Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan er det med raketter i år?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-08, 18:24   #1
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan er det med raketter i år?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Bakkefyrverkeri er altså sånt som bare står på bakken og spruter og hyler og sånn? :domm: Mens styringspinne-fyrverkeri er raketter som flyr?

Er bakkefyrverkeri noe bra i det hele tatt? *fascinert av diiigre raketter*

Size matters.

Man kan skyte opp relativt grove saker fra bakken. Men det går gjerne ikke så høyt som de største rakettene.

Gammel 30-12-08, 19:58   #2
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I Oslo er det lov å skyte opp bakkefyrverkeri mellom kl 18.00 og 02.00 og kun utenfor Ring 2. Vi har kjøpt inn stjerneskudd i år.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 18:34   #3
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah! YES! Size matters og grove saker på bakken... *love dirtytalk*

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 18:48   #4
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Man kan skyte opp raketter med styringspinner i privat regi om man tar et pyroteknikerkurs.
Dessuten er fyrverkeri som ligner leketøy (feks slike tanks) også forbudt nå.

http://www.dsb.no/Article.asp?ArticleID=3048
http://dt.no/article/20081218/EANYHETER/936153538

Gammel 27-12-08, 19:06   #5
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Er mange fine bakkefyrverkeri som går ganske høyt opp og blir fine på himmelen.

Jeg synes det er veldig skummelt med fulle folk (spesielt unge menn) som skal holde raketter i hånden. Da er det mye bedre med bakkefyrverkeri. Selv om de vil holde disse og.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 19:50   #6
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Det er rakettet med styrepinner som er forbudt, bakkefyrverkeri er jo det beste å se på nesten da. De fyker jo opp i luften dem au.

Jeg har ikke kjøpt fyrverkeri på 4 år.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 20:46   #7
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Raketter er generelt forbudt overalt. Bakkefyrverkeri er det eneste som er tillatt for menigmann.

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Man kan skyte opp raketter med styringspinner i privat regi om man tar et pyroteknikerkurs.
Dessuten er fyrverkeri som ligner leketøy (feks slike tanks) også forbudt nå.

http://www.dsb.no/Article.asp?ArticleID=3048
http://dt.no/article/20081218/EANYHETER/936153538

Det var det jeg og ville fortelle!
Lurer på hvordan et blir på nyttår, om jeg kommer til å savne rakettene.
Skal nok more oss uansett. Vi har ikke handlet raketter siden vi var i slutten av tenårene, men naboer og venner har alltid skutt opp i gata eller på jordet over gata.

Gammel 27-12-08, 20:59   #8
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Kommer det til å være offisielle oppskytninger i byer og sånt?

Hos oss skal det være det. De skulle visst skyte opp fra taket på teateret tror jeg.

Gammel 27-12-08, 21:02   #9
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pyroteknikerkurs!!! Hvor?! Når?! YES!!!

Gammel 27-12-08, 21:09   #10
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Du rekker det innen neste års feiring.
Her:
http://www.niss.no/index.php?module=...on=view&id=211

Gammel 27-12-08, 21:16   #11
Skvetten
Passiv

Standard

Da vet vi hvor hele fp gjengen feirer nyttår til neste år. Håper du har stort hus Miss Norway.

Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 17:16   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes iallefall det er bra at det skjerpes inn.

Vi har kjøpt en sånn bakkegreie, til glede for Hannah. Og så noen stjerneskudd (eller frøskjærringer som vi sier). Det holder.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 17:18   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg håper det uansett blir masse å se på himmelen, det er mye av nyttårsaften for meg, å gå ut å se på fantastiske farger på himmelen, da får jeg stemningen.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 17:19   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er spent på hvor mye synlig fyrverkeri det blir, for selv om vi aldri sender opp noe selv er det jo gøy å se på. Så lenge jeg slipper å stå i en folkemengde hvor det sendes opp raketter som fulle menn holder i hånda og sikter inn i folkemengden... Trondheim skal vel ikke ha noe offisielt fyrverkeri heller. Vi kjøper vel et par stjerneskudd tenker jeg.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 17:50   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stjerneskudd til gutta og svipp ned på Ekeberg. Det blir fint.

(Selv om det var veldig fint å sitte her i fjor med utsikt over fyrverkerigale naboer og tvers over fjorden til Posh Suburbia.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 18:15   #16
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Åh! Jeg gleder meg til neste år, når jeg skal fyre opp digre raketter med de største og tjukkeste styrepinnene (i fornuftig vinkel og unna hustak og sånn) - og så når politiet kommer med Sebastian-stemmen sin og vil ha NOK 7000,- så skal jeg vifte overlegent med mitt nyervervede Poryteknikergurubevis. *dagdrømmer*

Gammel 29-12-08, 18:16   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan tenke meg mange morsomme jobber du kan bruke pyro tech-kunnskaper i, Missa. Porytekniker er jeg litt mer skeptisk til.

Gammel 29-12-08, 19:46   #18
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Jeg er gift med en pyroteknikker og er nokså lei kuler og krutt akkurat nå. Lurer på hvor mange timer han har brukt på å koble nyttårsaftenshowet sitt. Mange snakker om at de er jaktenker, men det finnes fyrverkerienker også.
Men når klokken slår 24 og han trykker på første knapp i avfyringssystemet, så tenker jeg at det virkelig er vært det!

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 20:56   #19
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg kan tenke meg mange morsomme jobber du kan bruke pyro tech-kunnskaper i, Missa. Porytekniker er jeg litt mer skeptisk til.

FOR en flisepikker du er blitt aC. Eller Fleecepicker som Google kom opp med en gang jeg bommet på noe retskrining.

Gammel 29-12-08, 20:57   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

FOR en flisepikker du er blitt aC. Eller Fleecepicker som Google kom opp med en gang jeg bommet på noe retskrining.

Fnis.

Men altså, du kan stave syden. Obviously.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:45.