|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Amming og alder
|
|
|
#2 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Amming og alderJeg ser ingen grunn til å kimse av min instinktive reaksjon om at barn over en viss alder er for store til å ammes. Dette med hvor lenge barna mine skal ammes har vært en sak mellom hvert enkelt av mine barn og meg.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Amming og alderFor å si det sånn, jeg er glad for at gutta mistet interessen for pupp rundt 1 års alderen. Minsten kunne jeg nok ha ammet en stund til, men puppene så ut som kjøttkaker så jeg orket ikke mer. Med andre ord er dette definitivt ikke noe for meg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Amming og alderDette reagerte jeg også på.
|
|
|
|
#5 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Amming og alderHmm, det var rart å se det, jeg har alltid tenkt at det måtte se groteskt ut, men det så normalt ut på en måte. Så ut som ungen nøt det.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Oslo
Sv: Amming og alderDet der ble for drøyt for meg. Jeg synes ikke noe om at så store barn skal sutte på mammaens pupp. Det er jo like før jentungen får pupper selv.
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Amming og alderDet virket jo som en relativt alternativ familie, med jord og sol-bordbønnen og alt. Og når barna sammenlignet smaken og sa at det var "det søteste i verden - søtere enn melon!!" så tenkte jeg at dette kanskje er det nærmeste de kommer søtsaker og godteri.
|
|
|
#8 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Amming og alderNei, den der er for drøy - selv for liberale meg. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Amming og alderJeg håper ikke barnas venner ser den filmen, eller at de tegner de tegningene på skolen. De har kanskje hjemmeskole. Jenta er 8 år - hun kan godt komme i puberteten innen et år eller to. Gitt at hun vokser opp i et vanlig miljø, er det nesten rart om hun ikke får en eller annen form for tanker rundt det etterhvert. Når hun om et år eller to selv får bryster og begynner å fantasere om gutter, og samtidig har den ammingen i hukommelsen... men klart, det virker som hele miljøet rundt de ungene er rimelig alternativt, så det kan jo godt være de fortsatt synes dette er naturlig når de kommer i puberteten? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Amming og alderFor meg blir dette merkelig og rart. Jeg ville ikke på noen måte følt meg komfortabel med å amme en så stor unge. Å skulle ta noen av mine tre på fanget for amming nå ville ha vært helt unaturlig.
|
|
|
#11 |
|
Ringskrømt
|
Uten å si så mye om det vi så på filmen, tør jeg påstå at det ikke er sammenlignbart. Det er noe helt annet å amme sammenhengende over flere år, mens barnet vokser, og plutselig begynne å amme en to-tre-fire-åring. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Amming og alderJeg synes det er ubehagelig å se et så stort barn amme. Ikke ser jeg poenget med å amme så lenge heller. Jeg håper ikke barnas klassekamerater og venner vet om det.
|
|
|
#13 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Amming og alderJeg kjenner at jeg reagerer, og jeg tror det er litt sånn som Teofelia beskriver. Det føles veldig, veldig fjernt for meg.
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Amming og alderAltså, jeg tror nesten ALLE vil reagere på en eller annen måte. Men jeg syns det er interessant å kjenne litt etter HVA det er vi reagerer på. Er det et irrasjonelt tabu, eller noe det er en forstand i?
|
|
|
#15 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Amming og alderSnuppa vår er ikke blitt 4 engang, men vi har allerede begynt å måtte få leksjoner om seksualitet (at man ikke koser med tissen sin mens andre ser på, at man ikke får leke med tissen til lillebror osv). Pupper er for meg i hovedsak en ting forbudet med kvinnelighet og også delvis seksualitet. Med unntak av en liten periode hvor de brukes til å gi barna næring, men de to periodene bør ikke overlappe. Noe jeg ville følt at det gjorde i dette tilfellet når man ammer et pre-pubertalt barn.
|
|
|
|
#16 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Amming og alderFor meg blir dette veldig fjernt også. Jeg mener, barn trenger vel ikke morsmelk i en alder av åtte år?
|
|
|
#17 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Amming og alderJeg syns det er helt motbydelig og jeg blir kvalm når jeg ser store barn ammes. Og da store barn langt yngre enn åtte år. Slik jeg ser det, så er det mor som tilfredsstiller sitt behov. Ikke barnas. Og da blir det bare feil.
|
|
|
#18 |
|
Fortynnet
|
Sv: Amming og alderJeg syns dette er veldig rart og fremmed. Jeg har ammet til ungene var 1,5-2 år, og noen syns jo det er alt for lenge og ekkelt. Men jeg kan virkelig ikke forestille meg å amme så store barn som dette. Og de jentene var jo enormt fokusert på morens bryster, med å ikke ville at hun skulle kle seg, tegne puppene og ha navn på dem... Det virket litt usunt. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Ja, det tror jeg også.
|
|
|
#20 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Denne delen av innlegget er jeg helt enig i.
|
|
![]() |
|
|