Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjøper du lodd o.l på døra?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-08, 12:25   #21
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøper du lodd o.l på døra?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg husker en gang mor tvang oss til å selge lodd for Høyre i et arbeiderstrøk. Det var vel egentlig lavmål i loddsalg for meg.

Jeg kjøper alltid lodd, husker selv hvor kjipt det var å gå rundt med disse loddbøkene som unge.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 12:29   #22
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brynhild, her.

[...] husker selv hvor kjipt det var å gå rundt med disse loddbøkene som unge.

Jeg syntes det var gøy å selge lodd da jeg var liten.

Gammel 17-12-08, 12:31   #23
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 12:34   #24
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

De har oppdaget oss meget raskt, og renner på dørene støtt og stadig. Jeg kjenner på meg selv at jeg ikke blir noen god fotballpappa og FOF nekter å ha noe med sorten å gjøre. Så vi pøser ut, i håp om at noen foreldre og barn husker oss til den gang vi kommer trekkende med barn. Forøvrig kunne vi finansiert et halvt fotballag med tomgodset - og etter at vi nevnte det for dem, så har de en fast løype innom her.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 13:22   #25
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Ja, det gjør jeg

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 13:28   #26
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det gjør jeg. Nå er det ikke noe renn av loddselgere på vår dør siden vi bor i et etablert boligstrøk, men jeg kjøper alltid hvis det er barn/ungdom som kommer. Jeg husker veldig godt at jeg selv gikk rundt med loddebok og julenek og denslags og hvor kjipt det er når ingen vil kjøpe/klager på prisen/ikke åpner døren.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 13:54   #27
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Så lenge man var først ute i det gamle strøket så var loddboka utsolgt på 10-20 min.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 14:16   #28
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsket også å selge lodd da jeg var liten, og slike nåler fra Redningsselskapet. Også solgte vi alltid slike nåler som så ut som granbar, men jeg husker ikke hvem det var for.

Jeg kjøper lodd så lenge jeg har kontanter. Jeg synes jeg må det de få gangene vi får noen på døra. Vi bor nemlig litt utenfor allfarvei, så jeg blir litt glad når noen finner veien til oss.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 14:45   #29
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har jeg penger, så kjøper jeg. (Litt ukritisk, kjenner jeg - jeg har sikkert kjøpt lodd til kjeltringunger som har kjøpt loddbok på bokhandler altså)

Jeg er forøvrig en ivrig kortbruker, så som oftest har jeg ikke penger.

Gammel 17-12-08, 14:47   #30
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøper alltid. Men nå kommer det bare 2-3 i året så da er det ikke så gale.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 14:47   #31
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Har forøvrig kjøpt 64 doruller til veldedig formål i år.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 14:47   #32
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hatet det og sendte med loddboka med mamma eller pappa på jobb. *delegerer oppgaver*

En digresjon, men likevel: Da vi gikk i 8.klass solgte vi orkidéer. Inntekten skulle gå til bønder som nå produserte opium - slik at de skulle begynne å produsere noe mer matnyttig på jorda si.

Jeg gikk da rundt og spurte om de ville kjøpe opium til inntekt for bønder i det landet det gjaldt...

Gammel 17-12-08, 14:57   #33
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg handler alt mulig rart som selges av unger og håper mine blir tatt like godt i mot når de må ut å selge lodder for idrettslaget eller hva det nå måtte være.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 14:58   #34
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

vi har liggende kontanter til slike formål ja, og kjøper litt når noen komer. Har barn selv som også må selge innimellom, og håper jo at andre også kjøper da.

Gammel 17-12-08, 15:00   #35
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Har forøvrig kjøpt 64 doruller til veldedig formål i år.

Det tok noen sekunder før jeg skjønte denne. :ser for seg Mandarin sende en diger kasse doruller til Røde Kors:

Gammel 17-12-08, 15:03   #36
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har også kjøpt 64 doruller. Var fin kvalitet og nå er vi straks tom, så jeg håper de kommer en gang til. Ellers har vi kjøpt karameller og spekemat og lodd.

Har også solgt lodd og diverse greier, og hatet det som pesten.

Gammel 17-12-08, 15:03   #37
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Vi har 42 trappetrinn for å komme opp til huset, så jeg kjøper alltid lodd når noen har strevd seg opp trappa

Gammel 17-12-08, 16:01   #38
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Får ofte på døra, har sjelden cash.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 16:38   #39
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Vi kjøper alltid. Men nå kommer det bare 2-3 i året så da er det ikke så gale.

Jeg glemte å sende guttungen bort med fotball-loddene i år. Beklager. Det skal ikke gjenta seg.

Vi kjøper selvsagt, vi også når det kommer loddselgere på døra.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 16:44   #40
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Her kommer det sjelden noen, men om det hadde kommet og jeg har kontanter så kjøper jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:21.