL råderett over julepyntingen er noe stas.

Tja, jeg tror gode minner handler mer om gode stemninger og tradisjoner enn om den rent materielle pyntingen. Har du lest "Jul i Bakkebygrenda" for jenta di? Der er det en scene som handler om at barna går og legger seg lille julaften og føler seg litt engstelige for at det skal bli ordentlig jul. De syns ikke moren virker å ha kontroll og syns ikke alt virker å være på plass. Men så om morgenen så er det jul overalt likevel. I boka vår er det et helt nydelig bilde av tre barn som står på tærne og kikker inn på et skinnende juletre. Alt er som det skal være og det poengteres at den frykten var grunnløs. Jeg husker godt den følelsen fra jeg var liten og det var julaften og at alt føltes så riktig og så stemningsfullt, og følelsen av at mamma og pappa hadde stelt i stand og ordnet for at jeg skulle få den gode følelsen var så uendelig mye verdt for meg. Noe man virkelig kunne sette pris på.

Litt vanskelig å forklare. Og Vesla får selvsagt delta som bare det i julepyntingen, men jeg prøver å holde igjen på det rent materielle og heller bruke pynten og pyntingen til å skape gode følelser og tradisjoner. Gjenkjennelse og forutsigbarhet er noe barn setter pris på, og mine gode minner er knyttet til sånt som at fruktfatet alltid var fullt i julen, at en helt spesiell nisse satt ved peisen, at jeg fikk henge den blå favorittkula i treet og slike ting som egentlig ikke handlet om selve tingene, men om stemningen jeg fikk av å se dem fordi de symboliserte jul og den gode følelsen jeg fikk av jul.

Klart det er stas og moro for barn med fine, nye, lysende ting, men for meg er det viktig at julestemningen ikke er drevet av det.

Dette ble mye lengre enn jeg hadde tenkt og er ikke bare svar til deg, Iset. Jeg tviler ikke på at dere har julestemning i bøtter og spann.

Gammel 17-12-08, 08:15   #27
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er glorete & kult. Prototypen sier når vi går forbi slike hus: "Se mor - huset har pyntet seg til jul!"

Vi har bare en krans m/lys. Jeg har ikke klart å somle meg til å kjøpe istappbelysningen.

Gammel 17-12-08, 08:28   #28
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Ja det har jeg, men ikke blinkende fargelys og nisser oppetteralleveier.

Vi har en liten garasje adskilt fra huset, og i mønet har den fått istapplys fra biltema (diodelys), en pilkvast med lys, en lysgirlander (kun laget av diodelys) på den ene verandaen, en vintergrønn busk på trappa med lys, en falsk buksbom med lys og en lysslynge i et tre ute i hagen.

Jeg ønsker meg mer.

Jada, jeg vet det er småharry, men jeg koser meg med det på en barnslig måte. Vi ler av oss selv rett og slett.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 08:29   #29
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pleier å ha lys på et grantre i hagen, men ellers ikke noe utendørs nei.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 09:24   #30
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ja, vi har lysslynge rundt inngagnspartiet ( som jeg oppdaget ikke virket etter å ha balansert på en trappestige ytterst på trappa og sliti livet av meg for å få opp )
Vi skal også ha på verandaen.
Aller mest ønsker jeg meg en klatrende julenisse på husveggen : bare for å irritere naboene:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 09:28   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Tja, jeg tror gode minner handler mer om gode stemninger og tradisjoner enn om den rent materielle pyntingen. Har du lest "Jul i Bakkebygrenda" for jenta di? Der er det en scene som handler om at barna går og legger seg lille julaften og føler seg litt engstelige for at det skal bli ordentlig jul. De syns ikke moren virker å ha kontroll og syns ikke alt virker å være på plass. Men så om morgenen så er det jul overalt likevel. I boka vår er det et helt nydelig bilde av tre barn som står på tærne og kikker inn på et skinnende juletre. Alt er som det skal være og det poengteres at den frykten var grunnløs. Jeg husker godt den følelsen fra jeg var liten og det var julaften og at alt føltes så riktig og så stemningsfullt, og følelsen av at mamma og pappa hadde stelt i stand og ordnet for at jeg skulle få den gode følelsen var så uendelig mye verdt for meg. Noe man virkelig kunne sette pris på.

Litt vanskelig å forklare. Og Vesla får selvsagt delta som bare det i julepyntingen, men jeg prøver å holde igjen på det rent materielle og heller bruke pynten og pyntingen til å skape gode følelser og tradisjoner. Gjenkjennelse og forutsigbarhet er noe barn setter pris på, og mine gode minner er knyttet til sånt som at fruktfatet alltid var fullt i julen, at en helt spesiell nisse satt ved peisen, at jeg fikk henge den blå favorittkula i treet og slike ting som egentlig ikke handlet om selve tingene, men om stemningen jeg fikk av å se dem fordi de symboliserte jul og den gode følelsen jeg fikk av jul.

Klart det er stas og moro for barn med fine, nye, lysende ting, men for meg er det viktig at julestemningen ikke er drevet av det.

Dette ble mye lengre enn jeg hadde tenkt og er ikke bare svar til deg, Iset. Jeg tviler ikke på at dere har julestemning i bøtter og spann.

Åh, nå kom jeg (om mulig) enda mer i julestemning!
Jeg er egentlig helt enig med deg, men tror også det kommer an på barna. Noen barn er superivrige etter å delta i pyntingen og alt, og da synes jeg man skal la dem få lov. Jeg har alltid mislikt sånne glorete julehus, men det er storesøsters høyeste ønske her i livet å ha noe sånt når vi kjøper hus. Hun snakker om det hele tiden, med stjerner i øynene. Jeg smelter jo helt og føler ikke jeg kan stå på mitt når hun ønsker det så høyt. Men noe pepperkakehus blir det ikke! Man må altså se an barna og situasjonen.
Jeg elsker jul!

Gammel 17-12-08, 09:32   #32
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda. Vi har reinsdyr på taket, mangefargete lys på ett tre og hvite lys på et (usedvanlig digert) grantre. Vi har pleid å ha mer, men dessverre har flere av de fargete lysene gått i stykker, og vi har ikke fått tak i nye i år.

Jeg er for øvrig enig i at det er ille med lys hvor man ikke har fått dekket hele treet, ikke fått rundt hele terrassen etc. Men generelt synes jeg det er kult.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 09:33   #33
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Nope, har ikke noe lys ute.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:17   #34
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Nope, masse glorete utepynt synes jeg er harry. Etter å ha bodd i Usa i så mange år så er jeg fullstendig kurert for ute- julenisser, -snømenn, -lys og annet -dilldall. Noe pene lys på en krans, eller et tre i hagen er fint. Men, det må være symmetrisk og pent, ikke bare slengt på.

Med mindre det er som "MokkMokk`s hus", da er det jo så fullstendig gjennomført at det er kult.

Sist redigert av Trolljenta25 : 17-12-08 kl 10:17. Årsak: Feil smileybruk!
Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:20   #35
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Spinoff fra plastikktre m.fl

Nei.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nope, vi bor i blokk så det skulle tatt seg ut.

Åh, det er da de som har det i blokk også.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:25   #36
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Vi har ikke lys på huset, men på trappa opp til hagen står en plastnisse og lyser så fint. Vi har også hvite lys på en tuja. Syns det hører med i adventstiden og julen jeg

Gammel 17-12-08, 10:43   #37
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jaaa, det er jo schjempefint! Jo mer, jo bedre. Vi har forresten lagt ut film av julehuset vårt på YouTube.

Stakkars naboer.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:48   #38
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nei, vi bor i studentleilighet så det er iallefall uaktuelt nå. Men jeg tviler på at vi kommer til å ha det om vi engang kjøper eget hus.

Gammel 17-12-08, 10:51   #39
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, det har vi ikke. Men skulle ungene spurt etter, så hadde jeg kjøpt. Det blir litt magisk og kriblete for unga.

Gammel 17-12-08, 23:58   #40
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

@Iset: har du sett den gigantiske snømannen som står i hagen borti krysset ned til sandnes? Den er litt kul, men akk så harry.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:05.