|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Har akkurat kommet tilbake fra demonstrasjonen hvor Acsa og jeg var med begge ungene. Storesøster har et begrep om hva som skjer og et ønske om å demonstrere for andre barn som bor et sted de blir fanget i kryssilden, Lillebror synes det er gøy å treffe folk han kjenner. Ja, det ble dessverre en del bråk i dag også, men det er tross alt ikke Gaza: Vi går bare unna og drar når det begynner å utarte, så farlighetsgraden er lav og selvstyrt.
![]() |
![]() |
#22 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Jeg går sjelden i demonstrasjonstog, jeg har ikke møtt problemstillingen etter at jeg har fått barn. Fakkeltog av typen "for fred" ville jeg synes var helt greit. Det ville nok vært en risikovurdering i hvert enkelt tilfelle, men slik som situasjonen utviklet seg i går med steinkasting og slikt tror jeg at jeg i dag ville droppet å ta med barna. Jeg må innrømme at jeg syntes det var litt snodig at folk sto med barnevogner foran den israelske ambassaden i dag. Barn ble riktignok kjapt eskortert ut når det viste seg at det ble opptøyer.
![]() |
#23 |
I menneskeham
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Nettopp da synes jeg det er viktig at "vanlige" folk med barn osv møter opp -ellers har jo voldelige (og ustrategiske) elementene vunnet.
![]() |
![]() |
#24 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Barnet mitt har vært med på mange demonstrasjoner og vi snakker alltid mye om hva det "handler" om både før og etter. Vi har også nettopp kommet hjem fra sentrum, vi var med forrige lørdag også. Men, jeg sa nei til forespørsel om hun kunne være med å gå fremmerst i toget i hvite klær med blod på som flere barn gjorde i dag. Det synes jeg en 5 åring er for liten til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Det kan vi fint gjøre, fakkeltoget var vi alle med på.
"Natten her, er ikke bare et stjernevær. Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.) Sist redigert av Aminta : 10-01-09 kl 17:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Jeg har hatt med barna i 1. mai-tog, og minsten på demonstrasjon mot kutt i barnehagebudsjettet. Sannsynligvis ville jeg ikke gått med dem i Oslo i dag.
![]() |
![]() |
#27 |
maler
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Det kan jeg godt gjøre, mitt syn på saker og ting får de servert uansett. Jeg tror ikke de har vondt av å se hvordan en fredelig demonstrasjon foregår. Hvis jeg forventer noe som kan være skremmende eller farlig, må de selvfølgelig bli hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Passiv
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?
Synes Ulvefar sier det så bra at jeg tillater meg å signere. |
![]() |
![]() |
#30 |
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Jeg synes heller ikke barn har noe å en demonstrasjon å gjøre i det hele tatt. En demonstrasjon er en politisk markering, noe jeg velger å holde barna mine unna til de kan avgjøre selv hvilket standpunkt de vil ha i sånne saker.
![]() |
#31 |
Viser tenner
|
Jeg gjør/ville gjort som Fluke. :lat: |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Passiv
|
Det Kasia sa. |
![]() |
![]() |
#33 |
Passiv
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Jeg synes også det har en verdi i seg selv å vise barna at man engasjerer i saker man brenner for. For eksempel ved en demonstrasjon. Jeg ønsker at mitt barn skal bli et samfunnsbevisst og engasjert menneske, og prøver å gå foran som et godt eksempel. |
![]() |
![]() |
#34 |
Ekvilist
|
Men er det ikke da et poeng å vise barna hvilke holdninger man har, for å unngå at de blir selvmordsbombere da? Ikke det at barna nødvendigvis bør være med på politiske demonstrasjoner altså, men det å skjule hvor man står politisk synes jeg er unødvendig. Jeg var stadig med mamma og pappa i stemmelokalene, men fikk alltid høre at det stemte ryddepartiet. Iallefall fram til slutten av barneskolen. Jeg var allerede politisk aktiv som femteklassing vil jeg si, med stor motstand mot Frp og hjemmelagede "Ikke mobb kameraten min" lapper som vi puttet i naboenes postkasser.
![]() |
#35 |
I menneskeham
7-åringen har et klart forhold til at hun ikke synes det er en god ide å bombe boligområder hvor det bor andre barn samme om noen av de voksne der gjør gale ting.
![]() |
![]() |
#36 |
Ekvilist
|
Det er litt vanskelig å argumentere i mot.
![]() |
#37 |
frakoblet
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Jeg kunne godt tatt dem med på en politisk demonstrasjon, men ikke en som sannsynligvis blir voldelig. Men jeg har ikke vært med på noe sånt siden jeg viste finger'n til Arne Myrdal, og det blir sikkert like lenge til neste gang.
![]() |
#38 |
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Jeg har stor tro på en god diskusjon hjemme der man kan argumentere med sine barn og på den måten la dem danne sine egne meninger. Jeg synes likevel at det er stykke derifra til å drasse dem med i demonstrasjonstog som kan inneholde en mye mer komplisert politisk pakke enn akkurat det som står på bannerne, som i denne saken for eksempel.
![]() |
#39 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Jeg har vokst opp i en familie der barna fikk litt overdose av verdens elendighet. Atombomber, krig, sult, Holocaust og slaveri. Det resulterte ikke i noe brennende politisk engasjement for min del, tvert i mot mer et behov for å distansere meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
frakoblet
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Nå kom jeg på at enerns venninde ikke lenger får lov av moren til å bruke palestinaskjerfet sitt. Kanskje hun ser det som en støtte til noe hun er mot?
![]() |
|
|