Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Boktips til treåringer?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-08, 17:59   #21
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Boktips til treåringer?

Propellen på snart 4 elsker Pulverheksa, Karsten og Petra, Karius og Baktus, Lillesøster Kanin, Gubben og Katten og Snekker Andersen.

Gammel 20-12-08, 22:44   #22
Plutti
Superaktiv

Plutti sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Den lille muldvarpen som lurte på hvem som hadde bæsjet på hodet hans.

En hit her i huset

Gammel 20-12-08, 22:57   #23
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Hadde lyst å nevne Torbjørn Egner, men han passerer kanskje ikke som "mindre kjent". Jeg har kjøpt lydboka til Kardemomme By i julegave til min 3-åring, og har lyst på Hakkebakkeskogen i tillegg.

Gammel 21-12-08, 11:54   #24
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er stor fan av bøkene til Svein Nyhus og Gro Dahle, og vil anbefale boka Ingen.

Sitat:

I huset til Ingen bor Ingen. Der er det god plass, for Ingen bor alene i huset sitt. Men så møter Ingen Noen, og de kan spise pannekaker sammen.

Den er fin og litt trist på en gang. Og ganske morsom.

Gammel 21-12-08, 12:13   #25
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kan også anbefale bøkene om Bæ og Bø. Gitte-bøkene er også morsomme.

Tips til nye bildebøker:
http://barne--og-ungdomslitteratur.b...label/Bildebok

Gammel 21-12-08, 12:16   #26
Majka
Kometkamerat

Majka sin avatar

Medlem siden: May 2008
Majka er litt kulMajka er litt kul
Standard

Mamma Mø
Charlie og Lola
Albert Åberg
Katten Findus og gubben
Karsten og Petra

er populære bøker til 3-åringen her i huset.

Majka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 13:31   #27
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

På avdelingen hvor jeg jobber er bøkene om Mamma Mø, (visstnok enkelt å uttale også) og Lille Ugle veldig populære. Vi fikk nettopp en bok der Lille Ugle blir beskylt for å være selveste julenissen. Den har sikkert blitt lest tredve ganger siste uken. Og dumme Mamma Mø som prøvde å klatre over gjerdet da...

Den gir jeg bort i julegave.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 15:59   #28
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips alle sammen!

Den lokale bokhandelen hadde dessverre ikke all verdens spennende utvalg. Jeg endte opp med å kjøpe Mamma Mø og Pulverheksa.

Gammel 21-12-08, 18:18   #29
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Den gir jeg bort i julegave.

Satt og kikket på en av assistentene mine og tre av barna forleden. Hun leser om lille Ugle, og barna sitter rundt med alvorlige ansikter og nikker, stakkars lille Ugle som blir beskyldt for å være noe han ikke er, og når han sier han er julenissen så blir ikke det bra heller. Jammen ikke enkelt å gjøre andre fornøyd. Det er en fin bok.

Var på et seminar for en stund siden og hadde en "foreleser" fra biblioteket. Hun fortalte om veldig mange morsomme nye barnebøker. Slik kan et tur på biblioteket være et nyttig tips. De kan gjerne masse om barnebøker og kan gi gode tips i forhold til hva slags bøker man kan kjøpe.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 12:03   #30
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Storebror på snart 6 elsker boka om Lille Ugle som blir beskylt for å være julenissen. Jeg vil tro at den faller i smak hos en treåring også, herlig historie.

Jeg kjenner at jeg angrer på at jeg ikke kjøpte den til 3-åringen min til jul..

Hun elsker jo "Jeg er ikke søt!" om samme lille ugle.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 12:05   #31
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa liker fremdeles Ludde.

Ellers fikk vi en bok om Gruffalo her om dagen som vi har lest hver eneste kveld siden.

Gammel 07-01-09, 12:10   #32
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ellers fikk vi en bok om Gruffalo her om dagen som vi har lest hver eneste kveld siden.

Gruffalobøkene er herlige, ja.

Ungene fikk lydboka i julelalenderen, men den glemte vi å høre på i alt julestyret... Tenker vi skal huske å sette den på i kveld.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 19:29   #33
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi fikk gruffalo i går, det var ingen suksess her, storebror syns den var litt skummel.

Gammel 09-01-09, 20:14   #34
mari1974
Fullverdig medlem

mari1974 sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
mari1974 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Den er veldig populær til min treåring

mari1974 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 21:09   #35
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Lillebror fikk den i julegave, men siden han syns alt kun er til å smakes på, 9 mnd som han er, så har storebror fått låne den, og den har virkelig vært en hit. Ikke at det overrasket meg, den er jo veldig populær i barnehagen, selv syns jeg den er kjedelig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.