|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?3-4 kvelder i året er vel neppe ofte. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Nattrangler
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Nei det er ikke ofte, mine foreldre er de som har stilt opp mest for oss da det gjelder barnepass, men de begynner nå å bli gamle. (snart 80 og 83 år, pappa på 83 er nå fortsatt ganske sprek, men mamma sitter i rullestol etter et slag for 2 år siden)
|
|
|
#23 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Naboens eldste datter passer om vi en gang hvert jubelår skal noe i ukedagene.
|
|
|
#25 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Moren min og mannen hennes bor 6733km herfra, så det blir naturligvis lite barnevakt fra de. Pappa er litt barnevakt når vi er på hytta med han. Søsteren min og søsteren til mannen bor i en radius på 500m fra oss, så de er barnevakt når de kan. Moren til mannen er barnevakt så ofte hun kan, hun bor en snau time unna her.
|
|
|
#26 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Har dere ofte barnevakt?Ja, svigers bor rett ved og de forguder Christian som er deres eneste barnebarn. Han får lov til å være der så mye han vil. De synes det er bare koselig.
|
|
|
#27 |
|
er her
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Nei, det er ytterst sjeldent, de bor milevis unna.
Skulle gjerne ha byttelånt med deg, men dere bor desverre litt langt unna.
|
|
|
|
#28 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Veldig sjelden og altfor lite. Begge ungene kanskje 1-2 ganger i året, mens hver unge får sove kanskje 1-2 ganger borte alene. Det er fordi besteforeldre er så travle selv + er i jobb. Jeg maser ikke på noen om barnevakt, ikke spør de etter å ha dem heller, så får det bare være slik. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Bedreviter
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Så ofte vi ønsker egentlig, men det er i grunnen ganske "sjelden" vi trenger barnevakt på kveldstid. Det blir mye oftere til at foreldrene mine passer ungene når de er syke og vi er på jobb, en ettermiddag vi trenger å fikse noe eller en helgedag når det er noe som må gjøres. I tillegg bruker de å ha ungene en langhelg så vi får reist bort sammen. Det har vi fått i snitt annet hvert år siden Frøkna kom, tror jeg, og det er veldig deilig. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Passiv
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Sjelden. Praksis i 2 uker et annet sted i landet går i dass, fordi de som sa de kunne da jeg planla, kunne plutselig ikke når jeg hadde fikset. Så det er så artig så |
|
|
|
#31 |
|
Ute på tur
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Vi har svært sjelden barnevakt, da vi ikke har noen familie i nærheten. Småen er også så liten ennå at det er ikke så aktuelt med overnattingsbesøk borte enda. Vi har noen venner som kan sitte, men som oftest er det jo for å treffe venner vi skal ha barnevakt, så da blir det litt teit at en av dem må sitte barnevakt; "nei deg hadde jeg minst lyst å treffe så jeg håper du kan passe for oss?"
|
|
|
#32 |
|
interlektuell
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Neste hver dag. Vi bor i samme hus som svigers og barna er ofte hos dem. Blant annet passer svigerfar minstemann mens jeg kjører eldste i barnehagen. Vi spiser ofte middag sammen og knøtta overnatter ofte i helgene.
|
|
|
#33 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Har dere ofte barnevakt?Vi har nesten aldri barnevakt. Svigers bor 50 mil herfra, og når de kommer vil de være sammen med oss alle. Min mor og far bor 7 minutter herfra med bil, men der er det lite interesse å spore. MInsten som er 4 år har ikke sovet borte ennå han, faktisk.
|
|
|
#34 |
|
utfordrer ikke
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Vi har relativt ofte "korte" barnevakter, dvs at snuppen er hos foreldrene mine noen timer en ettermiddag mens vi f.eks skal til Sverige å handle. Overnatting skjer sjeldnere. Jeg har en lillesøster som er mye mer "ute på livet" enn meg og sambo så jeg føler litt at hun bruker opp foreldrene våre som barnevakt, og jeg har derfor lite lyst å spørre annet enn når vi skal noe helt spesielt. Det blir kanskje 3-4 ganger i året vi spør.
|
|
|
#35 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Ja, det har vi.
|
|
|
#37 |
|
Øyboer
Sv: Har dere ofte barnevakt?Alt for lite i følge noen av vennene våre. Jeg synes til tider at det kan bli litt for mye. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Ikke ofte, men noen ganger i løpet av året blir det.
|
|
|
#39 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Nei, det er sjelden. Det skjer at mamma og pappa passer når jeg er hjemme på ferie, men da er det mer sånn at jeg legger først og er tilgjengelig dersom en av dem våkner. Nå er storebror så stor at dersom han våkner så hadde nok mamma fått han til å sove igjen, men lillebror er enda så liten og vil helst sovne ved puppen at jeg blir tilkalt hjem om han våkner.
|
|
|
|
#40 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Vi får stort sett ordnet med barnevakt når vi har behov for det. Vi har begge besteforeldreparene ca. 10 mil unna, og de er velvillige når det gjelder å booke helgeopplegg, enten hos oss eller hjemme hos dem. Barna setter stor pris på slike opplegg, men det blir av ulike grunner ikke så ofte allikevel. Men hvis vi trenger og ønsker det, så får vi fikset det. Behovet på hverdager kan være mer prekært (hjelp med syke barn feks). Da hadde det vært praktisk med en pensjonert besteforelder i nærheten. Men vi har også dobbelt med onkel og tante som kan trå til og venner med barn på samme alder som også kan ta med barna hjem fra barnehage og skole, så mens jeg skriver dette tenker jeg at vi egentlig er ganske heldige. Men barnevakt ofte? Nei. Det blir ikke til det. Behovet er ikke så stort lenger, i helgene har vi aller mest lyst til å kose oss sammen.
|
![]() |
|
|