|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Stor forskjell på å ta dem med på en politisk demonstrasjon og på at man tar dem med på en politisk demonstrasjon som nesten garantert vil ende i bråk og en del vold. Sikkerhet kommer tross alt først og man trenger ikke oppsøke bråk når man har ansvar for barn. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Folk tar jo med ungene i 1. mai tog. Jeg ser ikke forskjellen. Om det er noe som med sannsynlighet vil utarte seg, så blir barna selvsagt hjemme.
|
|
|
#4 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Jeg har hattmed barna på politiske demostrasjoner, men hadde ingen ønsker om at de skulle være med i dag.
|
|
|
#5 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Det kommer litt an på både alder og personlighet tror jeg?
|
|
|
#6 |
|
Borte
|
Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Jeg ville ikke tatt med barn i en demonstrasjon jeg fryktet ville ende med vold og kamp mot politiet, men ellers ser jeg ingen problemer med å ha med barn. Hvis det er noe som er så viktig for meg at jeg er villig til å demonstrere offentlig, så er det sikkert også noe jeg overfører til barna mine.
|
|
|
#7 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Det her jeg vel vurdert ut fra hva tema for demonstrasjonen er. Akkurat demonstrasjoner med et så "betent" tema som grunn har jeg nok ikke tatt de med i, men noen tema har jeg ikke sett på det som et problem å ta de med i.
|
|
|
#8 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Har akkurat kommet tilbake fra demonstrasjonen hvor Acsa og jeg var med begge ungene. Storesøster har et begrep om hva som skjer og et ønske om å demonstrere for andre barn som bor et sted de blir fanget i kryssilden, Lillebror synes det er gøy å treffe folk han kjenner. Ja, det ble dessverre en del bråk i dag også, men det er tross alt ikke Gaza: Vi går bare unna og drar når det begynner å utarte, så farlighetsgraden er lav og selvstyrt.
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?
Det Kasia sa. |
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Jeg synes også det har en verdi i seg selv å vise barna at man engasjerer i saker man brenner for. For eksempel ved en demonstrasjon. Jeg ønsker at mitt barn skal bli et samfunnsbevisst og engasjert menneske, og prøver å gå foran som et godt eksempel. |
|
|
|
#11 |
|
Ekvilist
|
Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Jeg går sjelden i demonstrasjonstog, jeg har ikke møtt problemstillingen etter at jeg har fått barn. Fakkeltog av typen "for fred" ville jeg synes var helt greit. Det ville nok vært en risikovurdering i hvert enkelt tilfelle, men slik som situasjonen utviklet seg i går med steinkasting og slikt tror jeg at jeg i dag ville droppet å ta med barna. Jeg må innrømme at jeg syntes det var litt snodig at folk sto med barnevogner foran den israelske ambassaden i dag. Barn ble riktignok kjapt eskortert ut når det viste seg at det ble opptøyer.
|
|
|
#12 |
|
I menneskeham
Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Nettopp da synes jeg det er viktig at "vanlige" folk med barn osv møter opp -ellers har jo voldelige (og ustrategiske) elementene vunnet.
|
|
|
|
#13 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Barnet mitt har vært med på mange demonstrasjoner og vi snakker alltid mye om hva det "handler" om både før og etter. Vi har også nettopp kommet hjem fra sentrum, vi var med forrige lørdag også. Men, jeg sa nei til forespørsel om hun kunne være med å gå fremmerst i toget i hvite klær med blod på som flere barn gjorde i dag. Det synes jeg en 5 åring er for liten til. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Det kan vi fint gjøre, fakkeltoget var vi alle med på.
"Natten her, er ikke bare et stjernevær. Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.) Sist redigert av Aminta : 10-01-09 kl 18:34. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
maler
|
Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Det kan jeg godt gjøre, mitt syn på saker og ting får de servert uansett. Jeg tror ikke de har vondt av å se hvordan en fredelig demonstrasjon foregår. Hvis jeg forventer noe som kan være skremmende eller farlig, må de selvfølgelig bli hjemme. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Pauset
|
Sv: Re: Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?
Har du fått fler? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Synes Ulvefar sier det så bra at jeg tillater meg å signere. |
|
|
|
#18 |
|
En som trener
|
Da bruker man jo barna for å oppnå noe (og i dette tilfellet; med det det innebærer av risiki) og det synes jeg er forkastelig. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
I menneskeham
Den "det er forkalstelig" kommentaren din synes jeg hørtes veldig lettvint ut. Hvis greia var at man ville oppnå noe for egen vinnings skyld ville jeg nok ha lettere for å se det. Hvis du i tillegg ser mitt andre innlegg hvor jeg poengterer at det ikke er noen målbar risiko ved å ta med barn på en slik demonstrasjon sålenge man styrer unna de fire kvadratmeterene som filmes av nyhetene så er jeg dypt uenig. Ved å vise at "se, vi har så fredelige hensikter at selv vi som har med hele familien ikke nøler med å møte opp" er det jo nettopp vold man hjelper til å unngå. Hadde vi trodd det var risikabelt ville vi selvsagt ikke hatt med ungene.
|
|
|
|
#20 |
|
En som trener
|
Uavhengig av sikkerhetsvurderingene, synes jeg uansett det er feil å bruke barna for å ikke la de voldelige demonstrantene "vinne". |
|
|
|
![]() |
|
|