|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff fra plastikktre m.flNope, vi bor i blokk så det skulle tatt seg ut.
![]() |
#23 |
Borte
|
![]() Sv: Spinoff fra plastikktre m.flJa, altså, hvis vi skulle tatt hensyn til Veslas smak i husdekorering så ville jo ting unektelig sett annerledes ut. Og ikke bare til jul heller.
![]() |
#24 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Spinoff fra plastikktre m.fl
Jeg også, det er derfor juletreet vårt alltid ser så fænsi ut.
![]() |
#25 |
X First Lady
![]() Sv: Spinoff fra plastikktre m.flVi har 2 høye grønne trær med bittesmå lys på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Borte
|
Tja, jeg tror gode minner handler mer om gode stemninger og tradisjoner enn om den rent materielle pyntingen. Har du lest "Jul i Bakkebygrenda" for jenta di? Der er det en scene som handler om at barna går og legger seg lille julaften og føler seg litt engstelige for at det skal bli ordentlig jul. De syns ikke moren virker å ha kontroll og syns ikke alt virker å være på plass. Men så om morgenen så er det jul overalt likevel. I boka vår er det et helt nydelig bilde av tre barn som står på tærne og kikker inn på et skinnende juletre. Alt er som det skal være og det poengteres at den frykten var grunnløs. Jeg husker godt den følelsen fra jeg var liten og det var julaften og at alt føltes så riktig og så stemningsfullt, og følelsen av at mamma og pappa hadde stelt i stand og ordnet for at jeg skulle få den gode følelsen var så uendelig mye verdt for meg. Noe man virkelig kunne sette pris på.
![]() |
#27 |
Etylbarbital
![]() Sv: Spinoff fra plastikktre m.flJeg synes det er glorete & kult. Prototypen sier når vi går forbi slike hus: "Se mor - huset har pyntet seg til jul!"
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Spinoff fra plastikktre m.flJa det har jeg, men ikke blinkende fargelys og nisser oppetteralleveier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Spinoff fra plastikktre m.flVi pleier å ha lys på et grantre i hagen, men ellers ikke noe utendørs nei.
![]() |
#30 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Spinoff fra plastikktre m.flJa, vi har lysslynge rundt inngagnspartiet ( som jeg oppdaget ikke virket etter å ha balansert på en trappestige ytterst på trappa og sliti livet av meg for å få opp ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Nymotens gammeldags
Åh, nå kom jeg (om mulig) enda mer i julestemning!
![]() |
#32 |
Peppy!
|
![]() Sv: Spinoff fra plastikktre m.flJoda. Vi har reinsdyr på taket, mangefargete lys på ett tre og hvite lys på et (usedvanlig digert) grantre. Vi har pleid å ha mer, men dessverre har flere av de fargete lysene gått i stykker, og vi har ikke fått tak i nye i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Spinoff fra plastikktre m.flNope, har ikke noe lys ute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff fra plastikktre m.flNope, masse glorete utepynt synes jeg er harry. Etter å ha bodd i Usa i så mange år så er jeg fullstendig kurert for ute- julenisser, -snømenn, -lys og annet -dilldall. Noe pene lys på en krans, eller et tre i hagen er fint. Men, det må være symmetrisk og pent, ikke bare slengt på. Sist redigert av Trolljenta25 : 17-12-08 kl 10:17. Årsak: Feil smileybruk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Spinoff fra plastikktre m.flNei.
Åh, det er da de som har det i blokk også.
![]() |
#36 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff fra plastikktre m.flVi har ikke lys på huset, men på trappa opp til hagen står en plastnisse og lyser så fint. Vi har også hvite lys på en tuja. Syns det hører med i adventstiden og julen jeg
![]() |
#38 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Spinoff fra plastikktre m.flNei, vi bor i studentleilighet så det er iallefall uaktuelt nå. Men jeg tviler på at vi kommer til å ha det om vi engang kjøper eget hus.
![]() |
#39 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff fra plastikktre m.flNei, det har vi ikke. Men skulle ungene spurt etter, så hadde jeg kjøpt. Det blir litt magisk og kriblete for unga.
![]() |
|
|